Πε02252021

ΑνανέωσηΤε, 24 Φεβ 2021 6pm

Πάτρα - Έφυγε αιφνίδια στα 51 του ο Θεόδωρος Φιλιππάτος

Απέραντη θλίψη προκάλεσε στην Πάτρα ο θάνατος του Θεόδωρου Φιλιππάτου, σε ηλικία μόλις 51 χρόνων. Ο Θεόδωρος Φιλιππάτος έφυγε ξαφνικά από τη ζωή δίνοντας ολιγοήμερη μάχη με ασθένεια που τον νίκησε με αστραπιαία ταχύτητα από την ημέρα της διάγνωσής της.

Με τη σύζυγό του Ζήνια, είχαν αποκτήσει δύο παιδιά, τον Μάρκο και την Κυβέλη, ενώ είχε τρεις αγαπημένες αδελφές: την Αλίκη, τη Θεοδοσία και την Ειρήνη και δύο πολυαγαπημένους γονείς τον Γεράσιμο και την Βασιλική.

Η οικογένειά του με την ΕΡΙΟΚΡΥΛ, μια από τις μεγαλύτερες κλωστοϋφαντουργίες κατά τη βιομηχανική ακμή της Πάτρας, αποτελεί σημαντικό μέρος της βιομηχανικής ιστορίας της πόλης.  

Ήταν ένας χαρισματικός και πολύ αγαπητός άνθρωπος, από την εποχή που ήταν μαθητής στο Πρότυπο σχολείο της Πάτρας, μέχρι και σήμερα που έφυγε σκορπίζοντας απέραντη θλίψη στους δικούς του ανθρώπους, στους συνεργάτες του, στους πολλούς του φίλους και στους «κολλητούς» που διατηρούσε από την εποχή των σχολικών χρόνων μέχρι σήμερα.

Είχε σπουδάσει οικονομικά στο Λονδίνο και τα τελευταία χρόνια εργαζόταν ως Field support & Audit Manager στην εταιρεία Coffee Island.

 

Στόχος η μετατροπή του λιμανιού της Πάτρας σε «πράσινο» λιμάνι

ην μετατροπή του λιμανιού της Πάτρας σε «πράσινο» λιμάνι έχει θέσει ως στόχο η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος και όπως τονίζει, μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ ΑΕ, Παναγιώτης Τσώνης, «ο Οργανισμός διαχειρίζεται ενεργητικά όλες τις σημαντικές περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει το λιμάνι της Πάτρας, στο πλαίσιο πάντα των αρμοδιοτήτων του».

Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο Παναγιώτης Τσώνης, «στόχος της διοίκησης του Οργανισμού είναι να προστατευθεί το περιβάλλον και να ενισχυθεί η περιβαλλοντική ασφάλεια σε σχέση με την λιμενική δραστηριότητα.»

«Οι πολιτικές και οι αποφάσεις του ΟΛΠΑ ΑΕ», συνεχίζει ο διευθύνων σύμβουλος, «είναι προσανατολισμένες στην προαγωγή υψηλών προτύπων που θα βελτιώσουν τους δείκτες περιβαλλοντικής απόδοσης για το λιμάνι μας», προσθέτοντας ότι «ο Οργανισμός σχεδιάζει και προωθεί έργα που ενθαρρύνουν την περιβαλλοντική υπευθυνότητα του λιμανιού της Πάτρας, ενώ στις προτεραιότητές του είναι να συμπράξει με όλους τους εμπλεκόμενους για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση σε ζητήματα περιβαλλοντικής προστασίας στον κλάδο της ναυτιλίας.»

Σχετικά με τις περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει το λιμάνι της Πάτρας, αυτές, σύμφωνα με τον ΟΛΠΑ, κατηγοριοποιούνται ανάλογα με το είδος τους, ενώ η διαχείρισή τους ποικίλει.

Ειδικότερα, η κατηγοριοποίηση των περιβαλλοντικών προκλήσεων αφορά την διαχείριση στερεών αποβλήτων και υγρών καταλοίπων των πλοίων, την αντιμετώπιση της ηχορύπανσης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, την προστασία της θάλασσας, την χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακό καύσιμο, την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στα πλοία κατά την διάρκεια παραμονής του στα κρηπιδώματα του λιμανιού και ταυτόχρονα τη μείωση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Συγκεκριμένα, η διαχείριση στερεών αποβλήτων και υγρών καταλοίπων πλοίων που καταπλέουν στο λιμάνι Πατρών γίνεται μέσω πιστοποιημένων παρόχων, για τον διαχωρισμό των αποβλήτων, την ανακύκλωση και τον έλεγχο της τελικής διάθεσης.

Για το ζήτημα του θορύβου πραγματοποιούνται τέσσερις φορές το χρόνο μετρήσεις ήχου από διαπιστευμένο εργαστήριο, ώστε να καθορίζονται οι πιο σημαντικές πηγές πιθανής ηχορύπανσης.

Για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης ο ΟΛΠΑ έχει υιοθετήσει μία σειρά ενέργειες.

