Τε09182019

ΑνανέωσηΤε, 18 Σεπ 2019 4pm

"Το παράλληλο πρόγραμμα και η αμηχανία της αντιπολίτευσης"

Η υπερψήφιση του σχεδίου νόμου «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» ήταν απαραίτητη για την ανακούφιση εκατομμυρίων συμπολιτών μας και για την ανάταξη των πολλαπλών τραυμάτων του κοινωνικού κράτους που δημιούργησαν οι πολιτικές λιτότητας των προηγούμενων Κυβερνήσεων. Αποδείχθηκε όμως ότι λειτούργησε επιπλέον ως καταλύτης για την αποκάλυψη της βαθιάς αμηχανίας της αντιπολίτευσης. Η Κυβέρνηση από την πλευρά της έδωσε σαφές στίγμα σχετικά με την αταλάντευτη θέλησή της να συγκρουστεί με καθεστώτα και συμφέροντα που κατέστρεφαν συστηματικά και για πολλά χρόνια – πολύ πριν την εποχή της κρίσης – τόσο το κοινωνικό κράτος, όσο και το κράτος Δικαίου. Καθεστώτα αδιαφάνειας σε ιδιαίτερα ευαίσθητους χώρους όπως αυτός της Υγείας - και όχι μόνο - είχαν γίνει μέρος της καθημερινότητας των πολιτών.

Με αυτά συγκρούεται το σχέδιο νόμου που υπερψηφίστηκε από τη Βουλή. Η Λίστα Χειρουργείου, η Επιτροπή Ελέγχου Προστασίας των Ασθενών και τα Γραφεία Δικαιωμάτων είναι μια θεσμοθετημένη δομή και διαδικασία, που στοχεύει να σπάσει το φαύλο κύκλο του χρηματισμού και των αυθαιρεσιών.

Ταυτόχρονα, θεσμοθετούνται κίνητρα στελέχωσης για την πλήρωση των κενών θέσεων γιατρών σε αγροτικές και άγονες περιοχές, ενώ επιταχύνονται οι προσλήψεις νέων γιατρών, ώστε το αγαθό της Υγείας να καλύψει όλους τους πολίτες, σε όλη τη χώρα.

Όλους ανεξαιρέτως. Για αυτό και προβλέπεται πλέον η ελεύθερη πρόσβαση στις δημόσιες δομές υγείας, με πλήρη νοσηλευτική, διαγνωστική και φαρμακευτική κάλυψη για όλους τους ανθρώπους στην ελληνική επικράτεια. Κυρίως τους ανασφάλιστους, που πλησιάζουν πλέον τα 2,5 εκατομμύρια συμπολίτες μας.

Αλλά δεν σταματά εκεί. Συνεχίζει με την ουσιαστική αποκομματοποίηση του Κράτους. Η Κυβέρνηση δεν διόρισε (ενώ θα μπορούσε) κομματικά στελέχη ως Γενικούς Γραμματείς των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και αποφάσισε να εμπιστευτεί τη δημόσια διοίκηση. Ήδη έχουν κατατεθεί οι αιτήσεις και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία – μέσω ΑΣΕΠ και του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων – για την επιλογή των 7 Συντονιστών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, τους οποίους θωρακίζει από την κομματική αυθαιρεσία. Προσπάθεια αποκομματοποίησης η οποία συνεχίζεται και με επόμενο νομοσχέδιο, αυτό για τη Διαφάνεια - Αξιοκρατία και Αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης.

Επιπρόσθετα, μπαίνουν οι βάσεις για ουσιαστικό διάλογο και επεξεργασία ενός νέου πλαισίου για την τοπική αυτοδιοίκηση και τη σχέση της με το Κράτος. Διάλογος που θα είναι δημόσιος, μέσω των εργασιών της Επιτροπής για την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Με συμμετοχή όλων των φορέων και των πολιτών, που θα θελήσουν να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Για να τελειώνουμε με τον Καλλικράτη, ο οποίος υπήρξε ο πρόδρομος των πολιτικών λιτότητας που στη συνέχεια επιβλήθηκαν με γενικευμένη μορφή.

