Τε09182019

ΑνανέωσηΤε, 18 Σεπ 2019 4pm

Σ.Ψαρράς: H ευθύνη της μεταφοράς των μαθητών στους γονείς

Η ΔΔΕ Αχαΐας με έγγραφο της ζητά από τα σχολεία να ενημερώσουν τους γονείς, πως  έως ότου λυθεί το πρόβλημα της μεταφοράς, θα εφαρμοστεί το άρθρο 3 της ΚΥΑ 24001 2013 (ΦΕΚ 1449 τ.΄Β ),δηλαδή μπορεί να χορηγηθεί προσωρινά επίδομα γονέα. Με άλλα λόγια, πιο απλά, λέει στους γονείς πως μπορούν να μεταφέρουν τα παιδιά τους οι ίδιοι στα σχολεία και πως δικαιούνται επίδομα μεταφοράς γονέα (το εξωφρενικά υψηλό ποσό γύρω στα 35 λεπτά το χιλιόμετρο αποζημίωση, που θα πάρουν μετά από ένα  χρόνο και μόνο για την απόσταση από το σπίτι στο σχολείο. Δεν δικαιούνται οι γονείς αποζημίωση για τα χιλιόμετρα επιστροφής στο σπίτι!!).

Με αυτόν τον τρόπο για πρώτη φορά Διοίκηση της Εκπαίδευσης ( πρώτη φορά αριστερά), πετάει το " μπαλάκι στην κερκίδα" και μεταφέρει έμμεσα την ευθύνη της μεταφοράς των μαθητών στους γονείς, έστω και προσωρινά , μια και η ΚΥΑ προβλέπει αμοιβή!!!.


Δεν θα αναφερθώ στις επιπτώσεις που θα έχει η παραπάνω παραίνεση σε ένα ολόκληρο επαγγελματικό κλάδο που εκτελεί επιτυχώς εδώ και χρόνια χωρίς ατυχήματα το έργο της μεταφοράς, αυτές είναι αυτονόητες, αλλά θα επισημάνω τις επιπτώσεις στην

ασφαλή μεταφορά των μαθητών από γονείς και στα προβλήματα που θα προκύψουν αν ξαναγυρίσουμε στις παλιές εποχές που ιδιώτες για να καρπωθούν το μίσθωμα μετέφεραν μαζικά μαθητές. Και γνωρίζουμε πολύ καλά πως στην Ελλάδα " ουδέν μονιμότερον του προσωρινού".

Τα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτή την νεώτερη εξέλιξη στο τοπίο της μεταφοράς, μας προκαλούν μεγάλη ανησυχία γιατί ο δρόμος που ανοίγει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εάν εφαρμοστεί ολοκληρωτικά, θα προκαλέσει με μαθηματική ακρίβεια τεράστια μαθητική διαρροή, γιατί πολύ απλά  ελάχιστοι γονείς έστω και με το μηδαμινό επίδομα γονέα, έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν καθημερινά τα παιδιά τους στο σχολείο.

Μήπως όλα αυτά μας δείχνουν τις διαθέσεις της Κυβέρνησης να περάσει στην εξολοκλήρου μεταφορά των μαθητών από τους γονείς τους με ένα εξευτελιστικό επίδομα;

Αντί αυτού θα περιμέναμε από την Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, να ασκούσε έγκαιρα προς τα συναρμόδια Υπουργεία τις απαραίτητες πιέσεις στην κατεύθυνση της μόνιμης λύσης του προβλήματος της ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών.

Έχουμε φτάσει στον Οκτώβριο και το αυτονόητο της μεταφοράς των μαθητών εξακολουθεί να είναι ζητούμενο..

Ψαρράς Σπύρος

Τεχνολόγος. Γεωπονίας Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής.

Γενικός Γραμματέας. Ά ΕΛΜΕ Αχαΐας. 