Καταρχάς, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του και σύμφωνα με το ISO 4001:2015 που διαθέτει ο ΟΛΠΑ, απαιτεί υποχρεωτική κάρτα καυσαερίων σε ισχύ, προκειμένου να εκδώσει άδεια εργασιών φορτοεκφόρτωσης σε φορτηγά οχήματα, ελκυστήρες κ.λ.π.,

Παράλληλα, στο πλαίσιο συμμετοχής σε ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως είναι το «POSEIDON MED II», που αποσκοπούν στην χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως ναυτιλιακό καύσιμο, ο ΟΛΠΑ έχει ήδη υποβάλλει προς τους αρμόδιους φορείς για έγκριση την προβλεπόμενη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με στόχο την κατασκευή μικρής μονάδας ανεφοδιασμού πλοίων με LNG, εντός της λιμενικής ζώνης.

Επίσης, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει εγκαταστήσει σταθμό μέτρησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε πραγματικό χρόνο, ενώ προβαίνει και σε περιοδικές μετρήσεις για εκπομπές ρύπων. Ταυτόχρονα εντός του λιμανιού βρίσκεται εγκατεστημένος και μετεωρολογικός σταθμός.

Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που έχει πάρει ο ΟΛΠΑ εντάσσεται και η διαδικασία εύρεσης πόρων για την δυνατότητα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα πλοία κατά την διάρκεια παραμονής στα κρηπιδώματα του λιμένα (cold ironing), ώστε να καθιστά μη υποχρεωτική τη λειτουργία των μηχανών τους.

Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας, σύμφωνα με τον Οργανισμό, είναι η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην ευρύτερη περιοχή που ορμούν τα πλοία, συμβάλλοντας κατ΄ αυτόν τον τρόπο στην καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου.

Παράλληλα, ο ΟΛΠΑ ΑΕ έχει προχωρήσει στην εκπόνηση μελετών για την μείωση της ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω φωτοβολταϊκών συστημάτων και Led τεχνολογιών, τόσο σε επίπεδο κτηρίων όσο και στον κοινόχρηστο φωτισμό του λιμανιού και των προβλητών.

Όσον αφορά στην προστασία της θάλασσας, υπάρχει εγκατεστημένος σταθμός μέτρησης ποιότητας ύδατος, με μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο για αγωγιμότητα, θερμοκρασία, PH κ.λ.π.

Επίσης, διενεργούνται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών περιοδικές- δειγματοληπτικές μετρήσεις, τουλάχιστον τέσσερις φορές το χρόνο, για διαλυμένο οξυγόνο, βαρέα μέταλλα, πολυκυκλικούς υδρογονάνθρακες, χλωροφύλλη κ.λ.π.

Ακόμη, το λιμάνι της Πάτρας διαθέτει εγκεκριμένο σχέδιο απορρύπανσης, καθώς και τον απαιτούμενο εξοπλισμό για να παρέμβει σε περιπτώσεις διαρροών πετρελαίου και λαδιών στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Ταυτόχρονα, ο ΟΛΠΑ συμμετέχει στο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα «PERFFECT», το οποίο, σύμφωνα με τον Οργανισμό, έχει ως κύριο στόχο την προώθηση του περιβαλλοντικού προφίλ των Ευρωπαϊκών λιμένων και της αριστείας στην ενεργειακή και περιβαλλοντική διαχείριση και απόδοση των λιμένων.

Ο συγκεκριμένος στόχος επιδιώκεται, σύμφωνα με τον ΟΛΠΑ, μέσω καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων που συντελούν στην παρακολούθηση, αποτίμηση, πρόβλεψη και βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης επιχειρησιακών διαδικασιών και υποδομών των λιμένων, καθώς και στην αξιολόγηση της περιβαλλοντικής συμπεριφοράς, όπως προβλέπεται από τις απαιτήσεις του κανονισμού EMAS και του διεθνούς πρότυπο EN/ISO 14031.

Τέλος, να σημειωθεί, ότι ο ΟΛΠΑ έχει προχωρήσει στην αποξήλωση αμιάντου από σκεπή υπόστεγου στο βόρειο λιμάνι, το οποίο βρίσκεται απέναντι από τον οικιστικό ιστό της πόλης.

Κορωνοϊός – Δεν πέφτουν τα κρούσματα στην Αχαϊα παρά τις προβλέψεις – Πολλές εστίες στην Πάτρα

Μπορεί το τελευταίο διάστημα να υπάρχει μία σταθερότητα στην Αχαΐα και οι υγειονομικές αρχές να κάνουν λόγο για μία διαφαινόμενη κάμψη στην πορεία του ιού, όμως η αλήθεια είναι ότι τις τελευταίες δύο μέρες, αυτό δεν επιβεβαιώθηκε.

Τα 97 κρούσματα της Πέμπτης και τα 104 της Παρασκευής είναι ανησυχητικά και δείχνουν ότι η διασπορά παραμένει μεγάλη, τόσο στην Πάτρα, όσο και στην Αχαΐα.

