Πε02252021

ΑνανέωσηΤε, 24 Φεβ 2021 6pm

Του χρόνου μπούλες: Η παρέλαση των ονείρων!

Τα όνειρά μας είναι η ζωή μας, κι επειδή φέτος  δεν μπορούμε να κάνουμε παρέλαση, ας ονειρευτούμε! Η ομάδα μας σε συνεργασία με την εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» συνδιοργανώνουν μια πρωτότυπη COVID FREE έκθεση, με συμμετέχοντες όλους εσάς!

Με «όπλα» τα όνειρα και την φαντασία μας, σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε μαζί την «Παρέλαση των Ονείρων» του Πατρινού Καρναβαλιού 2021!

Η παρέλαση θα στηθεί σε κεντρικό σημείο της πόλης και θα είναι COVID free, για το λόγο αυτό θα είναι τοποθετημένη στη βιτρίνα καταστήματος και θα είναι ορατή μόνο εξωτερικά!

Η διάρκεια της, θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες και την καλλιτεχνική της επιμέλεια θα έχουν καρναβαλιστές που επιμένουν να παραμείνουν ανώνυμοι ρομαντικοί.

 

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Η συμμετοχή είναι ελεύθερη και η διαδικασία απλή:

Από το γραφείο στην είσοδο της εφημερίδας Πελοπόννησος (Μαιζώνος 206) θα παραλάβετε ένα ξύλινο «ανθρωπάκι-μανεκέν» (ύψους 35cm) μαζί με τις ακριβείς οδηγίες συμμετοχής.

Εσείς δίνετε το όνομα σας και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας με μόνη σας «υποχρέωση» να επιστρέψετε το μοντέλο σας στο μέρος και την ημερομηνία που θα αναγράφονται στις οδηγίες που θα σας δοθούν.

Μεταμορφώστε μια άψυχη κούκλα σε έναν φανταστικό Καρναβαλιστή που θα συμμετάσχει στην «Παρέλαση των ονείρων» του Πατρινού Καρναβαλιού 2021!

Χωρίς κανόνες και περιορισμούς στα υλικά, περιμένουμε τις δημιουργίες σας, τις οποίες θα πρέπει να μας παραδώσετε σε μέρος που θα σας ανακοινώσουμε άμεσα.

(Μπορείτε να δώσετε ότι κίνηση θέλετε στο μοντέλο σας και δεν είσαστε υποχρεωμένοι να την επιστρέψετε μέσα στο κουτί με το οποίο την παραλάβατε).

Ας ταξιδέψουμε στα όνειρα του Καρναβαλιού, μόνο για φέτος, ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΠΟΥΛΕΣ! Γι’ αυτό και δεν θα αφήσουμε το Καρναβάλι της Ελλάδας χωρίς παρέλαση, ακόμα κι αν είναι μόνο στα όνειρα μας...

Ερχεται θεατρική παράσταση με τίτλο «Μια καρναβαλική ιστορία» στο

Στο πλαίσιο του προσανατολισμού του Πατρινού Καρναβαλιού 2021 «Τέχνες-Θεάματα» που συνδέει την κορυφαία διοργάνωση με τις Τέχνες και λόγω της υπάρχουσας κατάστασης εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, πρόκειται να προβληθεί μια πρωτότυπη διαδικτυακή θεατρική παράσταση με τίτλο «Μια καρναβαλική ιστορία» εμπνευσμένη από την καρναβαλική ιστορία της Πάτρας.

Για την προετοιμασία και βιντεοσκόπηση της παράστασης θα τηρηθούν όλα τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Η πρωτοτυπία της παράστασης συνίσταται σε μια διττή παράμετρο· αφενός στην τεχνική πρωτοτυπία με τη μορφή ραδιοπτικού θεάτρου και η δεύτερη αφορά τη σκηνοθετική σύλληψη, σε συγκερασμό με την καρναβαλική ιστορία της Πάτρας. Στο συγκεκριμένο διαδικτυακό θέατρο η παράσταση θα είναι προσβάσιμη, όχι μόνο από Πατρινό αλλά από παγκόσμιο κοινό.  

