Ερευνα: Σχεδόν 1 στα 10 ελληνόπουλα αναζητεί περιεχόμενο για ενήλικες στο διαδίκτυο

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι τα όσα έδειξε έρευνα του Kaspersky Safe Kids, σχετικά με τα ενδιαφέροντα των παιδιών στο διαδίκτυο τον περασμένο χρόνο, αφού μεταξύ άλλων, φάνηκε πως το 9,7% αυτών στην Ελλάδα, αναζητούν περιεχόμενο για ενήλικες.

Αναλυτικότερα, το πόρισμα της έρευνας στη χώρα μας, έδειξε πως οι κατηγορίες αναζήτησης στις Android εφαρμογές αφορούσαν κυρίως την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία με άλλους χρήστες (32,11%) και την αναζήτηση μουσικής, βίντεο και λογισμικού (30,96%), ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η αναζήτηση περιεχομένου για ενήλικες (9,70%).

Αντίστοιχη είναι η εικόνα αναφορικά με τις αναζητήσεις στις εφαρμογές Windows, με την πρώτη θέση να αφορά αναζήτηση λογισμικού και οπτικοακουστικού υλικού (43,65%), η δεύτερη υπηρεσίες επικοινωνίας (31,38%), ενώ στην τρίτη θέση βρίσκονται και πάλι οι αναζητήσεις που αφορούν περιεχόμενο ενηλίκων (6%).

Όσον αφορά τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα παιδιά, το Youtube ήταν η Android εφαρμογή με το υψηλότερο ποσοστό χρήσης (31,60%), με το TikTok (23,39%) και το Instagram (15,21%) να ακολουθούν. Παράλληλα, το Microsoft Chrome αποτέλεσε την Windows εφαρμογή που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο (42,19%), ενώ το Microsoft Edge βρέθηκε στη δεύτερη θέση (10,72%) και το Firefox στην τρίτη (9,72%).

Τι αναζήτησαν τα παιδιά σε παγκόσμιο επίπεδο

Το Miraculous: Tales of Ladybug & Cat Noir και το MSA previously My Story Animated έγιναν τα πιο δημοφιλή κινούμενα σχέδια που παρακολουθήθηκαν τα παιδιά στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την έρευνα.

Το τραγούδι με τις περισσότερες αναζητήσεις μεταξύ των παιδιών στο YouTube ήταν το «Baby Shark», ενώ οι πιο δημοφιλείς gaming bloggers ήταν οι Aphmau, Dream και Technoblade.

Κατά τη διάρκεια του διαστήματος Μάιος 2022 – Απρίλιος 2023 που διεξήχθη η έρευνα, οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές στο Android περιλάμβαναν το YouTube (33%), το TikTok (18%) και το WhatsApp (18%). Το Roblox κατέλαβε την τέταρτη θέση (7%). Στα Windows, οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές ήταν το Google Chrome (46%), το Microsoft Edge (13%) και η αγαπημένη εφαρμογή επικοινωνίας των παιδιών, το Discord (10%).

Όσο για το YouTube, τα παιδιά έψαχναν κυρίως για κανάλια και bloggers που ανεβάζουν ψυχαγωγικό περιεχόμενο, προκλήσεις ή κανάλια lifestyle (19%), για παράδειγμα. Τα κινούμενα σχέδια, οι τηλεοπτικές εκπομπές και τα anime (17%) ήταν το επόμενο πιο δημοφιλές θέμα. Την τρίτη θέση κατέλαβαν μουσικοί ερμηνευτές (15,7%). Οι game bloggers αντιπροσώπευαν το 15,5% των αναζητήσεων και το περιεχόμενο gaming το 10%.

Οι MrBeast και SSSniperWolf ήταν πρώτοι στις τάσεις μεταξύ των bloggers και των καναλιών.

Μεταξύ των κινουμένων σχεδίων (46%), τα παιδιά έψαχναν συχνότερα για το Miraculous: Tales of Ladybug & Cat Noir σεζόν 5, και το MSA previously My Story Animated. Οι Chainsaw Man, Demon Slayer και One Piece βρέθηκαν στην κορυφή των αναζητήσεων για anime (16%). Και οι πιο αγαπημένες ταινίες μεταξύ των παιδιών ήταν το Super Mario Bros. Movie, Black Panther: Wakanda Forever, Rock Dog 3: Battle the Beat.

Όσον αφορά τις μουσικές προτιμήσεις, ηγέτες ήταν τα κορεάτικα pop συγκροτήματα BLACKPINK και BTS, η ραπ, και ο Πορτορικανός καλλιτέχνης Bad Bunny.

Τα αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών εκτός από το Roblox και το Minecraft ήταν τα Brawl Stars, Fortnite, Genshin Impact και Stumble Guys.
Άλλες δημοφιλείς τάσεις περιλαμβάνουν αναζητήσεις που σχετίζονται με το Gacha Life. Αυτό περιλαμβάνει βίντεο από το παιχνίδι, TikTok, μίνι ταινίες και άλλα.