Τρένο: Στο νότιο λιμάνι ο νέος τερματικός σταθμός

Συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ των φίλων του σιδηροδρόμου, έχει προκαλέσει το αποκλειστικό ρεπορτάζ της «Π» της περασμένης Πέμπτης, για την τροποποίηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, με την οποία προβλέπεται η χωροθέτηση του νέου κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού στο νότιο λιμάνι.

Η χωροθέτηση του νέου τερματικού σταθμού τρένων δεν είχε προβλεφθεί κατά τη φάση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής, γιατί ο σχεδιασμός του εξαρτάτο από τον τρόπο τελικής διαρρύθμισης του νέου λιμανιού, που βρισκόταν την περίοδο εκείνη σε εξέλιξη και ολοκληρώθηκε πέρυσι.

Ετσι, ο νέος σιδηροδρομικός σταθμός, σύμφωνα με τα σχέδια που δημοσιοποιήθηκαν, θα κατασκευαστεί εντός της λιμενικής ζώνης κατά μήκος της Ακτής Δυμαίων, ανάμεσα από τις εγκαταστάσεις Λαδόπουλου και το πολυκατάστημα Prakriker.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΑΙ 4 ΠΕΖΟΔΙΑΒΑΣΕΙΣ

Στο μέτωπο του νέου Σταθμού θα απαιτηθεί η διαμόρφωση χώρου προσωρινής σύντομης στάσης, για αποβίβαση ή επιβίβαση των επιβατών. Η σύνδεση της ζώνης του νέου λιμένα με την πόλη, εκτός από την επίγεια έξοδο μπροστά από το νέο κτίριο του σταθμού, πρόκειται να εξασφαλισθεί μέσω πεζοδιαβάσεων λίγο νοτιότερα της συμβολής της οδού Βορείου Ηπείρου με την Ακτή Δυμαίων, απέναντι από το βόρειο άκρο του Κτιρίου Τερματικού Σταθμού Επιβατών, στον άξονα του Κτιρίου Τερματικού Σταθμού Επιβατών «Α» και στον άξονα του Κτιρίου Τερματικού Σταθμού Επιβατών «Β2».

Ο επιλιμένος σταθμός θα διαθέτει κτίριο επιβατών 600 τμ, χώρους επιβατών και λειτουργιών σταθμού περίπου 200 τμ (αναμονή επιβατών, εκδοτήρια, κυλικείο, γραφεία σταθμάρχη & κίνησης, αποθήκη αποσκευών, χώρους υγιεινής κοινού και προσωπικού), χώρους Η/Μ εγκαταστάσεων περίπου 200 τμ και χώρους κυκλοφορίας περίπου 200 τμ.

Ο σταθμός θα διαθέτει μια μεσαία αποβάθρα, στο επίπεδο των γραμμών, μήκους περίπου 300 μ και πλάτους 5-8 μ, στεγασμένη κατά τα 2/3 του μήκους της. Το κτίριο των επιβατών θα συνδέεται με την αποβάθρα αυτή μέσω κυλιόμενων κλιμάκων, ανελκυστήρων και μιας ανισόπεδης διάβασης με έξοδο από την αποβάθρα του σταθμού προς την Ακτή Δυμαίων και την περιοχή του Οργανισμού Λιμένα Πατρών. Επίσης στον σταθμό θα περιλαμβάνονται και διαμορφώσεις του περιβάλλοντος χώρου.

ΜΕΤΡΙΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΑΘΜΗ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ

Σε ένα άλλο μεγάλο θέμα που προβάλλεται ως παράγοντας κινδύνου από τους υπέρμαχους της επιφανειακής χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής της Πάτρας, του κινδύνου δηλαδή πλημμύρας από πιθανή άνοδο της στάθμης της θάλασσας, οι μελετητές κατατάσσουν αυτή την απειλή ως μέτρια με βαθμό 3.Τρένο

Η όδευση της γραμμής και οι στάσεις από τον Αγιο Διονύσιο μέχρι το νέο λιμάνι

Οπως αναφέρεται στην μελέτη «το έργο βρίσκεται σε ασφαλή απόσταση από την ακτογραμμή (περίπου 300μ) και εντός της λιμενικής ζώνης για την οποία έχουν ληφθεί υπόψιν τα μεγέθη της ανόδου της στάθμης της θάλασσας (ανύψωση της στάθμης της θάλασσας λόγω κλιματικής αλλαγής, αστρονομική παλίρροια, μετεωρολογική παλίρροια, ανύψωση της μέσης στάθμης θαλάσσης λόγω κυματισμών και αναρρίχηση (runup) των κυματισμών στην ακτή) στο σχεδιαμό της στάθμης των λιμενικών έργων».

Σημειώνουν όμως ότι, «σε όλη την παράκτια ζώνη της περιοχής μελέτης, χρήζει εφαρμογή μιας πολιτικής ειδικής προστασίας προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της ανόδου της στάθμης της θάλασσας, με την υλοποίηση ήπιων περιβαλλοντικών έργων και παρεμβάσεων, ή/και με τεχνικά έργα, σύμφωνα με την Εθνική Στρατηγική για την προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή».