ΠΑΤΡΩΝ – ΠΥΡΓΟΥ: Το Πάσχα θα δούμε μπουλντόζες
Θέμα χρόνου είναι πλέον να πραγματοποιηθεί η ενεργοποίηση της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού αναφορικά με το έργο κατασκευής στο τμήμα Πάτρα-Πύργος. Μετά την έγκριση της Κομισιόν, την υπογραφή της σύμβασης και της κύρωσης από τη Βουλή, το ενδιαφέρον πέρασε στο κατασκευαστικό κομμάτι του έργου.
Αυτό που ξεκαθάρισε είναι ότι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα γίνει από τις ελληνικές εταιρείες που συμμετέχουν στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή τις ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ. Η leader της παραχώρησης Vinci τελικά δεν θα συμμετάσχει, ενώ η Hochtief ήταν γνωστό από καιρό πως δεν θα λάμβανε μέρος στην κατασκευή.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα τμήματα που θα αναλάβει να κατασκευάσουν οι τρεις κατασκευαστικές εταιρείες είναι: Το τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα θα αναλάβει η ΑΒΑΞ, το τμήμα Καραίικα-Γαστούνη θα αναλάβει η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και το τμήμα Γαστούνη-Πύργος θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.
Το επόμενο διάστημα πρέπει να εκδοθούν οι σχετικές εγγυητικές επιστολές προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, να δοθεί η προβλεπόμενη προκαταβολή του 10% και μετά να προχωρήσουμε στην έναρξη ισχύος της κατασκευαστικής περιόδου.
Μετά από αυτό το γεγονός τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πυργος θα παρούν μπρος. Οι τρεις εταιρείες θα ξεκινήσουν την στελέχωση των εργοταξίων και την άφιξη μηχανημάτων έργου. Όπως αναφέρουν πηγές με γνώση στο θέμα, ήδη οι εταιρείες αναζητούν στελέχη που θα δημιουργήσουν τις απαραίτητες “ομάδες” που θα απασχολούνται ανά εργοτάξιο. Οι μπουλντόζες αναμένεται να έχουν βάλει μπρος περίπου το Πάσχα.
Το έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος περνά σε ρυθμούς κατασκευής για τρίτη φορά και αυτή τη φορά όλοι πιστεύουν πως θα είναι και η οριστική. Η πρώτη φορά ήταν το 2008 με την πρώτη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, η δεύτερη ήταν όταν ξεκίνησαν κάποιες εργασίες το 2019 αλλά τα έργα δεν προχώρησαν και η τρίτη είναι σε αυτή τη χρονική στιγμή.
Στόχος πλέον είναι να τρέξουν τα έργα χωρίς καθυστερήσεις και να τηρηθούν απαρέγκλιτα τα χρονοδιαγράμματα. Σύμφωνα με αυτά απαιτούνται 35 μήνες για το τμήμα Κάτω Αχαγιά-Πύργος που θα ολοκληρωθεί το 2024 και 40 μήνες για το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαγιά.