Ακταίο: Ξεσηκώνονται για το τρενο οι κάτοικοι

Καμπάνια συγκέντρωσης υπογραφών δίνοντας μάλιστα ραντεβού αύριο από τις 10 το πρωί έως τις 11.30 στο Κοινοτικό Γραφείο πραγματοποιεί η Κοινότητα Ακταίου με αφορμή την υπόγεια διάβαση που κατασκευάζει η ΕΡΓΟΣΕ την οποία χαρακτηρίζουν «ποντικότρυπα», καθώς όπως επισημαίνουν δεν χωρούν να διέλθουν απ’ αυτήν ούτε ασθενοφόρα και πυροσβεστικά, ούτε σχολικά και απορριμματοφόρα.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Ακταίου, κ. Καραΐσκος «η ΕΡΓΟΣΕ έχει αιτηθεί από την επιτροπή ποιότητας ζωής του δήμου Πατρέων, την άδεια να προβεί σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην κοινότητα, προκειμένου να κατασκευάσει μία υπόγεια διάβαση επί της οδού Ποσειδώνος και Καλλιθέας.

Η μελέτη αναφέρει ότι η διάβαση θα έχει ύψος 2,60 μ. μία «ποντικότρυπα», από την οποία αδυνατούν να περάσουν πυροσβεστικά οχήματα, ασθενοφόρα, σχολικά, απορριμματοφόρα.
Έχω κληθεί τρεις φορές έως τώρα στην επιτροπή όπου τα μέλη της έχουν κάνει όλες τις φορές δεκτή την εισήγησή μου για αναβολή της αδειοδότησης έναρξης των εργασιών, αλλά δεν μπορεί να γίνεται αυτό επ’ αόριστο. Πρέπει να δοθεί μία λύση άμεσα».
Ο κ. Καραΐσκος επισημαίνει πως η ΕΡΓΟΣΕ πρέπει να επανεξετάσει την μελέτη της και να κατασκευαστεί διάβαση υψηλότερη ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες της κοινότητας.
Μάλιστα, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων που γίνονται με την διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ ζητά την στήριξη όλων των κατοίκων, επισημαίνοντας ότι θα λειτουργήσει ως μοχλός πίεσης για την αίσια έκβαση του δίκαιου αιτήματος της Κοινότητας.
ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ
Στο ψήφισμα που παρατίθεται προς υπογραφή αναφέρεται «εκφράζουμε την έντονη δυσφορία μας για την κατασκευή διπλού τοίχους ύψους μέχρι και 4 μέτρα , από την ΕΡΓΟΣΕ, το οποίο διέρχεται από το κέντρο της κοινότητάς μας και κόβει κυριολεκτικά στα δυο μια ενιαία περιοχή. Το τοίχος κατασκευάστηκε εναποθέτοντας χιλιάδες τόνους μπετόν αλλοιώνοντας για πάντα (δεδομένου ότι καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη έως αδύνατη η απομάκρυνσή τους) την αισθητική και λειτουργικότητα της περιοχής, με σκοπό την υποστήριξη όχι απλά μιας υπέργειας διέλευσης του τρένου αλλά της διέλευσής του 2-3 μέτρα πάνω από το επίπεδο του υπόλοιπου εδάφους της Κοινότητας.
Διεκδικούμε τη βυθισμένη διέλευση του τρένου κατά μήκους του Ακταίου. Ακόμα κι αν είναι αδύνατη η απομάκρυνση των κατασκευασμένων τοιχίων ζητάμε η διέλευση του τρένου να γίνει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως γίνεται πριν εισέλθει στην Κοινότητά μας (ερχόμενο από τον Αγ. Βασίλη) και όπως γίνεται αφού εξέλθει από την Κοινότητά μας (με προορισμό το Ρίο). Ζητάμε δηλαδή τον ίδιο τρόπο διέλευσης με τις όμορες κοινότητες. Το τρένο εισέρχεται βυθισμένο, εξέρχεται βυθισμένο και διέρχεται από την κοινότητά μας για λιγότερο από ένα χιλιόμετρο στα 2-3 μέτρα πάνω από το επίπεδο των παράλληλων δρόμων.Στη σημερινή εποχή του 21ου αιώνα τεχνικά προβλήματα που προκύπτουν από την κάθεται διέλευση μικρών ποταμών (π.χ. Σέλεμνος) φαντάζουν αστεία όταν το ίδιο έργο αντιμετωπίζει με επιτυχία πολύ μεγαλύτερα και αντίστοιχου τύπου προβλήματα (π.χ. ποταμός ***).
Απαιτούμε την κατασκευή σύγχρονης διάβασης (οχημάτων και πεζών) η οποία θα διασφαλίζει την απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση πυροσβεστικών οχημάτων, απορριμματοφόρων, σχολικών λεωφορείων και προφανώς πεζών πολιτών. Αυτή τη στιγμή προγραμματίζεται η κατασκευή κατά μήκος μιας ολόκληρης κοινότητας, μια τρύπα ύψους 2,6 μέτρων που θα επιτρέπει αποκλειστικά και μόνο τη διέλευση ΙΧ αυτοκινήτων και σε καμία περίπτωση οχημάτων εκτάκτου ανάγκης».