Τογιοπούλου: «Τέλος του 2026 η αντιδρόμηση της Κανακάρη – Ξεκινά μετά το Πάσχα η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος»
Στο τέλος του επόμενου έτους θα ολοκληρωθεί η αντιδρόμηση της οδού Κανακάρη, ενώ η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος θα ξεκινήσει μετά το φετινό Πάσχα, σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Κυκλοφοριακού, Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Δόμησης, Αναστασία Τογιοπούλου. Κατά την ίδια, δε, αναμένεται η χρηματοδότηση της μελέτης για την ανάπλαση του παλιού λιμανιού, με το κονδύλι για την υλοποίηση του έργου, ύψους 12.000.000 ευρώ, να είναι διασφαλισμένο από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Εξάλλου, η κ. Τογιοπούλου απαντά στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης για την αύξηση των δημοτικών τελών, καταλογίζοντάς της «άρνηση χωρίς πρόταση, που σημαίνει αποφυγή θέσης στο πρόβλημα».
Επίσης, ως αντιδήμαρχος Μεσσάτιδας, Παραλίας και Βραχνεΐκων αναφέρει ότι ως δημοτική αρχή «είμαστε συνοδοιπόροι και συναγωνιστές με όλους τους προέδρους των κοινοτήτων», ενώ για το πολιτικό της μέλλον τονίζει πως θέλει «να είναι αντάξια της εμπιστοσύνης του Κώστα Πελετίδη».
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της αντιδρόμησης της οδού Κανακάρη και της πεζοδρόμησης της Μαιζώνος; Η αντιπολίτευση εκφράζει σοβαρές επιφυλάξεις. Τι λέτε; Παράλληλα, να αναμένουμε πρόσθετη δέσμη μέτρων για τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου;
Η αντιδρόμηση των κυκλοφοριών Κορίνθου και Κανακάρη είναι άσχετη διαδικασία με την πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος. Οι αντιδρομήσεις στις οδούς Κορίνθου και Κανακάρη έχουν κριθεί ως συμπληρωματική ρύθμιση του έργου της μίνι περιμετρικής και η πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος αποτελεί μέρος του σε εξέλιξη έργου ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της Πάτρας. Λαμβάνοντας υπ΄ όψη τη διοικητική διαδικασία που απαιτείται να προηγηθεί για την υλοποίηση των αντιδρομήσεων Κορίνθου, Κανακάρη, Κωνσταντινουπόλεως, τμημάτων οδών Αράτου, Ζαΐμη, Μαιζώνος και αμφίδρομης κυκλοφορίας Αγίας Σοφίας, εκτιμούμε ότι αυτό θα μπορεί να γίνει περί τα τέλη του επόμενου έτους. Έως τότε θα επιδιώξουμε να γίνουν όπου απαιτείται παρεμβάσεις, είτε τεχνικές είτε ρυθμίσεων της στάθμευσης, για να αποφευχθούν κυκλοφορικές φορτίσεις και ζητήματα στην καθημερινότητα των κατοίκων και εμπόρων των δρόμων αυτών και των περιοχών που περικλείουν. Για τις αντιδρομήσεις έχουν προηγηθεί δύο κυκλοφοριακές μελέτες με πραγματικές μετρήσεις της κυκλοφορίας στις περιοχές των οδών που αφορούν. Συνεπώς οι όποιες επιφυλάξεις από την αντιπολίτευση πρέπει να αιτιολογηθούν. Ήδη παρουσιάσαμε στους επικεφαλής όλων των δημοτικών παρατάξεων τις μελέτες αυτές για να είναι πλήρως ενημερωμένοι και να έχουν χρόνο προετοιμασίας έως τη συζήτηση τους στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Η πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος αναμένεται να ξεκινήσει μετά το φετινό Πάσχα, χωρίς να αλλάζουν οι κατευθύνσεις κυκλοφορίας οχημάτων στις άλλες οδούς.
Υπάρχει μία ακόμη μεγάλη εκκρεμότητα, αυτή της ανάπλασης του παλιού παραλιακού μετώπου. Για την ώρα είναι ένα απέραντο πάρκινγκ. Που βρισκόμαστε; Πότε θα υλοποιηθεί;
Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου είναι από τα μεγαλύτερα έργα που θα γίνουν στην Πάτρα. Είναι σε εξέλιξη η διαδικασία χρηματοδότησης της μελέτης για το έργο αυτό με διασφαλισμένη πίστωση 12.000.000 ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μετά από πρόσκληση της Περιφέρειας. Μετά τη μελέτη ακολουθεί διαγωνισμός και υλοποίηση για ένα έργο που επιδίωξη μας είναι να ανοίξει την πρόσβαση όλων στην παραλία κατά μήκος του ιστορικού κέντρου, ελεύθερα χωρίς μάντρες και φυλάκια. Από εδώ και στο εξής αρχίζουν τα ενδιαφέροντα που απαιτούν εγρήγορση και μαχητικότητα.