Σταυρογιαννόπουλος Τάσος: Εκπαιδευτικοί σε απόγνωση

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε για τους εκπαιδευτικούς. Σε λίγες ημέρες  θα χτυπήσει το πρώτο σχολικό κουδούνι και για τους μαθητές. Ωστόσο, η φετινή σχολική χρονιά ξεκινάει, μεταξύ άλλων, με πολλαπλά προβλήματα για τους εκπαιδευτικούς. Οι ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας για τη λειτουργία των σχολείων και οι αλλοπρόσαλλες και διαδοχικές εγκύκλιοι, πέρα από την υποβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου έχουν δημιουργήσει αναστάτωση σε όλο τον εκπαιδευτικό κόσμο. Συγκεκριμένα:

§  Περίπου 150 δάσκαλοι λιγότεροι θα εργαστούν φέτος στα δημοτικά σχολεία, εφόσον δεν τοποθετείται υπεύθυνος δάσκαλος στο ολοήμερο σχολείο.

§   Στα Νηπιαγωγεία θα εργαστούν 70 Νηπιαγωγοί λιγότεροι από πέρσι με τις αλλαγές στο ολοήμερο πρόγραμμα.

§  Θα χρειαστούν λιγότεροι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων με τη συρρίκνωση διδακτικών αντικειμένων (πληροφορικής, μουσικής, φυσικής αγωγής κ.λπ.).

§  Οι δάσκαλοι ενίοτε θα διδάσκουν και τα μαθήματα ειδικοτήτων, για να καλύπτονται οι κενές ώρες.

§  Στο ολοήμερο σχολείο περιορίζεται το παιδαγωγικό έργο και υπερτερεί ο κοινωνικός του ρόλος.

§  Πολλοί συνάδελφοι από την περιοχή μας, που υπηρετούν σε άλλες περιοχές δεν κατάφεραν να πάρουν την πολυπόθητη μετάθεση ή απόσπαση και να υπηρετήσουν πλησιέστερα στον τόπο διαμονής τους, λόγω της περικοπής θέσεων που  έγινε στα σχολεία.

§  Οι συνάδελφοι εκείνοι που στάθηκαν τυχεροί και αποσπάστηκαν στο Νομό μας, τώρα ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους για νέα μετακόμιση στις μακρινές περιοχές του Nομού, λόγω της περικοπής θέσεων.

§  Δεκάδες συνάδελφοι πλεονάζουν στα σχολεία που υπηρετούν, με αποτέλεσμα να κρίνονται υπεράριθμοι και να αναζητούν άλλη σχολική μονάδα για να υπηρετήσουν.

§  Οι αποσπάσεις συναδέλφων από επαρχιακά σχολεία προς τις πόλεις θα γίνουν  με το σταγονόμετρο, δημιουργώντας επιπλέον προβλήματα στις οικογένειες των εκπαιδευτικών.

§  Οι μηδενικές προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών στην Αχαΐα δημιουργούν δυσλειτουργία στα σχολεία και στέλνουν είτε στην ανεργία είτε σε μετακόμιση σε άλλους Nομούς εκατοντάδες συναδέλφους, που προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στις εσχατιές της περιοχής μας επί πολλά χρόνια.

§  Μεγάλη αναστάτωση έχει δημιουργηθεί στα Νηπιαγωγεία με την ουσιαστική κατάργηση του ολοήμερου προγράμματος και τη μετατροπή του ολοήμερου Νηπιαγωγείου σε παιδοφυλακτήριο.

§  Παρατηρείται τεράστια δυσκολία στη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων και πονοκέφαλος στους Διευθυντές των σχολείων, που διαχειρίζονται μια πρωτοφανή υποβάθμιση και κρίση του σχολείου.

Ο εκπαιδευτικός με τις πενιχρές οικονομικές απολαβές, που στα χρόνια της κρίσης κράτησε όρθιο το δημόσιο σχολείο, δέχεται επιπλέον πλήγματα από την εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική.

