ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗ: Αίτηση αποφυλάκισης για τους δύο νεαρούς

Ο φωτογράφος μιλώντας με γυρισμένη πλάτη σε τηλεοπτικό κανάλι, υποστήριξε πώς «τους είδε να βάζουν φωτιά» δείχνοντας και τον 21χρονο που περίμενε τον 25χρονο με τη μηχανή.
– Οι 5 πρώτες φωτογραφίες έχουν ως ώρα λήψης 4:24 μ.μ., ενώ οι υπόλοιπες 6 έχουν ώρα λήψης 5:37 μ.μ. Ο φωτογράφος υποστηρίζει πως υπάρχει διαφορά στην ώρα γιατί άλλαξε φωτογραφική μηχανή.
Έφτασε η ώρα; Ναι, είναι η απάντηση των δικηγόρων του 25χρονου και του 21χρονου που βρίσκονται προφυλακισμένοι από τις 21 Αυγούστου στις φυλακές Κορυδαλλού και Αυλώνα αντίστοιχα, κατηγορούμενοι για εμπρησμό. Όπως είχε δηλώσει στην «Πολιτεία» ο δικηγόρος Παναγιώτης Καποτάς, θα προσφύγουν στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών, ζητώντας την άρση του περιοριστικού μέτρου της προσωρινής κράτησης και την αντικατάστασή της με άλλα μέτρα, όπως απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, εμφάνιση σε Αστυνομικό Τμήμα κ.ά.

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ
Από την πλευρά τους, οι γονείς του 25χρονου έχουν κινηθεί και αυτοί νομικά κατά του φωτογράφου, ο οποίος «υπέδειξε» στους αστυνομικούς που βρήκε στην περιοχή του Διάκου τους «εμπρηστές». Έχουν ήδη υποβάλει μήνυση, ενώ θα καταθέσουν και αγωγή. Από την πλευρά του, ο φωτογράφος επιμένει στον ισχυρισμό του και μάλιστα, μιλώντας με γυρισμένη πλάτη σε τηλεοπτικό κανάλι, υποστήριξε πως «τους είδε να βάζουν φωτιά», δείχνοντας και τον 21χρονο που περίμενε τον 25χρονο με τη μηχανή. Ο φωτογράφος, αν και δηλώνει στρατιωτικός συντάκτης, δεν φέρεται να είναι μέλος καμίας ένωσης συντακτών, ισχυρίζεται όμως ότι εργάζεται σε περιοδικό. Είναι επαγγελματίας φωτογράφος, ο οποίος εκείνη την ώρα βρισκόταν σε ένα ύψωμα για να απαθανατίσει σε φωτογραφικά καρέ τα πτητικά μέσα που έσβηναν τις φωτιές.
Η ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ
Τι υποστήριξε, λοιπόν, ο φωτογράφος, ο οποίος από την πρώτη στιγμή θεώρησε πως κατέγραφε έναν εμπρηστή;
«Στις 17:40, ενώ βρισκόμουν σε ύψωμα στην περιοχή Ασύρματος, πλησίον της οδού Ερρίκου Ντυνάν, στην άκρη του λόφου και έχοντας άψογη οπτική επαφή, παρακολουθώντας με λοιπούς παρευρισκόμενους την πορεία της πυρκαγιάς στην ευρύτερη περιοχή και την προσπάθεια των πτητικών μέσων για την κατάσβεσή της, εντόπισα έναν άνδρα νεαρής ηλικίας, περίπου 25 ετών, με μαύρα μαλλιά και λευκό φουλάρι στο λαιμό, να βρίσκεται κάτω από την οδό Αγίου Τρύφωνος, στο κέντρο χωραφιού με ξερή βλάστηση ύψους ενάμισι μέτρου περίπου. Λόγω του ότι η παρουσία του εκεί δεν δικαιολογούνταν και οι κινήσεις του μου φάνηκαν ύποπτες, και επειδή λόγω της ιδιότητάς μου κατέχω φωτογραφική μηχανή με ισχυρό τηλεφακό, άρχισα να τον φωτογραφίζω, καταγράφοντας τις κινήσεις του. Εγώ με τα άλλα άτομα που βρισκόμασταν στο σημείο, και λόγω του ότι οι κινήσεις του μας φάνηκαν ύποπτες, αρχίσαμε να του φωνάζουμε. Αυτός αντιλήφθηκε την παρουσία μας, μας έκανε νεύμα με το χέρι του και έφυγε. Με την πάροδο λιγότερων από δύο λεπτών, στο σημείο όπου βρισκόταν το άτομο, ξέσπασε πυρκαγιά, χωρίς να υπάρχει άλλη ενεργή εστία φωτιάς σε κοντινή