Ετσι θα είναι η Πατρών Πύργου – Τα διόδια και οι έξοδοι

Ικανοποίηση για το προωθημένο χρονοδιάγραμμα των εργασιών, αλλά και προβληματισμός για την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών, επικρατεί στην κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, από την Ολυμπία Οδό.

Ο Παναγιώτης Παπανικόλας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος εξέφρασε ικανοποίηση για το ότι το έργο μέσα σε τρεις μήνες έχει φτάσει σε επίπεδο υλοποίησης 3,5%. Ομως, χτύπησε και καμπανάκι για την αύξηση του κατασκευαστικού κόστους, επιβεβαιώνοντας το σχετικό δημοσίευμα της «Π» την προηγούμενη Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου, που έκανε αναφορά στον κίνδυνο εκτροπής του έργου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ολυμπία Οδός έχει ζητήσει από το υπουργείο αναπροσαρμογή των τιμών των υλικών, κάτι που ισχύει σήμερα με τα δημόσια έργα αλλά όχι με τις συμβάσεις παραχώρησης.

Οπως είπε ο κ. Παπανικόλας, οι τιμές που έχουν δοθεί για το έργο έχουν υπολογιστεί με βάση τα τιμολόγια του 2006, ενώ η κατάσταση που επικρατεί στην αγορά των πρώτων υλών και των οικοδομικών υλικών, δεν έχει καμία σχέση. Ηδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές συζητήσεις με το υπουργείο προκειμένου να υπάρξει αναπροσαρμογή τιμών.

Μάλιστα, οι συζητήσεις φαίνεται ότι βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, καθώς ο κ. Παπανικόλας έκανε λόγο για κατανόηση εκ μέρους του Υπουργείου Υποδομών, κάτι που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα επιχειρηθεί λύση με υπουργική απόφαση που θα ανοίξει το δρόμο για την αναπροσαρμογή των τιμών στο έργο παραχώρησης.

To συνολικό κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 331 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από έναν συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων των μετόχων, τραπεζικών δανείων, ευρωπαϊκών κονδυλίων και συμβολή του ελληνικού δημοσίου. Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο κατασκευής, το έργο χρηματοδοτείται κατά 35% από κεφάλαια του Παραχωρησιούχου (τραπεζικά δάνεια και ίδια κεφάλαια) και 65% από την Ευρωπαϊκή Ενωση και το ελληνικό δημόσιο.