ΠΑΤΡΑ: Ιδού η νέα κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης!
Έτοιμη μετά από αρκετούς μήνες είναι η κυκλοφοριακή μελέτη που είχε αναληφθεί από ιδιωτικό γραφείο με όλες τις λεπτομέρειες και τις προτάσεις για τις αλλαγές που έρχονται στον οδικό χάρτη του ιστορικού κέντρου της Πάτρας.
Πρόκειται για τη μελέτη που είχε δώσει το δημοτικό συμβούλιο στο συγκεκριμένο γραφείο με στόχο να προχωρήσει πάνω σε ολοκληρωμένα συμπεράσματα με βάση τις αντιδρομήσεις, τις πεζοδρομήσεις και όλες αυτές τις παρεμβάσεις που είναι να γίνουν στο κέντρο της πόλης, αλλά και τις συνθήκες που θα προκύψουν στο κυκλοφοριακό, μετά από αυτές τις αλλαγές.
Η ολοκλήρωση της μελέτης ήρθε μετά από μία μεγάλη καθυστέρηση μηνών, εξαιτίας της πανδημίας που προέκυψε στη συνέχεια, με τους μελετητές να θέλουν να προχωρήσουν σε ασφαλή συμπεράσματα που θα έχουν εξαχθεί πάνω σε κανονικές συνθήκες του κυκλοφοριακού φόρτου και όχι σε αυτές της καραντίνας, με τη μειωμένη κίνηση και τις απαγορεύσεις στην κυκλοφορία.
Συνάντηση με τους επικεφαλής των παρατάξεων
Σύμφωνα με κύκλους της Μαιζώνος η δημοτική αρχή θα προχωρήσει μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα σε μια πρόσκληση προς όλους τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων για να συζητήσουν από κοινού τα πορίσματα και τις προτάσεις της όλης μελέτης, έτσι ώστε στη συνέχεια να προχωρήσει η διαδικασία και μέσα στον επόμενο μήνα να τεθεί άμεσα προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο.
Στόχος της δημοτικής αρχής είναι να προσπαθήσει έτσι ώστε μέχρι το τέλος του έτους να έχουν ολοκληρωθεί όλες αυτές οι διαδικασίες και από τις αρχές του 2022 να προχωρήσει η εφαρμογή του σχεδίου για τις αλλαγές που έρχονται στο κυκλοφοριακό χάρτη της Πάτρας, πάνω σε αυτά που ήδη έχουν οριστεί και με βάση τα όσα ορίζει το σχέδιο Δοξιάδη, αφού με αυτό το σχέδιο έχουν εγκριθεί οι αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις των έργων από τα προγράμματα ΕΣΠΑ.
Οι βασικές αλλαγές που ισχύουν στον χάρτη
Από εκεί και πέρα, με βάση τα συμπεράσματα της μελέτης, ισχύουν τα όσα ξέραμε για τις αλλαγές που έρχονται στον κυκλοφοριακό χάρτη της Πάτρας. Οι κυριότερες από αυτές είναι:
-Η αντιδρόμηση της Κορίνθου και της Κανακάρη, με τους δύο βασικούς αυτούς κομβικούς οδούς του κέντρου της Πάτρας να αλλάζουν κατεύθυνση.
– Η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος από το ύψος της Αράτου έως και το ύψος της Γούναρη.
-Η αντιδρόμηση των τμημάτων της βόρειας πλευράς της Μαιζώνος (που κοιτάζει προς την Αγία Σοφίας) που δεν θα έχουν πεζοδρομηθεί. Αντίθετα τα τμήματα της οδού από την Γούναρη και μετά θα παραμείνουν στην ίδια κατεύθυνση.
– Η αντιδρόμηση της Κωνσταντινουπόλεως, της οδού δηλαδή που αποτελούσε έως τώρα μία από τις εισόδους προς το κέντρο της Πάτρας.
– Η διπλή κατεύθυνση που θα έχει πλέον ο δρόμος της Αγίας Σοφίας που παίρνει και πάλι τον χαρακτήρα που είχε παλαιότερα, αποτελώντας ένα κομβικό κομμάτι του νέου χάρτη.
– Η διάνοιξη της Ναυαρίνου μέχρι και την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου, η οποία ολοκληρώνεται.
– Οι πεζόδρομοι που θα προκύψουν μέσα από τις αλλαγές αυτές, όπως αυτός στην Αγίου Νικολάου στο κομμάτι από το ύψος της Μαιζώνος έως το ύψος της Κορίνθου και από το ύψος της Κορίνθου έως την Αλεξάνδρου Υψηλάντου, θα κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος.