Οι δύο μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της Δυτικής Ελλάδος – Πότε θα ολοκληρωθούν
Το έργο της Πατρών Πϋργου, που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2025, θα έχει μήκος 75 χλμ. και έχει χωριστεί σε 3 εργοτάξια, καθένα εκ των οποίων το έχει αναλάβει από ένας όμιλος.
Ο όμιλος ΑΒΑΞ έχει αναλάβει το πρώτο, μήκους 21 χλμ., τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα, που χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το πρώτο (Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαία) είναι 13 χλμ. και λογίζεται ως το πιο απαιτητικό δεδομένου ότι αφορά σε διαπλάτυνση της εθνικής οδού με παράλληλη κυκλοφορία. Το υπόλοιπο τμήμα είναι νέα κατασκευή (νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας).
Το τμήμα από Καραίικα έως Γαστούνη κατασκευάζεται από την ΑΚΤΩΡ, ενώ το τμήμα από Γαστούνη έως Πύργο από την ΤΕΡΝΑ.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα. Οκτώ κόμβοι συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας, με σχεδόν 200.000 ωφελούμενους.
Άκτιο Αμβρακία
Με μήκος 48,5 χλμ. εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο εντός του 2023, καθώς εκτελούνται εργασίες ασφαλτόστρωσης σε όλο το μήκος του τελευταίου υπό κατασκευή τμήματος που θα συνδέσει την Παράκαμψη Αμφιλοχίας με την περιοχή της Βόνιτσας.
Σε πλήρη ολοκλήρωση θα ξεκινά από Α/Κ Αμβρακίας της Ιόνιας Οδού και θα καταλήγει στην υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας – Ακτίου παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας.
Ορόσημο του έργου ήταν η παράδοση Παράκαμψη της Αμφιλοχίας – μήκους 17 χλμ.- τον Ιούλιο του 2022, η οποία -μεταξύ άλλων- απάλλαξε την πόλη από την κυκλοφορία των οχημάτων που διέρχονταν από και προς τη δυτική ακτή και τα νησιά του Ιονίου.
Με τη λειτουργία του συνόλου του νέου αυτοκινητόδρομου η διαδρομή Λευκάδα-Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά ενώ θεαματική θα είναι, επίσης, η μείωση των αποστάσεων προς Άκτιο, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα.