Κυ08092020

ΑνανέωσηΚυ, 09 Αυγ 2020 8am

Εντυπωσίασε η «ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ» στο Ρωμαϊκό Ωδείο

«Δεν υπάρχει θηρίο πιο δύσκολο να πολεμήσεις από τη γυναίκα». Τα λόγια της Λυσιστράτης ζωντάνεψαν με τον καλύτερο τρόπο το βράδυ της Πέμπτης στην σκηνή του Ρωμαϊκού Ωδείου, κατά τη διάρκεια της ομώνυμης παράστασης που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 36ου Φεστιβάλ Πάτρας 2017 – Θεσμός Αρχαίου Δράματος.

Ο Πέτρος Φιλιππίδης έδωσε σάρκα και οστά σε ένα συμβολικό και πολιτικό πρόσωπο της παγκόσμιας κωμωδίας, τη «Λυσιστράτη», με πολύ χιούμορ, αποδεικνύοντας το πόσο επίκαιρο είναι ακόμα και σήμερα το έργο που παίχθηκε για πρώτη φορά το 411 π.Χ. στα Λήναια, μία από τις γιορτές προς τιμήν του Διονύσου με συμπαραστάτη του τον εξαιρετικό χορό γυναικών που της έδινε σε κάθε κίνηση του τον αέρα τη; νικήτριας.

Στο πλάι του είχε τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Ναταλία Τσαλίκη ως Κινησία – Μυρρίνη, σε ένα απολαυστικό ντουέτο, το αρχαίτυπο του κωμικού ζευγαριού που αργότερα αποτέλεσε σημείο αναφοράς για αρκετούς κωμωδιογράφους. Απολαυστικός και ο Γιάννης Μπέζος ως Πρόβολος, μίας προσωπικότητας της ήδη παρηκμασμένης Αθήνας, μετρημένος στο ρόλο του, αποφεύγοντας τις υπερβολές, είχε αναλάβει επίσης και την σκηνοθεσία της παράστασης.

Το λιτό και μινιμαλιστικό σκηνικό του Γιώργου Γαβαλά έδινε την αίσθηση πως ο χώρος ήταν ακόμα μεγαλύτερος, ενώ η μουσική του Κωστή Μαραβέγια και η χορογραφία – κίνηση της Ελπίδας Νίνου «κράτησαν» το κοινό και μετέφεραν τα λόγια του Αριστοφάνη στο σήμερα. 

Το αδιαχώρητο για τον Ζορμπά στο Αρχαίο Ωδείο

Με το αριστούργημα του Νίκου Καζαντζάκη «Ζορμπάς» άνοιξε την αυλαία του το 36ο Φεστιβάλ Πάτρας 2017 στο κατάμεστο Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών σε πείσμα των καιρών και του καύσωνα.

Σε μία χρονιά όπου έχει ανακηρυχθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού έτος Καζαντζάκη σηματοδοτώντας την επέτειο των 60 χρόνων από τον θάνατο του σπουδαίου μας συγγραφέα, στη σκηνή είδαμε να ζωντανεύει με μια νέα δημιουργική ματιά και ένα ανεπανάληπτο τρόπο ο «μοναδικός διάλογος ενός καλαμαρά και ενός μεγάλου ανθρώπου του λαού, διάλογος μεταξύ του δικηγόρου Νου και της μεγάλης ψυχής του λαού», όπως αναφέρει ο ίδιος ο Νίκος Καζαντζάκης για τη διαχρονική μυθιστοριματική φιλία του με τον Ζορμπά.

Ο Καζαντζάκης λάτρευε τον Ζορμπά. Οι δύο αυτοί τόσο διαφορετικοί άνθρωποι ενώθηκαν με βαθιά και ειλικρινή φιλία. Ο Καζαντζάκης ήταν ο ασκητής, ο γραφιάς, ο Ζορμπάς ήταν ο γλεντζές, υπάρχουν και τα δύο στοιχεία, το απολλώνειο και το διονυσιακό στοιχείο μέσα και τα δύο αυτά στοιχεία ενωθήκανε. Ο Καζαντζάκης ήθελε να είναι Ζορμπάς, δεν μπορούσε, ήταν διανοούμενος και όπως λέει ο ίδιος ο συγγραφέας «ο Ζορμπάς μ΄ έμαθε ν’ αγαπώ τη ζωή και να μη φοβούμαι το θάνατο…».