Και συνεχίζει με δράσεις με σαφές κοινωνικό πρόσημο, όπως η σύσταση του Κέντρου Κοινότητας, όπου προβλέπεται να απασχοληθούν πάνω από 700 άτομα με άμεσο στόχο την υποδοχή, εξυπηρέτηση και διασύνδεση των ευάλωτων ομάδων πληθυσμού με όλα τα κοινωνικά προγράμματα και υπηρεσίες, ώστε οι πολίτες να μπορούν να ενημερωθούν και να αιτηθούν την ένταξή τους σε δομές κοινωνικής φύσης. Έτσι επιτυγχάνεται η διάχυση της πληροφορίας, ώστε αυτή να μην είναι προνόμιο λίγων.

Για τους ΟΤΑ, ξεκλειδώνει μετά από τόσα χρόνια την πρόσληψη προσωπικού στις υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα (ύδρευση, καθαρισμό), προστατεύοντας το δημόσιο χαρακτήρα τους, χωρίς να επιβαρύνει τους προϋπολογισμούς τους. Διορθώνει επίσης τις αδικίες κατά υπαλλήλων που ενώ θεωρούνται μόνιμοι, αξιοποιούνται ελάχιστες ώρες και με μηδαμινές αποδοχές, με την εκχώρηση της δυνατότητας τους ΟΤΑ να προχωρούν σε αύξηση του ωραρίου τους μέχρι και το όριο του πλήρους ωραρίου. Έτσι εξοικονομούνται πόροι διότι σε πολλές περιπτώσεις γίνεται ακόμα και η εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε εργολάβους, αντί να αξιοποιείται το ήδη υπάρχον προσωπικό.

Επιπλέον, προβλέπονται απαλλαγές από δημοτικά τέλη και φόρους για ευπαθείς ομάδες, μονογονεϊκές οικογένειες και μακροχρόνια άνεργους, στα πλαίσια της καταπολέμησης της ανθρωπιστικής κρίσης.

Κατοχυρώνεται επίσης η διοικητική αυτοτέλεια του ΕΑΠ, που μάλιστα πρόσφατα άνοιξε τις πόρτα του για όλους, καταργώντας την επιλογή μέσω κλήρωσης.

Και άλλα πολλά. Η παραπάνω απαρίθμηση είναι ενδεικτική και μόνον.

Γιατί άραγε η αντιπολίτευση καταψήφισε (ΝΔ, ΧΑ, Ένωση Κεντρών) ή δήλωσε «παρών» (Δημ. Συμπαράταξη, ΚΚΕ, Ποτάμι) επί της αρχής και στο σύνολο το σχέδιο νόμου; Πολύ περισσότερο γιατί επιτέθηκαν με τόση σφοδρότητα στην Κυβέρνηση, απαξιώνοντας την αξία ακόμα και άρθρων που στο τέλος υπερψήφισαν;

Ήταν χαρακτηριστική η τοποθέτηση της ειδικής αγορήτριας της Δημ. Συμπαράταξης για την υγειονομική κάλυψη των ανασφάλιστων. Λίγο – πολύ τη θεώρησε εκ του περισσού γιατί οι γιατροί του συστήματος Υγείας δεν άφηναν έτσι κι αλλιώς κανέναν ανασφάλιστο χωρίς περίθαλψη. Θεωρώντας προφανώς ότι η μεγαλοψυχία των γιατρών μπορεί να λειτουργήσει ως υποκατάστατο της μικροψυχίας του κράτους που το ΠΑΣΟΚ με τη ΝΔ είχαν κατασκευάσει.

Από άλλους βουλευτές της αντιπολίτευσης το νομοθέτημα χαρακτηρίστηκε απαξιωτικά «κουρελού». Προσωπικά δεν μπορώ να αντιληφθώ γιατί θίχθηκε η πολιτική τους αισθητική. Είναι σίγουρο όμως ότι ούτε η αισθητική τους, ούτε οι πολιτικές απόψεις τους, ούτε η κοινωνική τους ευαισθησία θίχτηκαν ποτέ από την κουρελού του κοινωνικού κράτους και του κράτους δικαίου που παραδώσανε στην σημερινή Κυβέρνηση. Γι΄αυτή την κουρελού, τσιμουδιά. Καμία αυτοκριτική, καμία ντροπή.

