Δυτική Ελλάδα: Φωτοβολταϊκό πάρκο με συμμετοχή 60 φορέων υπόσχεται εξοικονόμηση 20 εκατ. ευρώ

O Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις τελευταίες εξελίξεις, καθώς κατατέθη- κε ήδη στην Προεδρία της Κυβέρνησης η πολυαναμενόμενη διάταξη που ανοίγει τον δρόμο για τη λήψη όρων σύνδεσης και την υλοποίηση του έργου. Ο ίδιος χαρακτήρισε την εξέλιξη αυτή «δικαίωση για το σύνολο της τοπικής αυτοδιοίκησης», υπογραμμίζοντας ότι δεν πρόκειται για ένα έργο που αφορά μόνο την Περιφέρεια, αλλά μια συλλογική προσπάθεια δεκάδων φορέων.

Αναφερόμενος στο χρονοδιάγραμμα, σημείωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα παρουσιαστεί αναλυτικός οδικός χάρτης, με βασικό επόμενο βήμα τη διενέργεια διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου που θα αναλάβει τόσο την κατασκευή όσο και τη λειτουργία του πάρκου. «Μιλάμε για ένα σύνθετο και εξειδικευμένο έργο, που δεν μπορεί να λειτουργήσει απευθείας από την Περιφέρεια ή τους δήμους», επισήμανε.

Νεκτάριος Φαρμάκης-Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας

Τεράστια ωφέλεια για 150.000 αγρότες

Ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας Στυλιανός Μπλέτσας, αναφέρθηκε σε ένα έργο που ολοκληρώνει πενταετή προετοιμασία και θα ωφελήσει και τους

700.000 πολίτες της Περιφέρειας, με έμφαση στους 150.000 αγρότες.

Τόνισε ότι μειώνεται σημαντικά το ενεργειακό κόστος και, κατ’ επέκταση, το κόστος παραγωγής, στο πλαίσιο μιας δίκαιης ενεργειακής μετάβασης με περιβαλλοντικό και κοινωνικό αποτύπωμα.

Δήμοι που δαπανούν έως 10 εκατ. ευρώ ετησίως θα εξοικονομούν πόρους που θα επιστρέφουν στην κοινωνία, μέσω μειώσεων τελών ή στήριξης ευάλωτων νοικοκυριών.

Συνολικά, οι 45 φορείς θα εξοικονομούν περίπου 18 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Στυλιανός Μπλέτσας-Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Συλλογικό μοντέλο ενεργειακής δημοκρατίας

Για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, το μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο δεν αποτελεί απλώς ένα ενεργειακό έργο, αλλά μια συνολική στρατηγική επιλογή που συνδέει την πράσινη μετάβαση με την κοινωνική συνοχή, την αγροτική ανάπτυξη και τη βιώσιμη αξιοποίηση των δημόσιων πόρων.

Όπως επισημαίνουν τόσο ο Περιφερειάρχης όσο και ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης, το συγκεκριμένο εγχείρημα διαφοροποιείται από αντίστοιχες επενδύσεις του παρελ- θόντος, καθώς δεν στηρίζεται σε μια λογική ιδιωτικής εκμετάλλευσης, αλλά σε ένα συλλογικό μοντέλο συμμετοχής δημόσιων φορέων και ενεργειακών κοινοτήτων.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη γεωγραφική διάσταση του έργου. Η Δυτική Ελλάδα, μια Περιφέρεια με έντονα αγροτικά χαρακτηριστικά και αυξημένες ενεργειακές ανάγκες, καλείται να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα το υψηλό κόστος παραγωγής και τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης. Η μείωση του ενεργειακού κόστους στα αντλιοστάσια και στις υποδομές άρδευσης εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την ανθεκτικότητα του πρωτογενούς τομέα και θα βελτιώσει τη βιωσιμότητα χιλιάδων εκμεταλλεύσεων.

Παράλληλα, το έργο εντάσσεται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό που συνδυάζει την ενεργειακή πολιτική με την περιβαλλοντική προστασία. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας επενδύει τόσο σε έργα παραγωγής καθαρής ενέργειας όσο και σε παρεμβάσεις πρόληψης και αποκατάστασης, με στόχο τη συνολική θωράκιση της περιοχής απέναντι σε ακραία καιρικά φαινόμενα.

Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Μπλέτσας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα συμπληρωματικά έργα προστασίας του περιβάλλοντος, όπως τα αντιπλημμυρικά έργα που υλοποιήθηκαν μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές σε περιοχές της Πάτρας. Με τη χρήση οικολογικών μεθόδων, όπως τα κορμοδέματα, συγκρατούνται τα φερτά υλικά στον ορεινό όγκο, μειώ- νοντας τον κίνδυνο πλημμυρών και κατολισθήσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα αντιπλημμυρικά έργα αποτελούν συμπληρωματικό πυλώνα της ίδιας στρατηγικής. Η επιλογή οικολογικών μεθόδων και η έμφαση στην πρόληψη, πριν τα φαινόμενα εκδηλωθούν στις πεδινές περιοχές, αποτυπώνουν μια διαφορετική φιλοσοφία διαχείρισης του φυσικού περιβάλλοντος.

Οι δηλώσεις Φαρμάκη και Μπλέτσα συγκλίνουν στο ότι η επόμενη διετία θα είναι καθοριστική για τη μετάβαση από τον σχεδιασμό στην πράξη. Με το θεσμικό πλαίσιο να ξεκαθαρίζει και τις διαδικασίες να μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας φιλοδοξεί να αποτελέσει παράδειγμα για το πώς η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να πρωταγωνιστήσει στην ενεργειακή μετάβαση, με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης και ουσιαστικού οφέλους για τους πολίτες.

Σημαντικό βήμα στην εξοικονόμηση ενέργειας

Το φωτοβολταϊκό πάρκο θα λειτουργεί με εικονικό ενεργειακό συμψηφισμό (virtual net metering), παράγοντας ενέργεια ίση με αυτήν που καταναλώνουν οι συμμετέχο- ντες φορείς. Στο εγχείρημα συμμετέχουν επτά ενεργειακές κοινότητες με 60 δημόσιους φορείς: η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, δήμοι, δημοτικές επιχειρήσεις και Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων.

«Ουσιαστικά θα παράγουμε αυτό που καταναλώνουμε. Δεν μηδενίζεται το κόστος, αλλά μιλάμε για τεράστια ανακούφιση», εξηγεί ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης. Οι φορείς δαπανούν σήμερα 28 εκατ. ευρώ ετησίως για ηλεκτρική ενέργεια. Με την ολοκλήρωση του έργου, το κόστος θα μειωθεί στα 8 εκατ. ευρώ, με εξοικονόμηση 70%.

«Αυτό σημαίνει διαθέσιμους πόρους για νέες δράσεις και ελάφρυνση για τους αγρότες που χρησιμοποιούν τα αντλιοστάσια των ΟΕΒ», τονίζει.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Στυλιανός Μπλέτσας επισημαίνει ότι «μιλάμε για τεράστια βοήθεια μέσω της μείωσης του ενεργειακού κόστους και του κόστους παραγωγής». Δήμοι που δαπανούν 10 εκατ. ευρώ ετησίως θα εξοικονομήσουν πόρους που θα επιστρέψουν στην κοινωνία μέσω μειώσεων τελών ή στήριξης ευάλωτων νοικοκυριών. Οι 45 φορείς δαπανούν 30 εκατ. ευρώ ετησίως και θα εξοικονομούν 18 εκατ. ευρώ. Σε βάθος 25ετίας η εξοικονόμηση θα ξεπεράσει το 60%, ενώ το έργο θα ολοκληρωθεί εντός διετίας.

Ψηφιακό άλμα στα δικαστήρια – Τέρμα το… χαρτομάνι – Ξεκινά σήμερα το ολοκληρωμένο σύστημα «Σόλων»

Ο «Σόλων» εγκαταστάθηκε στο Δικαστικό Μέγαρο της Πάτρας και από σήμερα λειτουργεί κανονικά.

Η σημερινή ημέρα είναι ξεχωριστή για τη Θέμιδα της αχαϊκής πρωτεύουσας, γιατί παροπλίζεται ο… αραμπάς και πλέον ο εκσυγχρονισμός έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο. Τέρμα, με άλλα λόγια, η γραφειοκρατία και το… χαρτομάνι, αφού σχεδόν τα πάντα θα λειτουργούν πλέον ηλεκτρονικά.

«ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ»

Τις τελευταίες ημέρες, όλοι εντός του Δικαστικού Μεγάρου, από τους εισαγγελικούς και δικαστικούς λειτουργούς, μέχρι τον τελευταίο υπάλληλο, μυήθηκαν στον νέο τρόπο επιχειρησιακής λειτουργίας των πολιτικών και των ποινικών δικαστηρίων της Πάτρας. Η αχαϊκή πρωτεύουσα είναι βέβαια από τις… τελευταίες πόλεις που υπήχθη στο κλειστό σύστημα διαχείρισης των υποθέσεων της πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης, αλλά τελικά κάλλιο αργά παρά ποτέ.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ

πό σήμερα, λοιπόν, θα αναζητούνται ηλεκτρονικά τα πινάκια και τα εκθέματα, θα κατατίθενται με τον ίδιο τρόπο οι αιτήσεις για την έκδοση και την παραλαβή πιστοποιητικών και γενικώς κάθε εργασία θα υλοποιείται με ηλεκτρονική «σφραγίδα» (δικόγραφα, παρακολούθηση πορείας υποθέσεων κ.ο.κ)

Η εφαρμογή του «Σόλωνα» και στην Πάτρα αποσκοπεί όπως είναι ευνόητο στην επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, τους επαγγελματίες και τους φορείς του δημόσιου τομέα. Ας σημειωθεί ότι για τον ίδιο σκοπό ο «Σόλων» των Δικαστηρίων της Πάτρας είναι ήδη διασυνδεδεμένος με τα πληροφοριακά συστήματα άλλων φορέων.

ΣΤΗΝ ΕΡΜΟΥ

Στο μεταξύ, στο ίδιο πλαίσιο λειτουργικής αναβάθμισης των Δικαστηρίων της Πάτρας και των αγαστών σχέσεων της τοπικής Δικαιοσύνης με την ΕΛΑΣ εντάσσεται και η αυριανή σύσκεψη εργασίας στο Αστυνομικό Μέγαρο της οδού Ερμού.

Η εφημερίδα «Πελοπόννησος» προ 10ημέρου είχε αναγγείλει ότι πρόκειται να αναλάβει σχετική πρωτοβουλία ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Πατρών, Ευάγγελος Μάστακας, στοχεύοντας στη διατήρηση και καλυτέρευση των συνθηκών συνεργασίας της ΕΛΑΣ Δυτικής Ελλάδας και Αχαΐας με την τοπική Δικαιοσύνη.

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ

Στην ευρεία αυριανή σύσκεψη αναμένεται να επικαιροποιηθούν οι άξονες δράσης, καθώς και οι προτεραιότητες των διοικητικών αρχών της περιοχής. Το κοινό έγκλημα, η παραβατικότητα και η βία ανηλίκων, το οργανωμένο και πολυπλόκαμο οικονομικό έγκλημα, οι ηλεκτρονικές απάτες, η ενδοοικογενειακή βία, τα ναρκωτικά και τα νυχτερινά ξεκαθαρίσματα λογαριασμών είναι τα ζέοντα ζητήματα που βρίσκονται στην κοινή λίστα των δύο Αρχών και αναμένεται να ληφθούν αποφάσεις, αλλά και να δοθούν οδηγίες από τον κ. Μάστακα, ο οποίος, παρεμπιπτόντως, δείχνει ιδιαίτερη ευαισθησία και για τα τροχαία ατυχήματα στην περιοχή και μελετά τρόπους παρέμβασης για τη απομείωσή τους.

Ας σημειωθεί, τέλος, ότι η αυριανή σύσκεψη αποτελεί την απαρχή μιας σειράς πρωτοβουλιών του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών, με στόχο την ακόμη πιο εύρυθμη λειτουργία της τοπικής Δικαιοσύνης, αλλά και την ανάδειξη των εξωστρεφών στοιχείων της στη σχέση της με την κοινωνία.

Κατολισθήσεις στη Μίνι Περιμετρική Πάτρας: Ολονύχτια επιχείρηση για την ασφάλεια του δρόμου

Νυχτερινή κινητοποίηση προκάλεσαν κατολισθητικά φαινόμενα στη Μίνι Περιμετρική της Πάτρας. Συνεργεία της Πολιτικής Προστασίας επιχείρησαν για την απομάκρυνση υλικών και την αποκατάσταση της κυκλοφορίας.