Με τα κρούσματα των τελευταίων δύο ημερών η Αχαΐα έφτασε πλέον τα 1452 στο σύνολο από τις αρχές Φεβρουαρίου και μένει να δούμε πότε θα μπει ένα φρένο σε αυτή την έξαρση που έχει ξεκινήσει από τα τέλη του περασμένου μήνα και δεν λέει ακόμα να σταματήσει.

Ειδικότερα, τα 104 κρούσματα αποτελούν το δεύτερο αρνητικό ρεκόρ της Αχαΐας ύστερα από τα 112 που είχαν σημειωθεί στις 10 Φεβρουαρίου. Η μεγαλύτερη συρροή υπάρχει στην Πάτρα, με τις εστίες να είναι πολλές και διάσπαρτες, τον ιό να έχει εισχωρήσει μέσα στα σπίτια και την ενδοικογενειακή διασπορά να είναι μεγάλη.

Πάντως, οι μέρες για την υγειονομική πορεία της Αχαίας και της Πάτρας είναι ιδιαίτερα κρίσιμες. Αν τα κρούσματα δεν πέσουν μέσα στην εβδομάδα ύστερα από ένα σκληρό lockdown που ήδη στην Πάτρα έχει κρατήσει πάνω από δεκατέσσερις μέρες τότε οι αρχές αναμένεται να συσκεφτούν για να δουν πως θα αντιμετωπίσουν το όλο θέμα

Ωστόσο, υπάρχει αισιοδοξία ότι από την άλλη εβδομάδα θα ξεκινήσει να διαφαίνεται μία κάμψη, η οποία θα γίνει πιο ορατή τις τελευταίες ημέρες του μήνα.

«Διχάζει» τους επιστήμονες η παράταση του lockdown – Τα σενάρια που υπάρχουν

Μια δύσκολη εξίσωση αποτελεί το θέμα της άρσης ή όχι του lockdown στις 26 Φεβρουαρίου στην Αττική. Παρανομαστές της ο αριθμός των διασωληνωμένων στις Μ.Ε.Θ. , ο αριθμός των κρουσμάτων αλλά και ο παράγοντας… αριθμός ασθενών από  μετάλλαξη του ιού.

Στο Μέγαρο Μαξίμου υπάρχει η αισιοδοξία ότι την ερχόμενη Παρασκευή, οπότε και θα συμπληρωθούν 15 ημέρες από την επιβολή της αυστηρής καραντίνας, οι πιο πάνω δείκτες θα μειωθούν αισθητά. Ειδικότερα για τις Μ.Ε.Θ. υπάρχει η εκτίμηση ότι η πίεση θα εκτονωθεί τις επόμενες ημέρες, καθώς παρατηρείται μια σταθεροποίηση όσον αφορά τον κυλιόμενο μέσο όρο των εισαγωγών στα νοσοκομεία.

Υπό αυτές τις προϋποθέσεις στο κυβερνητικό στρατόπεδο προσδοκούν ότι δεν θα απαιτηθεί παράταση του lockdown και ότι από την 1η Μαρτίου θα ανοίξουν σχολεία και λιανεμπόριο.

Ωστόσο καταλύτης των αποφάσεων θα είναι σε κάθε περίπτωση η εισήγηση της Επιτροπής στις 26 του μήνα.

Τα σημερινά επιδημιολογικά δεδομένα δεν είναι ενθαρρυντικά και κυρίως η πίεση στα νοσοκομεία και στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, όπου τις τελευταίες 2 εβδομάδες αυξάνεται σταθερά ο αριθμός των διασωληνωμένων και οι κενές κλίνες λιγοστεύουν.  Εξ ου και σχεδιάζεται τις επόμενες ημέρες να προστεθούν στην Αττική 38 νέες κλίνες Μ.Ε.Θ..

Τα δεδομένα αυτή την ώρα «διχάζουν» τους επιστήμονες. Κάποιοι θεωρούν ότι μπορεί να υπάρξει μία μερική άρση και να ανοίξει την 1η Μαρτίου έστω ένα από τα δύο, το λιανεμπόριο ή τα σχολεία…

Κάποιοι άλλοι ωστόσο είναι της άποψης ότι είναι πιο ασφαλές να παραταθεί η καραντίνα για 1 εβδομάδα, δηλαδή ως τις 7 Μαρτίου. Το σκεπτικό είναι ότι η κατάσταση στην Αττική φαίνεται να είναι εύθραυστη και με ένα «στραβοπάτημα» υπάρχει ο κίνδυνος να εκτιναχθούν τα κρούσματα αλλά και οι ασθενείς που θα χρειάζονται κρεβάτι σε Μ.Ε.Θ..

Σε κάθε περίπτωση το τοπίο θα ξεκαθαρίσει στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας.

Εφυγε” 37χρονη μητέρα τριών μικρών παιδιών

Μεγάλη θλίψη σκόρπισε στην κοινωνία του Αγρινίου είδηση του θανάτου της Έφης Σχισμένου. Η άτυχη γυναίκα έφυγε από τη ζωή σε ηλικία μόλις 37 ετών, χτυπημένη από τον καρκίνο.

Ήταν σύζυγος του Ευρυπίδη Μαχαιρίδη και μητέρα τριών παιδιών.