Είναι εξάλλου πολύ πρόσφατη η ειρωνική τοποθέτηση του κ. Μητσοτάκη στη Βουλή στην παρθενική του ομιλία ως αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. «Εσείς, βλέπετε, ενδιαφέρεστε για τους ανθρώπους» είχε πει απευθυνόμενος στον Αλέξη Τσίπρα «όχι για τους αριθμούς».

Πράγματι, έτσι είναι. Εμείς δεν βάλαμε ποτέ στην ίδια ζυγαριά τους ανθρώπους με τους αριθμούς και – πολύ περισσότερο – δεν βγάλαμε στο μέτρημα δεύτερους τους ανθρώπους. Μόνο όταν κανείς βάζει πάνω από όλα τον άνθρωπο, μπορεί να παλέψει με τους αριθμούς και όχι να παραδοθεί σε αυτούς. Αυτό κάνουμε, έτσι θα συνεχίσουμε.

 

Θέλουν τον απόλυτο έλεγχο στην ενημέρωση και το λένε καθαρά

Η απίστευτη δήλωση του κ.Βερναρδάκη ότι «μία από τις μεγάλες παθογένειες είναι η αυτονόμηση ιδιωτικών Μέσων Ενημέρωσης» επιβεβαιώνει με τον πλέον κυνικό τρόπο πώς αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση την ενημέρωση. Την θέλει απολύτως ελεγχόμενη, όπως στα ολοκληρωτικά καθεστώτα. Στις δημοκρατίες τα Μέσα προφανώς και είναι αυτόνομα και όχι ελεγχόμενα. Ο έλεγχος του κράτους εξαντλείται στην τήρηση των νόμων και όχι στην υπαγόρευση περιεχομένου. Αν θέλουν να χτυπήσουν τη διαπλοκή και το μαύρο χρήμα ας οργανώσουν το ΣΔΟΕ και τους αρμόδιους ελεγκτικούς και διωκτικούς μηχανισμούς.

Οι κυνικές δηλώσεις του κ.Βερναρδάκη επιβεβαιώνουν πλήρως τις καταγγελίες του Ποταμιού για το τι έχουν σκοπό να κάνουν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και στο χώρο του διαδικτύου. Η κυβέρνηση απαντώντας παρουσιάζει ως προαιρετική την ένταξη των ιντερνετικών Μέσων σε Κυβερνητικό Μητρώο. Θα ήταν προαιρετική αν η ένταξη δεν ήταν η ικανή και αναγκαία συνθήκη για να έχουν πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση. Δηλαδή αν δεν έρθεις μαζί μας, δεν έχει διαφήμιση.

Το Μητρώο είναι κυβερνητικό διότι δε λειτουργεί υπό κάποια ανεξάρτητη αρχή αλλά υπό την τελική ευθύνη του υπερ-Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης. Όπως και το "μοντέλο" του υπερ-Υπουργού κ. Ν.Παππά στην τηλεόραση. Οι άνθρωποι είναι καθαρό τι θέλουν. Οι Υπουργοί το ομολογούν δίχως ντροπή.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΙΛΙΑΣ: Οι μελέτες που δεν χάθηκαν

Πρόσφατα έχει έρθει στην επικαιρότητα το θέμα των ανεγέρσεων Σχολικών μονάδων στο Δήμο Πατρέων και αναζητείται η αιτία που αυτή τη στιγμή μόλις μία σχολική μονάδα έχει παραδοθεί, Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων, μία ακόμα βρίσκεται σε φάση υλοποίησης με μεγάλη καθυστέρηση, 16ο Δημοτικό Σχολείο ενώ οι υπόλοιπες αγνοούνται. Σε πρόσφατο δημοσίευμα φαίνεται "χαμένη"  η μελέτη κατασκευής του 67ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών με αποτέλεσμα την απένταξή του απο το ΕΣΠΑ.