Μέσα από τα υπέροχα τρισδιάστατα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη ζωντανεύει η ιστορία του Αλέξη Ζορμπά στην οποία ένας διανοούμενος συναντά στον Πειραιά ένα μιναδόρο μακεδονικής καταγωγής, και επιστρέφει στο γενέθλιο νησί του για να εκμεταλλευτεί ένα λιγνιτωρυχείο, σε ένα χωριό κοντά στο Λιβυκό Πέλαγος. Επιθυμεί να αφιερωθεί σε μιαν εργασία χειρωνακτική, με την ελπίδα να γιατρευτεί από τη θεωρητική του αδράνεια. Αλλά σύντομα αλλάζει στόχους, γιατί ο Αλέξης Ζορμπάς αποκαλύπτει ένα ανεξάντλητο θησαυρό από εμπειρίες, που μαγεύουν τον διανοούμενο. Η εκμετάλλευση του ορυχείου γίνεται έτσι ένα πρόσχημα, που τους επιτρέπει να χαρούν ατέλειωτες συζητήσεις και αλήτικες περιπέτειες, που προκαλούνται από την παρουσία μιας γερασμένης Γαλλίδας σαντέζας, ιδιοκτήτριας του κοντινού πανδοχείου. Ο Ζορμπάς είναι μια ύπαρξη αχόρταγη, χωρίς προκαταλήψεις, και δέχεται ατάραχα τη φτώχια και την πραγματικότητα του νησιού, που καταβάλλουν τον νέο του σύντροφο. Ωστόσο, οι δυο φίλοι έχουν κάτι κοινό: την ανησυχία, στον Ζορμπά παράφορη, στον αφηγητή υποταγμένη, μπροστά στο μυστήριο της ζωής. Το ύφος, άκρως πλούσιο και τολμηρό, καθώς απεικονίζει ανάγλυφα την έντονη διαφορά ανάμεσα σε δύο χαρακτήρες και σε δύο αντίθετες αντιλήψεις τού κόσμου, καθιστά τον Ζορμπά ένα από τα καλύτερα έργα τού Καζαντζάκη.

Τον Αλέξη Ζορμπά ενσάρκωσε με μεγάλη επιτυχία ο εορτάζων Γρηγόρης Βαλτινός, αναλαμβάνοντας τον επικό αυτό ρόλο σαγηνεύοντας τους θεατές, πλαισιωμένος από ένα μεγάλο και καταξιωμένο θίασο. Δίπλα του άξιος συμπαραστάτης ο Μέμος Μπεγνής στο ρόλο του συγγραφέα, πολύ καλή η Ταμίλα Κουλίεβα στον ρόλο της Μαντάμ Ορτάνς, επιβλητικός στον ρόλο του ο Νίκος Βερλέκης, άρεσε πολύ και ενθουσίασε ο Τάκης Παπαματθαίου ως ο τρελός του χωριού, ενώ πειστικά εξαίρετα και με ευαισθησία ερμήνευσε τον ρόλο της η Ναταλία Δραγούμη. Πλούσια και κολοφτιαγμένα τα κοστούμια της Ντένυς Βλαχιώτη, όμορφες και ταιριαστές οι χορογραφίες του Δημήτρη Παπάζογλο και εντυπωσιακός ο χορός των νεαρών κρητών.

Μια άρτια παράσταση που μέσα από την διασκευή των Θανάση Παπαθανασίου & Μιχάλη Ρέππας ενθουσίασε το κοινό  που χειροκρότησε θερμά τους ηθοποιύς και τους ανακάλεσε στην σκηνή τέσσερεις φορές.