 

Τάσος Σταυρογιαννόπουλος

Πρόεδρος Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας

Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας

Σημαντικό βήμα, η νέα πρόταση της κυβέρνησης, για το θαλάσσιο μέτωπο

Δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί θετικότατη εξέλιξη, η νέα πρόταση της κυβέρνησης, για την Οριστική Παραχώρηση του Θαλασσίου Μετώπου, στην πόλη της Πάτρας. Ένας αγώνας, ο οποίος ξεκίνησε δυναμικά πριν από δέκα περίπου χρόνια, με μηδαμινές έως μηδενικές ελπίδες  επιτυχίας, κυρίως εξαιτίας της άγνοιας στην οποία είχαν κρατήσει την πόλη κάποιοι ‘ειδήμονες’, για το τι επρόκειτο να της συμβεί.

 Ο αγώνας και η προσπάθεια,  αφορούσε αρχικά μερικούς‘ρομαντικούς και γραφικούς΄, αλλά στη συνέχεια αγκαλιάσθηκε τόσο θετικά από το λαό της πόλης, μέχρι του σημείου να αναγκαστούν αρκετοί, ακόμα και κόμματα και παρατάξεις, να αλλάξουν στάση και να εναρμονιστούν με το δίκαιο και σωστό του αιτήματος.

 Η κυβέρνηση, το αντιμετώπισε αρχικά επηρεασμένη από τις παρεμβάσεις διαφόρων ΄ομάδων συμφερόντων΄, οι οποίες σθεναρά αντιδρούσαν (και μερικοί αμετανόητοι συνεχίζουν να αντιδρούν) στην παραχώρηση. Ελπίζουμε πως τους έχει απομακρύνει οριστικά!!!

 Εγγράφεται στα θετικά της κυβέρνησης,η αλλαγή στάσης της, μετά από τη σθεναρή και τεκμηριωμένη στάση της πόλης,  της Δημοτικής Αρχής και ειδικά της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, πως η Σύμβαση Προσωρινής   Παραχώρησης δεν τίθεται σε αμφισβήτηση και αποτελεί τη βάση διαπραγμάτευσης.

Προφανώς σε αυτή την αλλαγή άρδην, πολιτικής στάσης και θέσης, ήταν σημαντική η παρέμβαση αρκετών στελεχών και μελών του κυβερνώντος κόμματος, στην Πάτρα,

Το μόνο που μας ανησυχεί, είναι πως οι ίδιοι τοπικοί επώνυμοι, πανηγυρίζουν και αλληλοσυγχαίρονται με τον ίδιο τρόπο και με την ίδια επιχειρηματολογία που το έκαναν και όταν κοινοποιούσαν, περιδιάβαιναν και παρουσίαζαν στην πόλη ως περίπου δική τους, την πρώτη και απαράδεκτη από κάθε πλευρά πρόταση.

Ελπίζουμε πως τώρα έχουν καταλάβει το τι ακριβώς επικροτούν! Αλλά και πως πρέπει να το ολοκληρώσουν!!!

Οι πανηγυρισμοί πρέπει να κρατηθούν, για τη στιγμή που θα υπογραφεί το τελικό κείμενο Οριστικής Παραχώρησης και το μέτωπο θα παραχωρηθεί στην πόλη. Μόνο μετά από εκείνη τη στιγμή, οι πολίτες της Πάτρας αλλά και η ιστορία θα τους δικαιώσει και θα τους εγγράψει με θετικό πρόσημο για τη συμβολή τους.

Γιατί εκτός των άλλων η πόλη έχει χορτάσει από υποσχέσεις και προθέσεις:  ¨έχει καεί στο χυλό,  φυσάει και το γιαούρτη¨.

 Όσον αφορά τη στάση μας στο Δημοτικό Συμβούλιο, δεν μπορεί παρά να είναι εναρμονισμένη με τις μέχρι τώρα προτάσεις μας.

