Next.e.Go: Η επένδυση 100 εκατομμυρίων απομακρύνεται από την Πάτρα
Την παρουσίαση του ηλεκτρικού οχήματος της, έκανε προ ημερών στην Αθήνα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next.e.Go, όπου δόθηκαν περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία επιλογής του τόπου που θα υλοποιηθεί η επένδυση.
Στα τέλη του 2020 είχε ανακοινωθεί η πρόθεση της γερμανικής καινοτόμου εταιρείας για τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα και πλέον προχωρά με γοργό ρυθμό ο σχεδιασμός της επένδυσης, που θα ανέλθει στα 100 εκατ. ευρώ και θα αλλάξει τα δεδομένα στην περιοχή που θα κατασκευαστεί.
Οπως έγινε γνωστό, μέχρι στιγμής 24 τοποθεσίες σε όλη την Ελλάδα τέθηκαν στο μικροσκόπιο της έρευνας των υπευθύνων της εταιρείας. Ανάμεσα σε αυτές είναι η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, η Καβάλα, και ο Βόλος.
Οι υπεύθυνοι της εταιρείας, είπαν πως σε 8 εβδομάδες το αργότερο θα έχει παρθεί και ανακοινωθεί η τελική απόφαση (έως μέσα Δεκέμβρη). Πάντως, διεφάνη πως οι δύο επικρατέστερες τοποθεσίες, βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα, χωρίς όμως να γίνουν γνωστές ποιές είναι αυτές.
Ωστόσο, διευκρίνισαν ότι σημαντική προϋπόθεση είναι η γειτνίαση με όλα τα μεγάλα μέσα μεταφορών (σιδηρόδρομο, λιμάνια, αυτοκινητόδρομοι) αλλά και η ύπαρξη ερευνητικών κέντρων και έτοιμων υποδομών που θα μπορούν να ανακατασκευαστούν γρήγορα για να ξεκινήσει η λειτουργία του εργοστασίου.
Πόσες από τις παραπάνω προϋποθέσεις πληροί η Πάτρα; Ούτε τις μισές, γεγονός που φέρνει την περιοχή για μια ακόμα φορά ενώπιον των ευθυνών για την έλλειψη κρίσιμων υποδομών.
Να σημειωθεί ότι, με τη γνωστοποίηση της επικείμενης επένδυσης, η Πάτρα εκδήλωσε ενδιαφέρον με μια κοινή επιστολή την οποία υπέγραφαν οι επικεφαλής του ΣΕΒ, του Πανεπιστημίου, του Ινστιτούτου Βιομηχανικών Συστημάτων και του Οργανισμού Λιμένα Πάτρας.
Οι απαιτήσεις του επενδυτή ήταν γνωστό από την αρχή πως έθεταν τον πήχη πολύ ψηλά για την Πάτρα, όμως ήταν μια προσπάθεια που στόχευε κυρίως στο να στείλει το μήνυμα της ενότητας και της συνεργασίας, προκειμένου η Αχαΐα να διεκδικεί με μια φωνή.
Η εταιρεία έχει ήδη ζητήσει από την κυβέρνηση, υποψήφιες περιοχές με συγκεκριμένες προδιαγραφές όπως:
> Μέγεθος του οικοπέδου που θα χρειαστεί
> Επιφάνεια που μπορεί να αδειοδοτηθεί
> Υπαρξη προμηθευτών στην περιοχή για την απρόσκοπτη λειτουργία του
> Παροχή «πράσινης» ενέργειας μέσω ΑΠΕ
Επίσης, δεδομένη είναι η επιλογή και δέσμευση της κυβέρνησης, με την οποία ουσιαστικά δεσμεύτηκε η Next.e.Go, για προσέλκυση νέων επενδύσεων από τον τομέα της ηλεκτροκίνησης στη Δυτική Μακεδονία, μετά την απολιγνιτοποίησή της που θα συμβεί τα προσεχή χρόνια.