 

ΠΑΤΡΑ: Μποφίλου και Μπάσης στο φεστιβάλ της ΚΝΕ

Το Φεστιβάλ της ΚΝΕ είναι το μεγαλύτερο πολιτικό - πολιτιστικό γεγονός της νεολαίας σε όλη την Ελλάδα. Κάθε χρόνο επιδιώκουμε να ανανεώνεται, να αναβαθμίζεται. Να είναι πραγματικά τόπος κοινής συνάντησης, αγωνιστικό ραντεβού, για χιλιάδες νέους που προβληματίζονται για όσα βιώνουν σήμερα, για όσα τους στερούν, για να ενώσουμε τις αγωνίες, τις προσδοκίες από τη ζωή με τις πιο πρωτοπόρες ιδέες, με την επαναστατική πολιτική του ΚΚΕ και τις θέσεις της ΚΝΕ. Κόντρα στην απογοήτευση, τη μοιρολατρία τού «τίποτα δεν αλλάζει». Αλλά και ένας χώρος για να διασκεδάσουμε, να περάσουμε καλά.

Είναι ένα Φεστιβάλ μακριά από χορηγούς, που προετοιμάζεται αποκλειστικά από την εθελοντική δουλειά των μελών και των φίλων της ΚΝΕ, από το μεράκι και την φαντασία που προσφέρει ο αγώνας για μια καλύτερη κοινωνία.

Φέτος, με την συμπλήρωση των 100 χρόνων από τις μέρες που συγκλόνισαν τον κόσμο, από την μεγάλη Οκτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση, το περιεχόμενο του φεστιβάλ δεν μπορεί να είναι άλλο από αυτό. Γι αυτό και λέει στο σύνθημά του ότι «το μέλλον δεν θα ρθει από μονάχο του, αν δεν πάρουμε μέτρα και εμείς».

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων έχει ως εξής:

Παρασκευή 15 Σεπτέμβρη

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

- Αφιέρωμα στα 95 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή από τον Παμμικρασιατικό Σύνδεσμο Πατρών και Περιχώρων

-   Μουσικο - θεατρικό αφιέρωμα «το ρολόι του κόσμου χτυπάει μεσάνυχτα» από την θεατρική ομάδα και το συγκρότημα της ΚΝΕ

-   Συναυλία με τον Δημήτρη Μπάση

-   Συναυλία με τον Σπύρο Πανταζόπουλο και τα Έργα της Μουσικής

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

-  Νεανικό Χορευτικό τμήμα Παμμικρασιατικού Συνδέσμου Πατρών και Περιχώρων και άλλες δραστηριότητες (παρκούρ, επιδείξεις αθλημάτων)

-  Θεατρικό δρώμενο από μαθητές

-  Συναυλίες με τους Sober, Rebellion Connexion, Pulse R

 

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

-   Θεατρική Παράσταση «Η λιχουδοχώρα αλλάζει»

-    Εργαστήρι Πειραμάτων

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

-   Χορευτικό τμήμα του Δήμου Πάτρας

-   Μεγάλη Συγκέντρωση και Ομιλία από τον Κώστα Παρασκευά, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

-   Μουσικό – Αφηγηματικό Αφιέρωμα «10 μέρες που συγκλόνισαν τον κόσμο» από την θεατρική ομάδα και το συγκρότημα της ΚΝΕ

-  Μεγάλη Συναυλία με την Νατάσσα Μποφίλιου

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

-    Βραβεύσεις και παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού

-    Συζήτηση με θέμα «Τι σχολείο έχουμε ανάγκη σήμερα;»

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

-    Παράσταση Κουκλοθεάτρου «Ειρήνη» του Αριστοφάνη

-    Χειροτεχνίες με θέμα την Ειρήνη

 

Στον χώρο του Φεστιβάλ θα υπάρχει μεγάλη έκθεση αφιερωμένη στα Επιτεύγματα του Σοσιαλισμού τον 20ο αιώνα, στην οποία θα πραγματοποιούνται ξεναγήσεις, ενώ θα υπάρχει δυνατότητα διαδραστικής επαφής με το περιεχόμενό της.