Η προς υπογραφή οριστική παραχώρηση, πρέπει τουλάχιστον  να περιέχει:

1.      Συγκεκριμένη και νομικά κατοχυρωμένη αναφορά για την καταληκτική και οριστική ημερομηνία παράδοσης στην πόλη και του τμήματος Αγίου Νικολάου έως Θεσσαλονίκης, ανεξάρτητα από το αν έχει ολοκληρωθεί  ή όχι το εμπορικό τμήμα στο νέο λιμάνι.Να μην χρειάζεται καν νέα σύμβαση!! Εξάλλου ένας από τους λόγους που δεν το έχουν ολοκληρώσει, είναι και η επιμονή να κρατήσουν και το συγκεκριμένο τμήμα. Να σημειώσουμε πως η πόλη σταθερά και δυναμικά, όλα τα χρόνια, διεκδικεί όλο το τμήμα από το Διακονιάρη έως το Μείλιχο, με ανοχή μόνο στο χρόνο παράδοσης, αφού πράγματι πρέπει να ολοκληρωθεί το εμπορικό τμήμα. Αυτή είναι η διαχρονική θέση της πόλης και των αποφάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων. Εξάλλου τη λύση αυτή επιβεβαιώνει τόσο η Σύμβαση Προσωρινής Παραχώρησης όσο και το πρωτόκολλο του Πάγκαλου το οποίο είναι συνημμένο στη σύμβαση. Αλλά αυτή η αναμονή παράδοσης, δεν μπορεί να είναι ατέρμονη.

2.      Συγκεκριμένη αναφορά ημερομηνίας υλοποίησης της παραχώρησης, αφού αυτή είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις αστικές αναπλάσειςστις οποίες πολύ σωστά το Δημοτικό Συμβούλιο με πρόταση της Δημοτικής Αρχής έχει συμπεριλάβει και την ανάπλαση του Θαλασσίου Μετώπου. Η όποια καθυστέρηση και απένταξη του έργου, θα βαρύνει την κυβέρνηση.

3.      Συγκεκριμένες αναφορές, συμπληρωματικές-διευκρινήσεις, για τη ρύθμιση που προτείνει η προς υπογραφή ΚΥΑ για το τμήμα Αγίου Νικολάου έως Γούναρηκαι ειδικά την απαγόρευση διέλευσης φορτηγών και νταλικών αλλά και την ελεύθερη πρόσβαση σε όλα τα σημεία.

 

Η κυβέρνηση καλείται να αποδείξει έμπρακτα, την εναρμόνιση λόγων και πράξεων.

Τότε και μόνο τότε ο λαός της Πάτρας αναγνωρίζοντας  πράξεις, θα της απονείμει  τα αναλογούντα εύσημα!!

 

Για την παράταξή μας, ο αγώνας θα συνεχιστεί, μέχρι την τελική και πρακτικά υλοποιημένη, δικαίωση.

 

Πάτρα: η δική μας πόλη

Νίκος Τζανάκος

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΤΟΥΧΑΣ: Αυτά πρέπει να γίνουν για το φράγμα Πείρου Παραπείρου

Oύτως ή άλλως, είναι μια σοβαρή για το μέλλον απόφαση, που πρέπει όλοι να την προσεγγίσουμε με προσοχή, με διαστάσεις μεγάλου βάθους χρόνου, χωρίς επικοινωνιακά και πρόχειρα χαρακτηριστικά.

Καταρχήν, να αναφέρουμε ότι εδώ και τρία ή τέσσερα χρόνια, το έργο έχει εγκαταλειφθεί, την στιγμή που υπολείπεται μόνο το 5% των εργασιών πριν την αποπεράτωση του. Και είναι αποκλειστική η ευθύνη του Κράτους και του αρμόδιου Υπουργείου για την εγκατάλειψη αυτή.

Σε κάθε περίπτωση, οφείλουμε να αποκτήσουμε την ετοιμότητα, η διαχείριση να αρχίσει, με την μία ή την άλλη μορφή, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των εργασιών και την πλήρωση του φράγματος, που επίσης απαιτεί ένα ή και δύο χρόνια.

Ας έρθουμε όμως στην περίοδο της πλήρους λειτουργίας. Η πρόταση μας είναι να διαχωριστεί η διαχείριση-συντήρηση του φράγματος, σαν μεγάλου τεχνικού έργου από την διαχείριση των υδάτων και την συντήρηση των δικτύων έξω από το φράγμα μέχρι την σύνδεση τους με τα δίκτυα διανομής.