Ολονύχτια επιχείρηση στήθηκε στη Μίνι Περιμετρική της Πάτρας, μετά από κατολισθήσεις που προκάλεσαν την πτώση φερτών υλικών στο οδόστρωμα, δημιουργώντας συνθήκες αυξημένου κινδύνου για τους οδηγούς.

Στο σημείο έσπευσαν άμεσα συνεργεία της Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας, τα οποία εργάστηκαν αδιάκοπα καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας, με στόχο την απομάκρυνση των υλικών και τη διασφάλιση της ομαλής κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες, βασική προτεραιότητα ήταν η ταχεία αποκατάσταση της βατότητας του δρόμου και η πρόληψη νέων προβλημάτων, καθώς τα έντονα καιρικά φαινόμενα αυξάνουν τον κίνδυνο πρόσθετων καταπτώσεων.

Πάτρα: Του άρπαξαν 40.000 ευρώ

Μία ακόμη απάτη μέσω υπολογιστή, με μεγάλη λεία σημειώθηκε στην Πάτρα. Aνδρας κατήγγειλε στην Ασφάλεια Πατρών, άγνωστος με το πρόσχημα του οικονομικού συμβούλου σε εταιρεία τον έπεισε να επενδύσει μέσω ιστοσελίδας αποσπώντας του 40.000 ευρώ. Από την Ασφάλεια ενεργείται η σχετική προανάκριση της υπόθεσης.

Πλημμύρισαν στα Κρύα Ιτεών

Στο ίδιο έργο θεατές κάτοικοι της οδού Σουνίου και Υλου, στην Κρύα Ιτεών Πατρών. Το πρώι της Τσικνοπέμπτης ξύπνησαν αποκλεισμένοι στα σπίτια τους. Το νερό είχε μπει στις αυλές, σε χωράφια, ενώ τα στενά είχαν πλημμυρίσει. Κάποια παιδιά δεν κατάφεραν να πάνε στο σχολείο, ενώ οι κάτοικοι ήσαν σε απόγνωση. Πυροσβεστική έφθασε στο σημείο και έκανε άντληση υδάτων σε κάποια σημεία. Ωστόσο όπως λένε οι κάτοικοι θα πρέπει να μεριμνήσει άμεσα η ΔΕΥΑΠ.

Πάτρα: «Πρώτα η ασφάλεια, το απόγευμα ματαιώνουμε λόγω καιρού»

Με τον καιρό να βάζει δύσκολα στο Πατρινό Καρναβάλι, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΗΠ – Καρναβάλι Πάτρας, Παύλος Σκούρας, μίλησε στον MAX FM και ξεκαθάρισε ότι απόλυτη προτεραιότητα της διοργάνωσης είναι η ασφάλεια συμμετεχόντων και θεατών. Όπως ανέφερε, τα έντονα καιρικά φαινόμενα που προβλέπονται για το απόγευμα οδηγούν αναγκαστικά σε ματαίωση των απογευματινών δράσεων, ενώ οι πρωινές εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν κανονικά.

Ο κ. Σκούρας εξήγησε πως σήμερα το πρωί ξεκινούν οι εκδηλώσεις από το Δημαρχείο με διεθνείς μπάντες χάλκινων, πορείες μουσικών σχημάτων και τη συμμετοχή των Νυφών και των Στρατηγών του Καρναβαλιού, δίνοντας ζωντάνια στο κέντρο της Πάτρας.

Παρά τις δυσκολίες, η διοργάνωση συνεχίζει με προγραμματισμό, ευελιξία και στόχο να κρατηθεί ψηλά το καρναβαλικό κλίμα στην πόλη, με γνώμονα πάντα την ασφάλεια.

Αχαΐα: Τον βρήκαν νεκρό στο σπίτι του – Επί τόπου ΕΚΑΒ και ΕΛ.ΑΣ

Σε ένα ακόμη περιστατικό αιφνίδιου θανάτου, κλήθηκαν οι αστυνομικές Αρχές και το ΕΚΑΒ στην Αχαΐα.

Αυτή τη φορά το μεσημέρι της Δευτέρας (10.02.26) στη Μέντζενα Ερυμάνθου, όταν κλήθηκαν για άνδρα 70 ετών, που βρέθηκε νεκρός εντός της οικίας του.

Στο σημείο έσπευσε πλήρωμα του ΕΚΑΒ που διαπίστωσε το θάνατό του.

