Eπιθεώρηση Σταϊκούρα σήμερα στην Πατρών – Πύργου – Νέο «στοίχημα» για το χρόνο παράδοσης του
Το 2024 θεωρείται πως θα είναι χρονιά σταθμός για τα έργα-σημαίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως το Πάτρα-Πύργος και φυσικά έχει δοθεί μεγάλη σημασία για την προώθησή τους, καθώς έχουν και μεγάλο αντίκρισμα στην ελληνική κοινωνία, αλλά και την οικονομία.
Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο και την υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, επιστρέφουν σήμερα Τετάρτη 17/01/2024, στην Πατρών-Πύργου, έξι μήνες μετά την πρώτη τους επιθεώρηση τον περασμένο Ιούλιο, για να διαπιστώσουν από κοντά την πρόοδο των εργασιών.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σπεύδει να επιθεωρήσει τους ρυθμούς κατασκευής του έργου, καθώς αυτό πρέπει να παραδοθεί σε δύο διαδοχικές φάσεις μέχρι το καλοκαίρι του 2025. Το ένα τμήμα «Κάτω Αχαΐα-Πύργος» είναι να παραδοθεί τον Μάρτιο του 2025 (εργολάβων και καιρού επιτρέποντος). Το άλλο που αφορά το Πάτρα-Κάτω Αχαΐα είναι προγραμματισμένο για τον Ιούλιο του 2025.
Η περιοδεία θα γίνει και στα τρία εργοτάξια, στα Καρέικα, στο Κουρτέσι και λίγο έξω από την Αμαλιάδα. Κατόπιν, η πολιτική ηγεσία θα μεταβεί στο Άστρος Κυνουρίας, όπου στις 15:00, θα παραστεί στη θεμελίωση του νέου Νηπιαγωγείου
Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόοδος των εργασιών στα τρία εργοτάξια ξεπέρασε τον μέσο όρο του 30% στο τέλος Δεκεμβρίου, καθώς «τρέχουν» πλέον με ικανοποιητικές ταχύτητες και σε αυτό βοήθησε ο ήπιος καιρός που υπήρξε μέχρι και τις αρχές του έτους.
Το έργο προχωρά αυτή την περίοδο με ασφαλτοστρώσεις και στα τρία εργοτάξια των ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ και η ωρίμανση των εργασιών είναι περισσότερο εμφανής. Οι ασφαλτοστρώσεις σύμφωνα με πληροφορίες έχουν προχωρήσει σε μήκος περίπου 7 χιλιομέτρων στην περιοχή της Αμαλιάδας, ενώ και στο πρώτο τμήμα στην Αχαΐα έγιναν άλλα 3 χιλιόμετρα.
Καθώς έχουμε εισέλθει στο κρίσιμο 2024 το έργο μπαίνει πλέον στην τελική και πιο γόνιμη φάση του και αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους ένα σημαντικό τμήμα του νέου οδικού άξονα να έχει φτάσει πολύ κοντά σε επίπεδα παράδοσης στην κυκλοφορία.
Οπως αναφέρουν πηγές με γνώση του έργου, η πρόοδος στα έργα του Πάτρα-Πύργος έχει ξεπεράσει το φράγμα του 30% από το 25% που ήταν τον περασμένο Οκτώβριο και μέχρι σήμερα το έργο προχωρά χωρίς σημαντικά θέματα. Η πρόβλεψη που υπάρχει είναι μέχρι τον Ιούλιο να φτάσει το 55% και ότι ενδέχεται να πιάσει και το 85% μέχρι το τέλος του έτους.
Αξιοσημείωτο πάντως είναι το γεγονός ότι μεταξύ των τριών διαφορετικών εργοταξίων υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στην πορεία υλοποίησης του κάθε τμήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, πιο προχωρημένο είναι το τμήμα Γαστούνη-Πύργος που έφτασε στα τέλη του έτους πάνω από το 45% από το 34% που βρισκόταν στις αρχές του περασμένου Φθινοπώρου. Στο τμήμα Καραίικα-Γαστούνη που έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ η πρόοδος έφτασε το 20%, ενώ στο τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα της ΑΒΑΞ η πρόοδος έφτασε το 27%.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, το τμήμα Πύργος-Κάτω Αχαΐα θα παραδοθεί τον Μάρτιο του 2025, ενώ μετά από λίγους μήνες θα δοθεί σε κυκλοφορία και το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα που θα ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο.
Ωστόσο, το υπουργείο διά του υπουργού ΥΠΟΜΕ Χρήστου Σταϊκούρα, στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό προ ημερών, μιλά για παράδοση και εντός του 2024, γεγονός που δημιουργεί προσδοκίες για πιο γρήγορη παράδοση τμημάτων. Μένει να το δούμε αν αυτός ο φιλόδοξος στόχος μπορεί να είναι ρεαλιστικός. Σε κάθε περίπτωση, το 2024 αποτελεί σημαντική χρονιά για τα οδικά έργα της χώρας.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0χλμ κατασκευάζεται με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8χλμ κατασκευάζεται σε νέα χάραξη.