Η μισή αλήθεια...  Η πραγματικότητα είναι κάπως διαφορετική.  Οι μελέτες κατασκευής είχαν ανατεθεί σε ιδιώτες μελετητές στα τέλη της δεκαετίας του 2000 από την τότε νομαρχία. (16ο , 67ο ,12ο & 27ο Δημοτικά Πατρών καθώς και  3ου Γυμνασίου και 10ου Λυκείου Πατρών ). Το Λύκειο Δεμενίκων και το Δημοτικό Βραχναιίκων είχαν δημοπρατηθεί και είχε ήδη γίνει ανάθεση κατασκευής απο τη Νομαρχία με χρήματα δημοσίων επενδύσεων και όχι ΕΣΠΑ.

Λίγο πριν την μετάβαση στον Καλλικράτη το Δεκέμβριο του 2010 σε συνεδρίαση του τότε Νομαρχιακού Συμβουλίου καταψηφίστηκε η παραλαβή των μελετών με αποτέλεσμα να μην εξοφληθούν οι μελετητές, η μία εκδοχή. Η άλλη, ότι λόγω κατάτμησης των μελετών των έργων δεν υπήρχε έγκριση του Επιτρόπου και δεν μπορούσαν να εξοφληθούν.  Η Περιφέρεια ως φυσικός μεσολαβητής μεταξύ Νομαρχίας και Δήμου, ισχυρίστηκε πως δεν μπορούσε να τους παραδώσει στη νέα, τότε Δημοτική αρχή του Γιάννη Δημαρά, γιατί δεν αποτελούσε περιουσία του ελληνικού κράτους με δεδομένο ότι οι μελετητές δεν είχαν πληρωθεί.

Ο Δήμος, για να τις παραλάβει έπρεπε να βρει νόμιμο τρόπο να τις αποπληρώσει, περίπου 100.000€, και στη συνέχεια να εντάξει τα έργα στο ΕΣΠΑ. Δυστυχώς όμως νόμιμος τρόπος γι' αυτό δεν υπήρχε. Υπήρχαν κολπάκια και πλυντήρια που κάποιοι άλλοι ήξεραν πολύ καλά αλλά η τότε νέα Δημοτική Αρχή δεν ήθελε με κανένα τρόπο να εμπλακεί. Μπροστά στο αδιέξοδο, η μόνη  σύννομη οδός για το Δήμο Πατρέων ήταν να παραδοθούν μέρη των μελετών που υπήρχαν και οι οποίες που είχαν συνταχθεί από τις υπηρεσίες της Νομαρχίας και ήταν περιουσία του κράτους και στη συνέχεια να συνταχθούν οι υπόλοιπες από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου.

Το ΕΣΠΑ βάδιζε προς το τέλος και έπρεπε να τεθούν προτεραιότητες. Ήταν βέβαιο ότι δεν μπορούσαν να ολοκληρωθούν όλες και να ενταχθούν όλα τα σχολεία στο ΕΣΠΑ. ΟΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ τέθηκαν με έγγραφα των Διευθύνσεων ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ και ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ  εκπαίδευσης και ανακοινώθηκαν από το Δήμαρχο και τον αντιδήμαρχο παιδείας σε όλους τους ενδιαφερόμενους σε συνάντηση στο Δημαρχείο (            7/6/2010). Μόλις τότε αποφάσισε η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ να παραδώσει στο Δήμο τις μελέτες που είχε στην κατοχή της.

Με εξαίρεση το 16ο Δημοτικό Σχολείο που υπήρχαν τα Αρχιτεκτονικά για όλα τα υπόλοιπα ο ΔΗΜΟΣ παρέλαβε μόνο τα τοπογραφικά. Αυτά και μόνο αυτά αποτελούσαν περιουσία του Ελληνικού Κράτους... Και ο χρόνος κυλούσε.... Το ΕΣΠΑ όμως είχε ανοίξει από το 2008.