Επί τόπου βρέθηκαν και αστυνομικοί του Α.Τ. Ερυμάνθου, οι οποίοι διενήργησαν αυτόψία στους χώρους του σπιτιού χωρίς να διαπιστώσουν ενδείξεις εγκληματικής ενέργειας.

ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΛΟΡΑΣ: Ζητήθηκε δείγμα DNA από τη μητέρα της

Στη Γερμανία παραμένει ο πατέρας της Λόρας ο οποίος την περασμένη Παρασκευή (06.022026) αποφάσισε να φύγει από την χώρα μας για να ψάξει για το παιδί του.

Έχει περάσει ένας μήνας από τότε που η 16χρονη εξαφανίστηκε από την Πάτρα, πήγε με ταξί στην Αθήνα και από εκεί αεροπορικώς ταξίδεψε για Φρανκφούρτη.

Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό γιατί ο πατέρας της Λόρας αποφάσισε να φύγει από το σπίτι του στην Πάτρα για να πάει τώρα στη Γερμανία, σχεδόν 10 ημέρες μετά την πληροφορία πως η κόρη του βρίσκεται στην Φρανκφούρτη. Την ίδια ώρα η μητέρα της 16χρονης δεν ακολουθήσε τον σύζυγό της, παραμένοντας μόνη στο σπίτι τους στο Ρίο.

Παράλληλα, οι γερμανικές Αρχές ζήτησαν από τη μητέρα της Λόρας να δώσει δείγμα DNA.

Όπως εξήγησε ο αστυνομικός συντάκτης, οι γερμανικές Αρχές ζητούν να δοθεί DNA προκειμένου να έχουν δείγμα, έτσι να διευκολυνθούν στην έρευνά τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν εντοπιστεί ένα κορίτσι και πιστεύουν ότι είναι η Λόρα, άσχετα αν το αρνείται η ίδια, ή αν θεωρούν πως είχε φιλοξενηθεί σε κάποιο σπίτι μπορεί να γίνει δείγμα λήψη DNA και να ταυτοποιηθεί.

Επίσης έχει ενεργοποιηθεί το ευρωπαϊκό δίκτυο δικαστικής συνεργασίας στην Ευρώπη, η γνωστή Eurojust, όπου έχει δοθεί ευρωπαϊκή εισαγγελική εντολή έρευνας για τον εντοπισμό της Λόρας. Αυτό σημαίνει πως θα υπάρξουν άρσεις απορρήτου, εξετάσεις δειγμάτων DNA, κατ’ οίκον έρευνα και θα εξεταστούν οι συσκευές, το mail που χρησιμοποιούσε, προκειμένου να εντοπιστεί η 16χρονη.

Τι λένε οι γείτονες
Άνθρωπος κοντά στους γονείς της ανήλικης μίλησε στην εκπομπή Live News επιχειρώντας να εξηγήσει η στάση τους δεν δείχνει αδιαφορία αλλά μια τελείως φιλοσοφία από αυτή που έχουμε συνηθίσει. «Στη Γερμανία πήγε. Από εκεί και πέρα δεν υπάρχει κάτι άλλο από εκεί. Και γενικά προσπαθεί να μην λέει πολλά γιατί υπάρχουν κουτσομπολιά και προσπαθεί να τα αποφύγει. Το θέμα είναι να είναι καλά, αυτό είναι το θέμα. Ένα μήνα να μην έχει δώσει σημεία ζωής ανησυχώ πάρα πολύ».

Και συμπλήρωσε ο φίλος της οικογένειας: «Πήγατε εσείς (Γερμανία) και θεωρείτε ότι θα έπρεπε να πάει κι αυτός και να ψάχνει ολόκληρη Γερμανία που μιλάμε για 80 εκατομμύρια κατοίκους. Και μπορεί να μην είναι καν η Λόρα στην Γερμανία, να είναι Χονολουλού ας πούμε. Θεωρείτε ότι ο άνθρωπος πρέπει να αφήσει το σπίτι του να πάει σε κανένα ξενοδοχείο και να ψάχνει από εδώ κι από εκεί. O πατέρας θεωρεί ότι και το κράτος πρέπει να κάνει τη δουλειά του».