απόσταση, και συγκεκριμένα σε λιγότερο από 300 μέτρα, ώστε να μεταφερθεί θερμικό φορτίο ή φωτιά στο σημείο. Αφού κατάλαβα ότι το ανωτέρω άτομο που είδα έβαλε τη φωτιά, κινήθηκα γρήγορα προς την ταβέρνα του Διάκου επί της οδού Ερυθρού Σταυρού, για να ειδοποιήσω τους αστυνομικούς που είχα δει νωρίτερα στο σημείο. Ενημέρωσα τους αστυνομικούς και τους έδειξα τις φωτογραφίες που είχα τραβήξει με το άτομο. Έπειτα, κινήθηκα με το δίκυκλό μου στην οδό Αγίου Τρύφωνος, πίσω από το Κωνσταντοπούλειο Ίδρυμα, όπου και στη συμβολή της οδού Αγίου Τρύφωνος με την πάροδο Ιγνατίου, είδα το άτομο να το έχουν σταματήσει αστυνομικοί που βρίσκονταν στο σημείο. Προσέγγισα τους αστυνομικούς, τους ενημέρωσα για ό,τι είχε συμβεί νωρίτερα και έδειξα και σε αυτούς τις φωτογραφίες».
ΤΟΝ ΔΙΑΨΕΥΔΟΥΝ
Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής και αυτόπτης μάρτυρας περιγράφει στις αρχές τη συγκεκριμένη σκηνή:
«Μετά την πάροδο λίγων λεπτών ήρθε στο σημείο ένας φωτογράφος-δημοσιογράφος και άρχισε να κατηγορεί τον έναν νεαρό, συγκεκριμένα τον συνεπιβάτη της μηχανής, στους αστυνομικούς ότι έβαλε φωτιά σε ένα χωράφι και ότι έχει τραβήξει φωτογραφία. Έκπληκτος και χωρίς να πιστεύω αυτά που έβλεπα και άκουγα, του είπα πως συνέβη ακριβώς το αντίθετο. Ότι, δηλαδή, ο νεαρός συνεπιβάτης της μηχανής βοηθούσε στην κατάσβεση της φωτιάς στο συγκεκριμένο σημείο. Αυτός δεν άκουγε τίποτα και μάλιστα διαφώνησα έντονα μαζί του και με τον αστυνομικό για την προσαγωγή του. Μάλιστα, είπα στον νεαρό ότι θα μεταβώ στην αστυνομία ώστε να καταθέσω την αλήθεια και το τι ακριβώς συνέβη, όπως και έπραξα. Είμαι απόλυτα σίγουρος ότι ο άνθρωπος αυτός προσπάθησε να σβήσει τη φωτιά και όχι να προκαλέσει πυρκαγιά».
Ο ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ
Το ίδιο απόλυτος και περιγραφικός και ο δεύτερος αυτόπτης μάρτυρας, ο στρατιωτικός:
«Μετά από ένα τέταρτο περίπου εμφανίστηκε ένας κύριος με ένα σκούτερ, κρατώντας μια τσάντα. Έβγαλε από την τσάντα του μία φωτογραφική μηχανή και κάτι έδειξε στους αστυνομικούς. Στο σημείο ανέφερα στους αστυνομικούς ότι ο νεαρός δεν έχει κάποια σχέση με την πυρκαγιά που ξεκίνησε δίπλα από το οικόπεδό μου. Αυτοβούλως προσήλθα στην υπηρεσία σας για να καταθέσω ό,τι είχα αντιληφθεί. Ο νεαρός, που τώρα έμαθα τα στοιχεία του, δεν έχει σχέση με τη φωτιά, καθώς αυτή ξεκίνησε από καύτρες».
ΤΙ ΚΑΤΕΘΕΣΕ Ο ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΣ ΠΟΥ ΑΥΤΟΒΟΥΛΩΣ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΡΙΤΡΙΑ
Επιχειρεί να διαψεύσει τις αυτοψίες ανωτέρων του
Στις 14/8/25 συντάσσεται η έκθεση αυτοψίας της Δ.Α.Ε.Ε., η οποία αποδίδει την πυρκαγιά στο φαινόμενο της κηλίδωσης και προσδιορίζει την καμένη έκταση σε ένα στρέμμα. Στο ίδιο μήκος κύματος και η δεύτερη αυτοψία της Πυροσβεστικής (διέρρευσε την περασμένη Πέμπτη), η οποία χρησιμοποιεί μέχρι και δορυφορικές εικόνες για να αποδείξει πως δεν υπάρχει εμπρησμός. Δύο μέρες μετά (προφανώς γνωρίζοντας το περιεχόμενο της έκθεσης), εμφανίζεται αυτοβούλως στην ανακρίτρια ένας αξιωματικός της Πυροσβεστικής από την περιοχή, που ενώ δεν ήταν στα μέτωπα της φωτιάς, έχει γνώσεις και αποδομεί την έκθεση της Δ.Α.Ε.Ε.
«Εφόσον μελέτησα την ανάρτηση των δασικών χαρτών που υπάρχουν ελεύθεροι στο ίντερνετ, διαπίστωσα ότι οι εκτάσεις αυτές αποτελούνταν τόσο από αγροτικές εκτάσεις όσο και από εκτάσεις που χαρακτηρίζονται δασικές. Υπολογίζω πως η έκταση που κάηκε ήταν 15 στρέμματα. Η μη ανεύρεση εμπρηστικού μηχανισμού δεν είναι πάντα ένα ασφαλές κριτήριο για τη μη ύπαρξη εμπρησμού από πρόθεση, είτε από αμέλεια, στην αρχική εστία. Η πυρκαγιά, όταν εκδηλώνεται στην αρχική της εστία, ανάλογα με την ποσότητα της καύσιμης ύλης που υπάρχει στο σημείο, είναι δυνατό να καταστρέψει στο τέλος και τον ίδιο τον εμπρηστικό μηχανισμό μέσω της αναπτυσσόμενης θερμοκρασίας και με δεδομένο ότι οι εμπρηστικοί μηχανισμοί που εγώ γνωρίζω είναι απλοί και αυτοσχέδιοι, μπορεί να μην μείνουν υπολείμματα στην αρχική τους εστία».
ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ 11 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ
Στις αρχές παραδόθηκε αρχείο με 11 φωτογραφίες. Σύμφωνα με αυτό, βλέπουμε:
– Και οι 11 φωτογραφίες έχουν τροποποιηθεί.
– Οι 5 πρώτες έχουν ως ώρα λήψης 4:24 μ.μ., ενώ οι υπόλοιπες 6 έχουν ως ώρα λήψης 5:37 μ.μ.
Εύλογα, από το υλικό αυτό προκύπτουν κάποια ερωτήματα:
– Γιατί δεν υπάρχει κανένα φωτογραφικό καρέ που να δείχνει τον 25χρονο με καπνό ή φωτιά;
– Πώς ένας επαγγελματίας φωτογράφος δεν κατάφερε να έχει όλα τα καρέ του υποτιθέμενου εμπρησμού;
– Τι είδους τροποποίηση έγινε στα αρχεία και γιατί;
– Γιατί οι φωτογραφίες του 25χρονου είναι τόσο κοντινές και δεν βλέπουμε καθόλου τον δρόμο, όπου σύμφωνα με τους αυτόπτες μάρτυρες υπήρχαν τουλάχιστον άλλα τρία άτομα (ο επισμηνίας, ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής και ο οδηγός της μηχανής);
– Πώς γνωρίζουμε ότι η λήψη των φωτογραφικών καρέ που δείχνουν τον 25χρονο στο χωράφι έγινε πριν από τα φωτογραφικά καρέ του καπνού;
– Σύμφωνα με τον φωτογράφο, η ανακολουθία στις ώρες λήψης οφείλεται στην αλλαγή φωτογραφικών μηχανών. Τότε γιατί στην αρχική του κατάθεση μιλάει για μία φωτογραφική μηχανή;
– Γιατί δεν ελέγχθηκαν οι φωτογραφικές μηχανές;
– Πώς γίνεται ένας επαγγελματίας φωτογράφος να ισχυρίζεται πως, ενώ είναι πεπεισμένος ότι έχει μπροστά στον φωτογραφικό του φακό έναν εμπρηστή, δεν φωτογραφίζει «κατά ριπάς», αλλά πηγαίνει στο σκούτερ του για να πάρει την άλλη μηχανή, χάνοντας έτσι το επίμαχο πλάνο της φωτιάς μαζί με τον εμπρηστή;
– Αφού, σύμφωνα με τον φωτογράφο, έκανε ανάκληση σε ένα από τα «μαύρα» καρέ και έτσι βρήκε τη φωτογραφία με τον οδηγό της μηχανής, γιατί δεν έκανε ανάκληση και για τα υπόλοιπα 5 «μαύρα» καρέ;
ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