Το έργο ξεκινάει στο 1900 όπου ένας κύριος αγοράζει από ένα παιδάκι μια  εφημερίδα.  Αμέσως, ξεκινάει το διάβασμα, δυνατά, της εφημερίδας εν είδει αφηγηματικού μοτίβου (με συνεχή ανάγνωση καθ΄ όλη τη διάρκεια της παράστασης).

Στο διάβασμα-αφήγηση, ακούγονται τα αποκόμματα των εφημερίδων που  αναφέρονται στα καρναβάλια - και μόνο- από το 1900 έως το 1978, όπως είναι καταγεγραμμένα στο μουσείο τύπου της Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν. Επιπλέον, το διάβασμα των  εφημερίδων, θα συνδέει την καρναβαλική ιστορία της πόλης με την παράσταση, καθώς στην αφήγηση των αποσπασμάτων δυο ηθοποιοί θα απεικονίζουν κατά το  δυνατόν παραστατικά και οι εξειδικευμένοι συνεργάτες (εικαστικός, ενδυματολόγος) ενδυματολογικά, το πλέγμα και την εσωτερικότητα αυτών που ακούγονται, αναδεικνύοντας την  ιστορία που περιγράφεται από τον αφηγητή. Το background, θα φωτογραφίζει την κάθε εποχή, προάγοντας την περιρρέουσα καρναβαλική ατμόσφαιρα. Τέλος, θα ολοκληρώσουμε το 1978 λαμβάνοντας υπόψη πως υπάρχουν ακόμα γενιές που θυμούνται την καρναβαλική ιστορία και έχουν συμμετάσχει μετά  το 1980. Ουσιαστικά, θα προάγουμε το ιστορικό πολιτισμικό πλαίσιο του καρναβαλιού αποφεύγοντας την ζώσα ακόμα ιστορία των τελευταίων 30 χρόνων.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

Σκηνοθέτης: Δημήτριος Ζαπάντης

Ηθοποιός: Δημήτρης Βαμβακάς

Ηθοποιός: Δήμητρα Θεοδωροπούλου

Ενδυματολόγος: Ελένη Ασλανίδη 

Εικαστική Σύλληψη: Ιωάννης  Κοψίνης

Μουσική Κάλυψη: Αθανάσιος Ευστρατιάδης

Τηλεοπτική Κάλυψη: Μάνος Μπουσές

Τεχνική Υποστήριξη: Χρήστος Αναγνωστόπουλος

 

Η θεατρική παράσταση με τίτλο «Μια καρναβαλική ιστορία» θα προβληθεί μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Πατρινού Καρναβαλιού carnivalpatras.gr

Η παράσταση «Ως πότε» από τον Σπινθήρα στα Παλαιά Σφαγεία

Μια εξαιρετική πρωτότυπη σατυρική θεατρική παράσταση είχε την τύχη να παρακολουθήσει το πλήθος των θεατών που προσήλθε το βράδυ της Παρασκευής 26 Σεπτεμβρίου στον υπαίθριο χώρο των Παλαιών Σφαγείων, στο πλαίσιο  του Καλοκαιρινού Φεστιβάλ Καρναβαλιού  Sparc που υλοποιείται από τις 21 έως τις 27 Σεπτεμβρίου 2020 και το οποίο χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία – Interreg Greece – Italy 2014 – 2020».

Πρόκειται για την παράσταση «Ως πότε» από τον Σπινθήρα, που βασίστηκε στην ποίηση μια πρωτότυπη σατιρική θεατρική παράσταση βασισμένη σε ποιήματα του μεγαλύτερου σατυρικού ποιητή της νεότερης Ελλάδας, του Γιώργου Σουρή (Ερμούπολη, 2 Φεβρουαρίου 1853 - Νέο Φάληρο, 26 Αυγούστου 1919) αναδεικνύοντας τη διαχρονικότητά τους και την επικαιρότητά τους ως σήμερα, παρότι η περίοδος ακμής του Σουρή και δημιουργίας των ποιημάτων του ανιχνεύεται 140 χρόνια πριν. Ο Σουρής είχε πλούσια πνευματικά προσόντα και πλούτο γνώσεων με συνέπεια να καταστεί εξαίρετος δημοσιογράφος της έμμετρης σάτιρας των γεγονότων της εποχής. Αξίζει να σημειωθεί πως  υπάρχει μετάφραση του Σουρή για τις Νεφέλες του Αριστοφάνη. Μάλιστα, ο Σουρής χαρακτηρίστηκε και ως ο «νέος Αριστοφάνης». 