Οι γείτονες του ζευγαριού έχουν κάνει λόγο για μια ιδιαίτερα κλειστή οικογένεια που δεν είχε πολλές συναναστροφές με τη γειτονιά. «Είναι τρεις μέρες που λείπει το αμάξι τους. Ο πατέρας έφυγε για την Γερμανία, η σύζυγος έμεινε πίσω. Δεν μιλιούνται. Όλες αυτές τι μέρες βγαίνουν ελάχιστα από το σπίτι. Δεν λένε ούτε το καλημέρα που έλεγαν. Φαίνεται πόσο λυπημένοι και αγχωμένοι είναι», είπε γειτόνισσα.

Την ίδια ώρα, μεγάλα γερμανικά μέσα, όπως η Bild, ασχολούνται σχεδόν καθημερινά με την εξαφάνιση της ανήλικης. Παράλληλα, αμέτρητες είναι οι αναρτήσεις στα social media από απλό κόσμο στην Γερμανία που εθελοντικά ψαχνει για εκείνη.

«Δεν βγαίνει από το σπίτι. Το μόνο που κάνει είναι να βγαίνει στην αυλή να ταΐσει το σκυλάκι τους. Φαίνεται πάρα πολύ στεναχωρημένη», πρόσθεσε γειτόνισσα.

Το θρίλερ με την εξαφάνιση της Λόρας συνεχίζονται με την παρουσία του πατέρα της στη Γερμανία ίσως να βοηθά στην εντατικοποίηση των ερευνών.

ΓΚΑΛΟΠ: Πάτρα: 58% αρνητικές γνώμες για τον Κ. Πελετίδη

Η δημοσκόπηση του aftodioikisi.gr για την αξιολόγηση των δημάρχων δεν πέρασε απαρατήρητη στην Πάτρα.

Η εικόνα που προκύπτει δεν είναι αυτή μιας καταρρέουσας δημοτικής αρχής, αλλά σίγουρα δεν θυμίζει τις παλιές καλές περιόδους. Με απλά λόγια; Τα αρνητικά είναι πλέον περισσότερα από τα θετικά, τόσο για τη διαχείριση καθημερινών θεμάτων, όσο και ευρύτερα. Ο κ. Πελετίδης βρίσκεται στη 17η θέση, ανάμεσα στους Δημάρχους της χώρας, στη δημοφιλία, με το 35% των ερωτηθέντων να δηλώνει αρκετά και πολύ ικανοποιημένο από το έργο του και το 58% να δηλώνει λίγο ή καθόλου.

Από τους 60  δημάρχους που αξιολογήθηκαν στην έρευνα οι 19 βρίσκονται κάτω από την (χαμηλή) «βάση» του 29% (σ.σ. μέσος όρος ικανοποίησης των πολιτών από τους δημάρχους), εφτά ακριβώς στο όριο και 34 πάνω από αυτό.

Την πρώτη θέση μοιράζονται οι δήμαρχοι Αλίμου Α. Κονδύλης και Περιστερίου Α. Παχατουρίδης με 51% («πολύ» και «αρκετά ικανοποιημένος»), ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο Γρ. Κωνσταντέλλος (3Β) με 49%. Στην τέταρτη θέση συναντάμε τον Σ. Δανιηλίδη (Νεάπολης – Συκεών) με 42%, στην πέμπτη τον Π. Σημανδηράκη των Χανίων με 39%, ενώ τρεις δήμαρχοι βρίσκονται στην έκτη θέση (Κ. Βοργιαζίδης-Βέροιας, Γ. Φωστηρόπουλος-Παλαιού Φαλήρου και Θ. Αμπατζόγλου-Αμαρουσίου) με 38%. Την ένατη θέση καταλαμβάνει ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γ. Μαρινάκης με 37%, ενώ την δέκατη θέση με 36% μοιράζονται εφτά δήμαρχοι (Αθηναίων: Χ. Δούκας, Θεσσαλονίκης: Στ. Αγγελούδης, Καλλιθέας: Κ. Ασκούνης, Ηρακλείου: Α. Καλοκαιρινός, Κατερίνης: Γ. Ντούμος, Ζωγράφου: Τ. Καφατσάκη και Βολου: Α. Μπέος).

Από 17 έως 33

Ακολουθούν στην 17η θέση με 35% τέσσερις δήμαρχοι (Πατρέων: Κ. Πελετίδης, Τρικκαίων: Ν. Σακκάς, Τρίπολης: Κ. Τζιούμης και Πειραιά: Γ. Μώραλης), στην 21η με 34% ο δήμαρχος Πετρούπολης Β. Σίμος, ενώ την 22η με 33% συναντάμε τους Π. Παπαϊωάννου (Λαμιέων), Σπ. Διαμαντόπουλο (Μεσολογγίου),  και Στ. Τσίρμπα (Αγίων Αναργύρων Καματερού).