Η εισήγηση της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπ/σης για το 67ο Δημοτικό Σχολείο ήταν αρνητική ως προς την ανέγερση, ευθέως, άρα ποιες μελέτες θα συνέτασσε ο Δήμος. Αν οι μελέτες έστω και αυτές των ιδιωτών, είχαν ολοκληρωθεί εγκαίρως και είχαν νομίμως παραληφθεί από την τότε νομαρχία, τα σχολεία σήμερα θα είχαν παραδοθεί. Και δεν είναι λίγα... 16ο, 12ο  και 67ο Δημοτικά, 3ο Και 10ο Λύκειο. Οι προτεραιότητες που ετέθησαν από τις τότε Διευθύνσεις ήταν το 16ο Δημοτικό επειδή είχε μεγάλες πιθανότητες ένταξης, λόγω ωριμότητας φακέλου, 12ο Δημοτικό και 3ο Γυμνάσιο κατά σειρά προτεραιότητας. Και αυτή η εισήγηση έγινε αποδεκτή άμεσα από τη Δημοτική Αρχή. Το 67ο Δημοτικό και το 10ο Λύκειο δεν ήταν καν στο πλάνο αναγκαιότητας των Διευθύνσεων Παιδείας και για όσους γνωρίζουν η εισήγηση αναγκαιότητας ανέγερσης αποτελεί προϋπόθεση για την οποιαδήποτε διαδικασία έναρξης ανέγερσης σχολείου.

Αποτέλεσμα. Το 16ο εντάχθηκε, ανεγέρθηκε και έπρεπε ήδη να έχει παραδοθεί. Εμβόλιμα, λόγω της αποχώρησης του εργολάβου που είχε αναλάβει την ανέγερση του Δημοτικού Βραχνείκων από τη νομαρχία, ανασυντάχθηκε ο φάκελος του με βάση τις απαιτήσεις του ΕΣΠΑ, ανεγέρθηκε και παραδόθηκε από το Δήμο ΠΑΤΡΕΩΝ στους δικαιούχους. Ο φάκελος του 12ου Δημοτικού συντάχθηκε από την αρχή κατατέθηκε στο ΕΣΠΑ αλλά δεν πρόλαβε να ενταχθεί και ο φάκελος του 3ου γυμνασίου ήταν εν εξελίξει το 2014 και παραδόθηκε στην  παρούσα Δημοτική αρχή για ένταξη στο Νέο ΕΣΠΑ.

ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ.
Οι 100.000€ που αναζητούνταν, ώστε διαμέσου παράπλευρων οδών να αποδοθούν στους ιδιώτες μελετητές, προκειμένου να παραληφθούν οι μελέτες των σχολείων το 2011, φυσικά και διατέθηκαν από το Δήμο προκειμένου όμως να εξοπλιστούν οι τεχνικές υπηρεσίες με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, προγράμματα, να παρακολουθήσουν οι μηχανικοί σεμινάρια και ότι χρειαζόταν προκειμένου να συνταχθούν μελέτες για να προλάβει ο ΔΗΜΟΣ να εντάξει έργα στο ΕΣΠΑ. Κανακάρη, Καβουκάκι, αποχέτευση, σχολεία και άλλα πολλά συντάχθηκαν και κατατέθηκαν και δημοπρατήθηκαν, ώστε το 2014 ήταν εν εξελίξει στα όρια του Δήμου Πατρέων, έργα ύψους 100.000.000€ τα οποία σιγά σιγά παραδίδονται σήμερα στους δικαιούχους. Αυτά τα ολίγα για όσους θέλουν να μάθουν την αλήθεια... ελπίζοντας πως οι αρμόδιοι πλέον θα εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που τους δόθηκαν από τους προκατόχους τους με τη σύνταξη μελετών από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου πλέον και όχι από αναθέσεις σε ιδώτες, ώστε στο Νέο ΕΣΠΑ που μόλις άνοιξε να μην υπάρξουν άλλες χαμένες ευκαιρίες...

ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΙΛΙΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ  ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ

ΠΡΩΗΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Α. Κατσανιώτης: «Η Περιφέρεια σε ρόλο διαχειριστή, η Δυτική Ελλάδα χωρίς όραμα και στρατηγική»

Σε τρεις άξονες εστίασε την κριτική του επί του απολογισμού της περιφερειακής αρχής για το 2015, ο βουλευτής και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του περιφερειακού συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, Ανδρέας Κατσανιώτης. Ο κ. Κατσανιώτης, μιλώντας στην ειδική συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, αρχικά επικεντρώθηκε στο διαρκές και μεγάλο έλλειμμα ενός αναπτυξιακού και εξωστρεφούς οράματος και μίας αντίστοιχης στρατηγικής για την περιοχή, σημειώνοντας πως η - καλή έστω - διαχείριση πόρων, δεν αρκεί για να ξεφύγει η Δυτική Ελλάδα από τον κύκλο της ύφεσης και της υπανάπτυξης στον οποίο βρίσκεται πολύ προτού η κρίση χτυπήσει όλη την χώρα.

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, ανέφερε ότι σε κανένα σημείο του απολογισμού δεν αποτυπώνεται το όραμα που υπηρετεί η περιφερειακή αρχή, πέραν της διαχείρισης των υφιστάμενων πόρων, ούτε οι μετρήσιμοι στόχοι που επιτεύχθηκαν. «Ποιο είναι το όραμά μας; Για παράδειγμα, να δημιουργήσουμε 20.000 θέσεις εργασίας στην περιοχή. Και να αποτυπώσουμε τους τρόπους με τους οποίους θα το πετύχουμε, καταγράφοντας κάθε χρόνο πόσα πετύχαμε» τόνισε μεταξύ άλλων, σημειώνοντας μάλιστα πως ο περιφερειάρχης δεν είναι ο γενικός διευθυντής της περιφέρειας για να παρουσιάζει νούμερα υπηρεσιών, αλλά ο τοπικός κυβερνήτης που οφείλει να υπηρετεί ένα συγκεκριμένο και υψηλό πολιτικό στόχο.

Επίσης, τόνισε ότι η Δυτική Ελλάδα δεν έχει πετύχει ακόμα να γίνει γνωστή στο εξωτερικό και να αποκτήσει ένα αυτοτελές «brand name», ενώ η περιφερειακή αρχή, ως πολιτική ηγέτιδα δύναμη στην Δυτική Ελλάδα, δεν έχει πετύχει να ενώσει τις παραγωγικές δυνάμεις σε έναν κοινό στόχο τοπικής ανάπτυξης, με έμφαση στον πρωτογενή τομέα και τις εξαγωγές ποιοτικών προϊόντων, αλλά και την τουριστική ανάκαμψη.

Επίσης, ο κ. Κατσανιώτης ανέφερε ότι η περιφερειακή αρχή οφείλει να γνωστοποιήσει έναν «χάρτη ευθυνών και καθηκόντων», ώστε όλοι να γνωρίζουν τους τομείς ευθύνης, ζητώντας να σταματήσει η μικροπολιτική εκμετάλλευση έργων και δράσεων. «Ό,τι επιτυγχάνεται αποτελεί επιτυχία της περιφέρειας και ό,τι δεν επιτυγχάνεται αποτελεί ευθύνη του κράτους. Αυτή η λογική πρέπει να σταματήσει» σημείωσε ο βουλευτής.

Τέλος, ο Ανδρέας Κατσανιώτης ζήτησε από τον περιφερειάρχη να γίνουν τρεις – και μάλιστα ολοήμερες – συνεδριάσεις, μία σε κάθε νομό, ώστε να υπάρξει ένας συγκεκριμένος απολογισμός σε κάθε περιφερειακή ενότητα και μία αναλυτική συζήτηση για τα προβλήματα των τριών νομών της Δυτικής Ελλάδας.

