ΠΑΤΡΑ: Το Υδροπλάνο έρχεται τον Μάρτιο! Ξεκινούν οι πιλοτικές πτήσεις

Τον Μάρτιο θα δούμε τα πρώτα υδάτινα φτερά να προσθαλασσώνονται στο λιμάνι της πόλης, στο υδατοδρόμιο που είναι από τα πρώτα που πήραν άδεια αποδεικνύοντας η τότε διοίκηση του ΟΛΠΑ ότι έκανε πολλή καλή δουλειά. Το πρόβλημα για τις μέχρι τώρα καθυστερήσεις, όπως  εξάλλου γράφαμε, ήταν: πρώτον, ότι δεν είχαν προχωρήσει όσο θα έπρεπε τα υπόλοιπα υδατοδρόμια, στους προορισμούς, δηλαδή, (Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Λευκάδα κλπ – πλην της Κέρκυρας) και το δεύτερο, ότι δεν είχε ακόμα υπογραφεί από τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών η άδεια πτήσης υδροπλάνων στον ελληνικό εναέριο χώρο.

Αλλά τα «τείχη» πέφτουν κάποια στιγμή, κι έτσι φαίνεται ότι «μπήκε το νερό στ’ αυλάκι» για να δούμε, επιτέλους, αυτήν την επένδυση στην Πάτρα.

ΜΑΡΤΙΟ Η ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΠΤΗΣΗ

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της HellenicSeaplanes κ. Νικόλα Χαραλάμπους, τον άνθρωπο, δηλαδή, που επενδύει εξασφαλίζοντας τα εναέρια μέσα τα οποία θα δρομολογηθούν από κοινοπραξία, το πρώτο υδροπλάνο θα βρεθεί στην Πάτρα στις αρχές του Μαρτίου, προκειμένου να κάνει τις πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις. Πτήσεις οι οποίες θα περιλαμβάνουν όλους τους προορισμούς οι οποίοι θα ενταχτούν στο πλάνο των δρομολογίων τα οποία θα ξεκινήσουν επισήμως και τυπικά απ’ το φετινό καλοκαίρι. Με πρώτο και καλύτερο προορισμό, την Κέρκυρα, αλλά επίσης την Λευκάδα και την Κεφαλονιά, ίσως ακόμα και τα Ιωάννινα που εκτιμάται ότι κι αυτά θα συνδεθούν με την Πάτρα μέσω των υδάτινων φτερών. Μαζί με τις επιβατικές πτήσεις αερομεταφοράς θα ξεκινήσουν και οι περιηγητικές πτήσεις, με εναέρια περιήγηση πάνω από αξιοθέατα της Κέρκυρας, των Παξών, των Αντίπαξων και των Διαπόντιων νησιών (Οθωνοί), προσφέροντας νέες τουριστικές εμπειρίες στους επισκέπτες της Δυτικής Ελλάδας και του βόρειου Ιονίου.

ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ

Η απάντηση σ’ ένα απλοϊκό κι αυτονόητο ερώτημα που καθένας μπορεί να κάνει, όπως, «και τι θα προσφέρει ένα υδροπλάνο στην πόλη», είναι απλή: Η αεροπορική σύνδεση της Πάτρας με περιοχές, όπως τα Ιόνια νησιά, τα Ιωάννινα, αλλά και αλλού στην Ελλάδα και ο εκμηδενισμός της μετάβασης από και προς, συνεπάγεται όχι μόνο έλευση τουριστών αλλά και επιχειρηματική δραστηριοποίηση ένθεν κι ένθεν, καθώς και μεταφορά προϊόντων κάθε πλευράς.

Η ΕΛΛΑΔΑ, ΕΝΑ ΔΙΚΤΥΟ

Η εκκίνηση των πτήσεων στα Επτάνησα φέρνει ντόμινο εξελίξεων με τα πιο κοντινά υδατοδρόμια να παίρνουν προτεραιότητα ώστε να αποκτήσουν άμεσα ρόλο. Το υδατοδρόμιο Πάτρας έχοντας στην κατοχή του άδεια λειτουργίας αποκτάει «κεφάλι», όπως σημειώνει ο κ. Χαραλάμπους, σε αυτή την κούρσα! Ενώ το υδατοδρόμιο Κυλλήνης και Καλαμάτας, που πρόσφατα απέκτησαν χερσαίες εγκαταστάσεις είναι οι επόμενοι σταθμοί που θα φέρουν τα υδροπλάνα στην Πελοπόννησο. Στο εν λόγω δίκτυο θα προστεθούν σύντομα τα λιμάνια της Ερμιονίδας, Μονεμβασιάς, Ναυπλίου, Νέας Κίου και Γυθείου ώστε να είναι βιώσιμο, προσφέροντας πολλαπλές επιλογές αερομεταφορών.

Στις Σποράδες και στη Στερεά Ελλάδα το πλάνο προχωράει σταθερά ώστε τα υδατοδρόμια Σκύρου, με ολοκληρωμένες χερσαίες και υδάτινες εγκαταστάσεις καθώς και Σκοπέλου και Αλοννήσου να μπαίνουν σε σειρά για απόκτηση άδειας λειτουργίας, ενώ τον ίδιο δρόμο ακολουθούν οι Τήνος, και Πάτμος. Επίσης, στο χαρτοφυλάκιο έργων έκδοσης άδειας ίδρυσης που έχει αναλάβει η HellenicSeaplanes, μπαίνουν Βόλος, Κύμη, Αλιβέρι και Αιδηψός, Σητεία, Αμφιλοχία, Χίος, Ψαρά, Οινούσσες, Κάρυστος και Χαλκίδα. Και σε όλα αυτά προσθέστε τα νησιά του Αιγαίου και φυσικά τον Πειραιά.