Παρακαλώ εξηγείστε μας πώς από τη διεκδίκηση για «κατάργηση των δημοτικών τελών» περάσαμε στην κατακόρυφη αύξησή τους στα τραπεζοκαθίσματα; Οι υπόλοιπες παρατάξεις, σας κατηγορούν για διγλωσσία και αναποτελεσματικότητα ως προς την εισροή χρημάτων. Υπάρχει σαφής απάντηση;
Εξακολουθούμε να ζητάμε την κατάργηση των δημοτικών τελών σε βάρος των πολιτών. Καθένας μας πληρώνει καθημερινά προς το κράτος φόρους άμεσους και έμμεσους, δυσανάλογα περισσότερους από εκείνους που το κράτος του επιστρέφει σε παροχές. Έτσι είναι παράλογο το κράτος να επιβάλει στους Δήμους να ξαναφορολογούν τους πολίτες με τέλη ανταποδοτικών υπηρεσιών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού. Παρά τις επιταγές του Νόμου, αυτή η δημοτική αρχή μείωσε τα δημοτικά τέλη νοικοκυριών και καταστημάτων ισοσκελίζοντας κάθε χρόνο τα έξοδα με τα έσοδα. Όμως φέτος, μετά τις συνεχείς αυξήσεις των τελευταίων ετών στην ενέργεια, στα καύσιμα, στα ανταλλακτικά των οχημάτων και την επιβολή από την κυβέρνηση τέλους ταφής απορριμμάτων 2.000.000 ευρώ περίπου κάθε χρόνο, τα όποια αποθέματα μας εξαντλήθηκαν και δεν μπορούσε να ισοσκελιστεί ο προϋπολογισμός, αφού τα έξοδα εξαιτίας των παραπάνω αυξήσεων ήταν περισσότερα από τα έσοδα. Παρά ταύτα τα οικιακά τέλη που από το 2014 αυτή η δημοτική αρχή έχει μειώσει κατά 60% δεν αυξήθηκαν. Προτείναμε την αύξηση στους επαγγελματικούς συντελεστές και στα τέλη ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων στους πεζόδρομους, όπου οι παροχές είναι περισσότερες σε σχέση με τις άλλες περιοχές. Θα πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι και υπό αυτές τις συνθήκες ο Δήμος Πατρέων έχει τα χαμηλότερα δημοτικά τέλη σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα.
Η αντιπολίτευση δεν κατέθεσε δική της πρόταση. Άρνηση χωρίς πρόταση, σημαίνει αποφυγή να πάρεις θέση στο πρόβλημα, να καταδικάσεις την κυβερνητική πολιτική που εισπράττει φόρους και δεν αποδίδει στους Δήμους αυτά που τους αναλογούν για να παρέχουν υπηρεσίες στους πολίτες.
Διανύετε την τρίτη θητεία σας ως δημοτική αρχή κι ένας από τους στόχους σας ήταν να υπάρξει ισορροπία μεταξύ των δημοτικών διαμερισμάτων, στο πλαίσιο της «αποκέντρωσης» και της υλοποίησης έργων καθημερινότητας και μέλλοντος. Τα καταφέρνετε;
Αν το κράτος, μας κατέβαλε τα χρήματα που για λογαριασμό των Δήμων εισπράττει κάθε χρόνο, η καθημερινότητα των συμπολιτών μας δεν θα είχε πρόβλημα. Για παράδειγμα για ασφαλτοστρώσεις και τσιμεντοστρώσεις δημοτικών οδών δεν δίνεται ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό. Έτσι χωρίς χρηματοδότηση και με τις αυξήσεις παντού σε καύσιμα και υλικά, μόνο από ίδιους πόρους είναι αδύνατο να καλύψεις όλες τις ανάγκες. Όμως είμαστε συνοδοιπόροι και συναγωνιστές με όλους τους προέδρους των κοινοτήτων, για την επίλυση των προβλημάτων της καθημερινότητας από τις παραλιακές περιοχές έως την κορυφή του Παναχαϊκού όρους. Δεν διαχωρίζουμε τους προέδρους ανάλογα με το αν εκλέχθηκαν με τη δική μας παράταξη ή με την αντιπολίτευση. Ο Δήμος Πατρέων έχει έκταση 333 τ.χλμ. ενώ ο Δήμος Αθηναίων 39 τ.χλμ. και ο Δήμος Θεσσαλονίκης 19 τ.χλμ. Από την έκταση και μόνο συγκριτικά και με τους άλλους δύο μεγαλύτερους πληθυσμιακά δήμους αντιλαμβάνεστε το εύρος του πεδίου στο οποίο υποστελεχωμένοι και υποχρηματοδοτούμενοι παλεύουμε για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.
Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το προσωπικό πολιτικό σας μέλλον; Παραμονή στον πρώτο βαθμό αυτοδιοίκησης ή κάτι άλλο;
Δεν έχω προσωπικούς πολιτικούς στόχους. Θέλω να είμαι αντάξια της εμπιστοσύνης του Κώστα Πελετίδη, άξιο μέλος της Λαϊκής Συσπείρωσης και να υπηρετήσω τίμια, δίκαια και ευσυνείδητα τις ανάγκες των Πατρινών.