Στο 32% και την 25η θέση βρίσκονται οι δήμαρχοι Σερρών, Β. Μητλιάγκα, Καλαμάτας, Θ. Βασιλόπουλος, Σπάρτης, Μ. Βακαλόπουλος και Αγρινίου, Γ. Παπαναστασίου, ενώ την 29η με 31% μοιράζονται οι: Θ. Μαμάκος (Λαρισαίων), Δ. Ασλανίδης (Παύλου Μελά), Γ. Γκαράνης (Κομοτηνής), Ι. Καϊτετζίδης (Πυλαίας – Χορτιάτη) και Α. Κολιάδης (Ρόδου). ¨

Οι στη «βάση»

Στην 34η θέση με 30% βρίσκεται ο δήμαρχος Δράμας, Γ. Παπαδόπουλος, ενώ στην 35η θέση, ακριβώς στη «βάση» του 29%, συναντάμε τους: Γ. Γιασημάκη (Ωρωπού), Δ. Κυριακίδη (Κιλκίς), Χρ. Αηδόνη (Παλλήνης), Α. Σωτηρόπουλο (Βύρωνα), Θ. Νικηταρά (Κω), Α. Αλεβίζου (Ιλίου) και Γ. Μυλωνάκη (Αγ. Παρασκευής).

Οι κάτω από τη «βάση

Στην 42η θέση, κάτω από τη «βάση» με 27%, βρίσκονται οι: Π. Μαργέτης (Μεγαρέων), Λ. Σκλαβούνος (Αιγάλεω), Κ. Μαραγκάκης (Νίκαιας – Ρέντη), Θ. Μπέγκας (Ιωαννιτών), Π. Κροντηράς (Τήνου), Π. Χριστόφας (Μυτιλήνης) και Γ. Κοκκαλιάρης (Κοζάνης), ενώ την 49η θέση με 26% μοιράζονται οι Λ. Αλεξανδρίδης (Κορδελιού – Ευόσμου) και Ν. Τσιλίφης (Δάφνης – Υμηττού).

Στην 51η θέση με 25% βρίσκονται οι Γ. Τομπούλογλου (Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνας) και Στ. Μαμαλάκης (Αγίου Δημητρίου), ενώ στην 53η με 21% οι: Μ. Σελέκος (Χαϊδαρίου), Δ. Ορφανός (Ναυπλιέων), Σ. Καννής (Πύργου), Β. Τσιάκος (Καρδίτσας) και Χρ. Αράπογλου (Καλαμαριάς). Στην 58η θέση με 21% συναντάμε την Κ. Μαϊχόσογλου (Διονύσου) και Γ. Τσεπκετζή ( Έδεσσας), ενώ στην 60η και τελευταία με μόλις 19%, τον Δήμαρχο Κεντρικής Κέρκυρας, Στ. Πουλημένο.

Σεκιούριτι θα προστατεύουν Έλος, πεζόδρομους, πλατείες και κτίρια

Οι βανδαλισμοί είναι μια παθογένεια στην Πάτρα που μέχρι σήμερα δεν έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά. Βανδαλισμοί κάθε είδους. Από το να κόβουν πολίτες δένδρα αυθαίρετα επειδή τους κόβουν τη θέα ή βρίσκονται μπροστά στο σπίτι ή το μαγαζί, μέχρι να ξηλώνουν παγκάκια ή να καταστρέφουν κάθε καινούργιο έργο και κατασκευή στην πόλη.

Το βλέπουμε να συμβαίνει παντού. Στις πλατείες, στους πεζόδρομους. Να πετροβολούν λάμπες, να σπάνε κιόσκια, να ξηλώνουν κομμάτια από παγκάκια, ζημιές ή ακόμα και γκράφιτι που γεμίζουν δημόσια κτίρια που μόλις φρεσκαρίστηκαν. Το συναντάμε και σε αθλητικές εγκαταστάσεις ή και σε παιδικές χαρές. Επίσης, το είδαμε έντονα να συμβαίνει και στο ξύλινο πάρκο του Έλους της Αγυιάς, όπου μάλιστα, δεν ήταν το κακό μιας φοράς αλλά κάτι επαναλαμβανόμενο.