Η σατιρική και ανατρεπτική ποίηση του Γιώργου Σουρή, που αποτέλεσε τη ραχοκοκκαλιά και τον πυρήνα της παράστασης, αποδείχτηκε ιδανική επιλογή για τη σύνδεση της εκδήλωσης με το Καρναβάλι, του οποίου η σάτιρα αποτελεί αναπόσπαστο και κυρίαρχο χαρακτηριστικό. Ωστόσο ο σκηνοθέτης Μίλτος Νίκας που εκτός της σκηνοθεσίας, υπέγραψε τη σύνθεση των κειμένων και τη μουσική επιμέλεια, δημιούργησε μια παράσταση σχεδόν άχρονη αφού η ματιά του αφορούσε με δραματική επίταση το τώρα όσο και το τότε. Όλα αυτά τα χρόνια παρότι η Ελλάδα έχει αλλάξει τόσους πρωθυπουργούς, η ιστορία και το βιοτικό επίπεδο έχουν εξελιχτεί, δεν έχουν αλλάξει πολλά και βρίσκουμε πολλές καταστάσεις και συμπεριφορές σε πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο ίδιες και απαράλλαχτες. Η παράσταση εξελίχτηκε σε ένα καυστικό πολιτικό σχόλιο πάνω στην ιστορία του τόπου μας και μέσα από την  ποίηση του Σουρή το γέλιο γίνεται η φωνή διαμαρτυρίας ενός ολόκληρου λαού που ακόμα παλεύει να επιβιώσει. Η ιστορία της νεότερης Ελλάδας παρελαύνει μέσα από ιστορικούς σταθμούς ωστόσο οι αναφορές στο σήμερα πλείστες και οι νύξεις και οι συνειρμοί φυσικοί και επακόλουθοι. Οι επεκτατικοί πόλεμοι, η Μεγάλη Ιδέα, το Παλάτι, τα κομματικά παιχνίδια, η αναξιοκρατία  κι η διαφθορά του νέου ελληνικού κράτους, η πρώτη χρεοκοπία της χώρας, η περίοδος Τρικούπη γίνονται οι αφορμές να δοθεί το χρονικό πλαίσιο των γεγονότων και ταυτόχρονα η πηγή και το ερέθισμα για τους τρεις Έλληνες που κάθονται στο καφενείο σε τρία διαφορετικά τραπέζια και συζητούν στα τέλη του 19ου αιώνα διαβάζοντας τη σατυρική εφημερίδα του Σουρή «Ο Ρωμηός» να σχολιάσουν, να νιώσουν αδύναμοι και εγκλωβισμένοι στα αδιέξοδα της εποχής τους, να οργιστούν, να γελάσουν αλλά να μείνουν νωχελικά αμέτοχοι και να επαληθεύσουν περίτρανα τον στίχο του ποιητή «ως πότε τέλος πάντων θα λέγωμεν  ως πότε», συμπυκνώνοντας δραματικά το χρόνο και φτάνοντας ως τις μέρες μας.