Ένωση Πτυχιούχων Αξιωματικών και Υπαξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος: Διεκδικούμε ένα βιώσιμο και δίκαιο για όλες τις γενεές ασφαλιστικό σύστημα

Στο πλαίσιο των συμφωνημένων αλλαγών για την εφαρμογή του τρίτου μνημονίου παρουσιάστηκε πρόσφατα η σχεδιαζόμενη από την Κυβέρνηση «μεταρρύθμιση» του ασφαλιστικού συστήματος που αφορά στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα. Το ασφαλιστικό ως χρονίζων και πολύπλοκο οικονομικό, κοινωνικό και συνάμα πολιτικό ζήτημα, ιδιαίτερης φύσης και μείζονος σημασίας πρόβλημα που απαιτεί δυναμική και ξεκάθαρη αντιμετώπιση, φαίνεται ότι, ακόμα και τούτη την ώρα της πολυδιάστατης κρίσης, αποτελεί ευρύ πεδίο διαγκωνισμού μεταξύ των κομμάτων που ίσως αγνοούν ή εθελοτυφλούν ενώπιον της πραγματικότητας.

Ωστόσο, ποτέ δεν είναι αργά για την πολυπόθητη και αναγκαία διευρυμένη συνεννόηση και αναμφίβολα, κυρίως, για το ασφαλιστικό απαιτείται όλες οι πολιτικές δυνάμεις να δημιουργήσουν μία συναινετική βάση που θα επιφέρει την επιθυμητή αποτελεσματικότητα σε βάθος χρόνου. Η δυνατότητα και πιθανότητα εξεύρεσης μιας κατάλληλης λύσης ξεκινάει από την κατανόηση και περιγραφή των ιδιαιτεροτήτων του προβλήματος, επισημαίνοντας παράλληλα ότι όσο κυριαρχεί και προωθείται η αντίληψη ότι οι συντάξεις, σημερινές και μελλοντικές, μειώνονται, επειδή κάποιοι άλλοι Ευρωπαίοι μας επιβάλλουν άγρια λιτότητα ή επειδή κάποιοι λεηλάτησαν τα αποθεματικά των Ταμείων, η κοινωνία δεν πρόκειται να συναινέσει σε καμία βιώσιμη λύση του ασφαλιστικού.

Ένα από τα βασικά στοιχεία του νέου Ασφαλιστικού που παρουσίασε πρόσφατα και προωθεί για ψήφιση το κυβερνητικό σχήμα είναι ότι με την περικοπή των 2,5 δις ευρώ, μετασχημάτισε τελικά το ασφαλιστικό ζήτημα σε ευθέως δημοσιονομικό πρόβλημα, δίνοντας ταυτόχρονα την εντύπωση ότι το αντιμετωπίζει απλά και μόνο ως ένα τριτομνημονιακό προαπαιτούμενο που πρέπει να κλείσει τάχιστα προκειμένου να προχωρήσει η αξιολόγηση, η οποία με τη σειρά της, και αφού προηγουμένως θα έχει οδηγήσει σε νέα δημοσιονομικά μέτρα, είναι προϋπόθεση για να ανοίξει η συζήτηση διευθέτησης του δημόσιου χρέους. 

Όμως, το ζητούμενο δεν είναι απλά και μόνο να ψηφιστεί ένα ασφαλιστικό που θα καλύπτει το δημοσιονομικό πρόβλημα στην παρούσα φάση, αλλά το πως θα δομηθεί ένα αποτελεσματικό, λειτουργικό και βιώσιμο σύστημα χωρίς αδικίες, πράγμα που φαίνεται ότι δεν εξασφαλίζεται αφού γίνεται μεταφορά  των επιβαρύνσεων από το ένα στρώμα στο άλλο, πάντα μέσα στο πλαίσιο των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων.

Μία βασική, δομική αδυναμία της πρότασης της Κυβέρνησης, συνίσταται στο γεγονός ότι η διασύνδεση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης με την πορεία της οικονομίας, της απασχόλησης και των δημογραφικών δεδομένων είναι ατελής, με αρνητικές συνέπειες και περιορισμένο ορίζοντα. 