Τα συνεργεία του Δήμου αποκαθιστούσαν τις ζημιές και οι ανεγκέφαλοι τις προκαλούσαν ξανά. Ένας φαύλος κύκλος που δυστυχώς συνεχίζεται και σήμερα, με την πρόκληση ζημιών και την αποκατάστασή τους να έχει καταντήσει μία σχεδόν «συνηθισμένη» καθημερινότητα. Και τώρα πια ήρθε κι ο νέος πεζόδρομος της Μαιζώνος και οι νησίδες πρασίνου στη μέση όπου πρέπει να προσεχθούν τα φυτεμένα δένδρα και να προστατευτούν τα άνθη, όταν έρθει η ώρα να τοποθετηθούν. 

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΦΥΛΑΞΗΣ

Είναι αλήθεια πως ό,τι φτιάχνεις, πρέπει και να το προσέχεις, γιατί δεν ξέρεις αν την επόμενη μέρα θα το ξαναβρείς όπως ήταν την προηγούμενη.

Αυτό το έχει αντιληφθεί, μέσα από τα παραπάνω αλλά και πολλά άλλα παραδείγματα, η δημοτική αρχή, όπως και ο Αντιδήμαρχος Πρασίνου και Αθλητισμού Τάκης Πετρόπουλος ο οποίος εκτός των άλλων γνωστοποίησε πως «ήδη «τρέχει διαδικασία διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου φύλαξης».

Διότι ως γνωστόν «ο Δήμος δεν διαθέτει προσωπικό και ιδίως φύλακες», που μάλιστα να είναι τέτοιος ο αριθμός τους που να μπορούν να καλύψουν όλες τις βάρδιες –και μεταμεσονύκτια.

Με άλλα λόγια, είναι μονόδρομος να ανατεθεί σε μια εταιρεία σεκιούριτι η συστηματική επιτήρηση σημείων της πόλης, όπου παρατηρείται συχνή παρέμβαση αγνώστων με σκοπό την πρόκληση ζημιών και την καταστροφή.

Ξεκινώντας από το πολύπαθο πάρκο του Έλους της Αγυιάς και επεκτείνοντας στον πεζόδρομο της Μαιζώνος, της Τριών Ναυάρχων και οπουδήποτε αλλού κρίνεται ως «επίμαχο» σημείο.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΕΛΟΣ

Όπως ήδη γράψαμε, αφορμή για την παραπάνω απόφαση στάθηκαν οι κατ’ επανάληψη βανδαλισμοί που καταγράφονται στο πάρκο του Έλους της Αγυιάς. Από την αρχή της κατασκευής του έχε βρεθεί στο «μάτι του κυκλώνα». Από ανεγκέφαλους που επισκέπτονταν την περιοχή για να αφήσουν πίσω τους σημάδια κακοποίησης ενός έργου που ολοκληρώθηκε με κόπο και χρήμα, για την ικανοποίηση των πολιτών και την δυνατότητα να έρθουν σε άμεση επαφή με τη φύση.

παρκο ελος αγυιας ΔΕΞΙΑ (3) (1) (1)

Θυμίζουμε πως την αρχή είχαν κάνει ρατσιστές οι οποίοι είχαν γράψει συνθήματα κατά των ομόφυλων ζευγαριών, αφήνοντας παντού ίχνη, …ανατριχιαστικά μηνύματα και σβάστικες., πάνω στις γέφυρες και τα ξύλινα παρατηρητήρια. Αλλά η «συνήθεια» αυτή συνεχίστηκε και από άλλες ομάδες περιθωριακών, πολλαπλών «πεποιθήσεων». Οι εργαζόμενοι του Δήμου αποκαθιστούν, οι ανεγκέφαλοι ξανακάνουν ζημιές. «Ένας φαύλος κύκλος που πρέπει να σταματήσει», σημειώνει ο κ. Πετρόπουλος. Ίσως, λοιπόν, αυτή η απόφαση ανάθεσης της φύλαξης, που όμως δεν θα αφορά μόνο το Έλος αλλά και πεζόδρομους, και πλατείες, και κτίρια, και πάρκα, να συμβάλει ώστε πάψει η δράση που φθείρει την εικόνα της πόλης.

παρκο ελος αγυιας ΔΕΞΙΑ (2) (1) (1)
1 3 4 5 6 7 327