Βλέποντας ο θεατής την παράσταση δεν ξέρει αν πρέπει να γελάσει ή να κλάψει, να εντοπίσει τις ομοιότητες ή να μελαγχολήσει. Κλαυσίγελως, πικρό γέλιο παρά διασκέδαση είναι μάλλον τα απόνερα της ποίησης του Σουρή και της παράστασης. Η στασιμότητα γίνεται το γεγονός, όπως ακριβώς αυτό που βλέπουμε: τους τρεις Έλληνες να κάθονται στις καρέκλες τους. Το «ως πότε…» όμως καραδοκεί και είναι η μόνη ελπίδα, ο μόνος τρόπος να σηκωθούμε από τις καρέκλες μας και να προχωρήσουμε, να πάψουμε να τα ανεχόμαστε όλα και να βρούμε τη δύναμη να απαιτήσουμε να σπάσει ο θλιβερός και καταστροφικός κύκλος της αναξιοκρατίας, της διαφθοράς, της στασιμότητας διεκδικώντας επιτέλους τα αυτονόητα και απολύτως στοιχειώδη: μια δίκαιη και καλύτερη ζωή.

Εξαιρετικοί αποδείχτηκαν οι ηθοποιοί που ερμήνευσαν τους τρεις Έλληνες. Ο έμπειρος και ιδανικός για τον ρόλο του Διονύσης Βούλτσος και οι πολύ καλοί Γιώργος Κατσάμπας και Τάσος Χρυσόπουλος απέδωσαν υποδειγματικά τους χαρακτήρες αντικατοπτρίζοντας όλους εμάς που ήμασταν εκτός σκηνής. Τα σκηνικά και τα κοστούμια ήταν της Μαρίας Βασιλάκη, οι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου και η επεξεργασία των ήχων του Νίκου Γιατράκου.                                                                                                                                                                                                                           Παραγωγή: «Σπινθήρας».

Την παράσταση, μεταξύ των άλλων παρακολούθησαν η πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, η αντιδήμαρχος Δημοτικών Ενοτήτων Μεσσάτιδας, Παραλίας και Βραχνεΐκων Αναστασία Τογιοπούλου, ενώ η πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Πατρέων – Καρναβάλι Πάτρας Ήρα Κουρή στον χαιρετισμό της τόνισε την πρωτοβουλία του Δήμου να στηρίξει τους Πατρινούς δημιουργούς και καλλιτέχνες σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία της πανδημίας μέσα από τις δράσεις του Καλοκαιρινού Φεστιβάλ Καρναβαλιού.

Το Καλοκαιρινό Φεστιβάλ Καρναβαλιού και το Φεστιβάλ Θεάτρου υλοποιούνται από το Δήμο Πατρέων στο πλαίσιο του έργου SPARC και η διοργάνωση των δράσεων υποστηρίζεται από την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Πατρέων – Καρναβάλι Πάτρας (Συνδεδεμένος Εταίρος του Έργου).

 

Με επιτυχία το αφιέρωμα του Χορευτικού Τμήματος του Δήμου Πατρέων στα παραδοσιακά καρναβάλια της Ελλάδος

Στο πλαίσιο του «Φεστιβάλ Θεάτρου» που υλοποιείται από 21 έως 27 Σεπτεμβρίου και αποτελεί μια από τις δράσεις του έργου SPARC το οποίο χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία – Interreg Greece – Italy 2014 – 2020», παρουσιάστηκε την Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου με ξεχωριστή επιτυχία η δράση του Χορευτικού Τμήματος του Δήμου Πατρέων στην Αχάια Κλάους που αναστάτωσε ευχάριστα μεταμορφώνοντας την περιοχή σε πεδίο κεφιού αλλά και παρουσιάζοντας μια αυθεντικά παραδοσιακή στιγμή με την αναπαράσταση αποκριάτικων δρωμένων. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία του Δημάρχου Κώστα Πελετίδη και της προέδρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Πατρέων-Καρναβάλι Πάτρας Ήρας Κουρή.