Στον χώρο επίσης του Φεστιβάλ θα λειτουργεί Βιβλιοπωλείο με εκδόσεις της Σύγχρονης Εποχής με ειδικές προσφορές για τις μέρες του Φεστιβάλ.

Το Φεστιβάλ θα περιλαμβάνει χώρο ενάντια στα ναρκωτικά, χώρο για σκάκι και πινγκ πονγκ και διάφορα άλλα.

 

Στα πλαίσια του 43ου Φεστιβάλ ΚΝΕ – ΟΔΗΓΗΤΗ, θα πραγματοποιηθεί για 3η συνεχόμενη χρονιά το Αθλητικό Camp της ΚΝΕ στις 8 και 9 Σεπτέμβρη, στο Παμπελοποννησιακό στάδιο.

Το αθλητικό καμπ θα περιλαμβάνει πλήθος αθλημάτων όπως μπάσκετ, ποδόσφαιρο, στίβο, κολύμβηση, πινγκ πονγκ, beach volley, beach soccer ενώ στα πλαίσιά του θα πραγματοποιηθούν τουρνουά, επιδείξεις μαχητικών αθλημάτων κ.α.

Επιδιώκουμε την συμμετοχή αθλητικών συλλόγων και ερασιτεχνικών σωματείων της περιοχής μας, σε ένα πραγματικό ραντεβού της νεολαίας, για την γνωριμία με τον αθλητισμό, την δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου.

Το αναλυτικό πρόγραμμα του 3ου Αθλητικού Καμπ θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες.

Κατάμεστο το Ρωμαϊκό Ωδείο για τους "Επτά επί Θήβας"

Ενθουσίασε τους Πατρινούς η παράσταση του Τσέζαρις Γκραουζίνις «Επτά επί Θήβας» του ΚΘΒΕ, που απέσπασε θερμό και παρατεταμένο χειροκρότημα, το βράδυ της Τετάρτης 3 Αυγούστου, στο Ρωμαϊκό Ωδείο, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας 2017.

Η δυνατή πολιτική τραγωδία του Αισχύλου, με τα σκηνοθετικά στοιχεία του διεθνούς φήμης Λιθουανού σκηνοθέτη αναμφισβήτητα αποτελεί μία καινοτόμο πρόταση με συναρπαστικές  ερμηνείες  πάνω  στη σύγχρονη μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα.

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας: Παρουσιάστηκε η όπερα Ορφέας και Ευρυδίκη

Μετά  την μεγάλη επιτυχία της  όπερας Διδώ και Αινείας του Henry Purcell που ενθουσίασε το κοινό της πόλης μας, το Διεθνές Opera-Studio Πάτρας (IOSP)του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. παρουσίασε την Πέμπτη 18 Μαΐου  στο κατάμεστο θέατρο Απόλλων την όπερα του Christoph Willibald Gluck, Ορφέας και Ευρυδίκη, στην γαλλική της εκδοχή.

Στην όπερα αυτή η μουσική και ο λόγος ήταν  σε απόλυτη αρμονία μεταξύ τους, επηρεάζοντας θετικά τους θεατές,  που χειροκρότησαν επανειλημμένα τους συντελεστές της παράστασης . Η ερωτική ιστορία του Ορφέα και  Ευρυδίκη ενθουσίασε το κοινό όπως και η άψογη τεχνική όλων των συντελεστών επί σκηνής υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του  Michael Seibel και την  μουσική διεύθυνση του  Γιώργου Γαλάνη. Τα σκηνικά και τα κοστούμια  της Λαμπρινής Καρδαρά, η χορογραφία της  Όλγας Σπυράκη,  οι φωτισμοί του  Αντώνη Παναγιωτόπουλου και τα Video  του Χρήστου Καρτέρη ολοκλήρωσαν το εικαστικό αποτέλεσμα της όπερας ενώ οι φωνές των λυρικών τραγουδιστών όπως του βαρύτονουΣτέφανου Κορωναίου στο ρόλο του Ορφέα,  τηςChristina Schönbach στο ρόλο της Ευρυδίκης και της Μαρίας Κατριβέση στο ρόλο του Έρωτα,  απογείωσαν την παράσταση.