Η περαιτέρω αποδιοργάνωση του ελληνικού κοινωνικού ιστού είναι απολύτως δεδομένη αφού η μείωση των συντάξεων θα οδηγήσει στην εξαθλίωση εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα ή με άνεργα μέλη που υποστηρίζονται ή εξαρτώνται οικονομικά από τους συνταξιούχους γονείς τους, ενώ αύξηση των εργοδοτικών εισφορών από την άλλη θα φέρει μεγαλύτερη ύφεση και αύξηση της αδήλωτης εργασίας και τελικά διαρκή ανατροφοδότηση του ίδιου προβλήματος με διάφορες όψεις και διαστάσεις και κυρίως προδιαγεγραμμένο ορίζοντα προβληματικής βιωσιμότητας.

Μετά τις επί τα χείρω αλλαγές για τον ιδιωτικό τομέα θα ακολουθήσει, σύμφωνα με τον κ. Υπουργό Εργασίας, η περαιτέρω πλήρης εφαρμογή τους στο Δημόσιο τομέα, στις Ένοπλες Δυνάμεις και στα Σώματα Ασφάλειας.

Ειδικότερα για εμάς η κατάσταση γίνεται σαφώς πιο επώδυνη καθώς θα υποστούμε μειώσεις στο εφάπαξ και στην επικουρική που δικαιούμαστε από το Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. και το προνοιακό και μετοχικό ταμείο των δημοσίων υπαλλήλων. Για τις εφάπαξ παροχές καθιερώνεται νέος μαθηματικός τύπος, σύμφωνα με τον οποίο οι μειώσεις θα κυμανθούν από 10% έως 15%, για τα μερίσματα του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων, οι μειώσεις θα υπερβούν το 30% ενώ παραμένουν άγνωστες οι ποσοστιαίες μειώσεις των μερισμάτων από το Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. αναλόγως της οργανωτικής, λειτουργικής και διαχειριστικής του μελλοντικής κατάστασης.

Επιπλέον δημιουργούνται πλήθος αναπάντητα ερωτήματα, αναλόγως των περιπτώσεων, που σχετίζονται με το χρόνο της ταυτόχρονης, ή μη, καταβολής της εθνικής και αναλογικής σύνταξης σε σχέση με το χρονικό σημείο αποστρατείας, των ποσοστών αναπλήρωσης, της αντοχής των προτεινόμενων ρυθμίσεων βραχυπρόθεσμα αφού ήδη έχουμε συνεχόμενες μεταβολές εντός της παρελθούσας πενταετίας, αλλά και για το τελικό αθροιστικό αποτέλεσμα που προκύπτει από την εθνική και την αναλογική σύνταξη, που φαίνεται ότι το αναλογικό μέρος για έναν εργαζόμενο στα Σώματα Ασφαλείας που επί 35 – 40 έτη καταβάλει αδιάλειπτα τις εισφορές του, θα καταλήξει στο αντίστοιχο του ποσού της εθνικής σύνταξης ή στο 2πλάσιο αυτού στην καλύτερη περίπτωση.

Το αναποτελεσματικό νομοσχέδιο μπορεί και πρέπει να αλλάξει ριζικά και να αντ’ αυτού να δομηθεί ένα νέο, αξιόπιστο και πραγματικά βιώσιμο σύστημα χωρίς αδικίες και για το λόγο αυτό καλούμε όλες τις συναδέλφισες και όλους τους συναδέλφους μας να ενεργοποιηθούν στο μέγιστο βαθμό συμμετέχοντας με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο στις πολύμορφες κινητοποιήσεις σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, με σκοπό αφενός την αποτροπή των επαχθών, για τους ένστολους, σχεδιασμών της Κυβέρνησης και των σχεδίων πλήρους διάλυσης της Κοινωνικής Ασφάλισης και αφετέρου την επίτευξη μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για την αναβάθμιση της Κοινωνικής Ασφάλισης ο οποίος θα συνοδεύεται από μέτρα άμεσης απόδοσης για την ικανοποίηση των επειγουσών αναγκών των ασφαλισμένων, των συνταξιούχων και των Ασφαλιστικών Ταμείων.