Ήταν μια διαφορετική παράσταση από πενήντα και πλέον χορευτές – τριες με εντυπωσιακές φορεσιές από το Χορευτικό Τμήμα του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Πάτρας, που ανέδειξε τη διαφορετικότητα κορυφαίων αποκριάτικων εθίμων που διαδραματίζονται σε διάφορα μέρη της Ελλάδας την περίοδο της αποκριάς με χαρακτηριστικές μορφές του πατρινού καρναβαλιού.  Ήταν ένα όμορφο θέαμα με μουσική και χορό, που παρουσίασε το έθιμο της Νάουσας «γενίτσαροι & μπούλες» όπως αυτό διαμορφώθηκε την περίοδο της τουρκοκρατίας και σώζεται μέχρι της μέρες μας. Χαρακτηριστικό του «εθίμου» είναι οι φορεσιές με τους θώρακες γεμάτους νομίσματα, τα πρόσωπα (κέρινες μάσκες) με ταράμπουλο οι μπάλες (σπαθιά) και η φορεσιά της νύφης (μπούλα). Τηρήθηκε πλήρως το έθιμο αφού το μπουλούκι πήρε άδεια από τον Δήμαρχο  για να περιδιαβούν τους δρόμους στην Αχάια Κλάους υπό τους ήχους του ζουρνά και του νταουλιού εκτελώντας συγκεκριμένους χορούς με τις μπάλες (πατινάδες μονή & διπλή) καθώς και χορούς δεξιοτεχνίας όπως νιζάμικος, μελικές, παπαδιά, μουσταμπέικος κ.λ.π.

Το δεύτερο έθιμο που παρουσιάστηκε ήταν το «μασκαράδες και μπούλες» έτσι όπως αυτό διαμορφώθηκε στην πόλη μας  την εποχή της Μπελ Επόκ (περίπου 1860 – 1910). Ακολούθησαν οι «κομψευόμενοι» που την αποτελούσαν η υψηλή κοινωνία της πόλης που διασκέδαζαν σε συγκεκριμένους χορούς με καντρίλιες και φουρλάνα μια και το βαλς θεωρείτο πρόστυχος χορός για τα ήθη της εποχής. Αργότερα βέβαια  η μαζούρκα η πόλκα και το βαλς ήταν στις προτιμήσεις των «κομψευόμενων»

Το κύκλο έκλεισαν οι «ντομινοφόροι» χαρακτηριστικό των «μπουρμπουλιών» που βέβαια φτάνει μέχρι της μέρες μας μας.  

Πριν και μετά τα δρώμενα τα χάλκινα ηχοχρώματα από την Κοζάνη πλημμύρισαν τους βαλκανικές μελωδίες  όλο τον προαύλιο χώρο της Αχάια Κλάους. Η εξαιρετική μπάντα έδωσε τον καλύτερο εαυτό της αφήνοντας πολύ καλές εντυπώσεις και έντονο ίχνος παραδοσιακής Αποκριάς.

Οι χορογραφίες και η γενική επιμέλεια ήταν του Χρήστου Γιαννόπουλου. Χόρεψαν μέλη του Χορευτικού Τμήματος.

Το Καλοκαιρινό Φεστιβάλ Καρναβαλιού και το Φεστιβάλ Θεάτρου υλοποιούνται από το Δήμο Πατρέων στο πλαίσιο του έργου SPARC και η διοργάνωση των δράσεων υποστηρίζεται από την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Πατρέων – Καρναβάλι Πάτρας (Συνδεδεμένος Εταίρος του Έργου).

 

Πάτρα: Aκυρώνεται η συναυλία των Ασλανίδου και Χατζηγιάννη

H Lifeworks Productions μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στο θέμα του κορωνοϊού και τις αντίστοιχες ανακοινώσεις των δήμων και της περιφέρειας, όπως και με την σύμφωνη γνώμη των καλλιτεχνών, αποφάσισε την ματαίωση των συναυλιών που ήταν προγραμματισμένες στην Πάτρα 26 Αυγούστου και στα Ιωάννινα 1 Σεπτεμβρίου.

Έχοντας σαν προτεραιότητα την δημόσια υγεία ανανεώνουμε το ραντεβού μας όταν οι συνθήκες γίνουν ευνοϊκές και το επιτρέψουν.

Οι κάτοχοι των εισιτηρίων μπορούν να τα εξαργυρώνουν από σήμερα στα σημεία όπου τα προμηθεύτηκαν μέχρι την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου.

Οι ηλεκτρονικές αγορές θα εξαργυρωθούν αυτόματα μέσω του συστήματος της VIVA.