Για την πρώτη περίπτωση, υπεύθυνο αποκλειστικά, πρέπει να είναι το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δηλαδή το Κράτος. Και αυτό γιατί εμείς δεν διαθέτουμε την τεχνογνωσία, αλλά και δεν γνωρίζουμε από τώρα την ποιότητα της κατασκευής, τις πιθανές αστοχίες και δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το κόστος πιθανών βλαβών. Το Υπουργείο, διαθέτει αρμόδια υπηρεσία, έχει τεχνογνωσία, και διαχειρίζεται ήδη τα υπάρχοντα μεγάλα φράγματα, (π.χ. Μόρνου, Ευήνου κτλ). Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να έχει την απόλυτη ευθύνη για ένα έργο δικής του αρμοδιότητας και για την κατασκευή και για την λειτουργία.

Για την δεύτερη περίπτωση, δηλαδή την διαχείριση των υδάτων και των δικτύων, υπεύθυνη να είναι η ΔΕΥΑΠ ή Διαδημοτική επιχείρηση που θα συγκροτηθεί.

Υπό τις παρακάτω ελάχιστες προϋποθέσεις:

  1. 1. Στο ιδρυτικό της καταστατικό ή στην σύμβαση που θα υπογραφεί με το Κράτος, να λογίζεται το νερό, πρωτίστως το πόσιμο νερό, σαν κοινωνικό αγαθό, σαν είδος πρώτης ανάγκης. Άρα ο φορέας που θα το διαχειρίζεται, θα έχει την απόλυτη ευθύνη της πολιτικής τιμών και την απόλυτη δυνατότητα τιμολογιακής πολιτικής υπέρ των λαϊκών στρωμάτων.
  2. Κάλυψη από το Κράτος, του αρχικού κεφαλαίου εκκίνησης και των λειτουργικών δαπανών για τα πέντε (5) πρώτα χρόνια.
  3. 3. Δυνατότητα άμεσης πρόσληψης του αναγκαίου επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού για την διαχείριση και τα εργαστήρια ελέγχου. Κατασκευή με ευθύνη του Υπουργείου, όλων των υπολειπομένων εργασιών (Εργαστήρια, τηλεέλεγχοι, αυτοματισμοί κτλ). Επίσης δυνατότητα πρόσληψης όλου του αναγκαίου προσωπικού για την λειτουργία της ΔΕΥΑΠ και των άλλων δύο ΔΕΥΑ.
  4. 4. Ο φορέας να συγκροτηθεί με μετόχους τους τρείς Δήμους, με ποσοστό εκπροσώπησης ανάλογα με τους καταναλωτές. Στο ΔΣ του φορέα, μπορούν να συμμετέχουν εκτός από τους εκπροσώπους των Δήμων και από ένας εκπρόσωπος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, της ΠΔΕ και του ΤΕΕ.
  5. Προφανώς πρέπει να διασφαλιστεί το βιομηχανικό τιμολόγιο της ΔΕΗ σε όλες τις εγκαταστάσεις.

Ελάχιστα επιχειρήματα που συνοδεύουν την πρόταση μας:

Α. Η πρόταση μας διασφαλίζει εις το διηνεκές τον δημόσιο χαρακτήρα της διαχείρισης. Η πρόταση να παραμείνει η διαχείριση στο Κράτος, θεωρητικά σωστή, δεν παρέχει στις σημερινές συνθήκες αυτήν την διασφάλιση. Επίσης, η πρόταση για δωρεάν παροχή του νερού, στερείται ρεαλισμού, στις σημερινές επίσης πολιτικές συνθήκες. Αντίθετα, στην περίπτωση αυτή, τα τιμολόγια του νερού, θα εκτιναχτούν σε βάρος των μικρών καταναλωτών, ενδεχομένως με εύνοια των μεγάλων (ΒΙΠΕ).

Β. Η δυνατότητα του φορέα να έχει την απόλυτη ευθύνη της τιμολογιακής πολιτικής, θα μας δώσει την δυνατότητα ανακούφισης των πληττόμενων κοινωνικών στρωμάτων με καθορισμό ευνοϊκότερης μεταχείρισης.

Γ. Το συνολικό κόστος διαχείρισης, θα είναι μικρότερο από την κρατική λειτουργία. Και αυτό θα έχει επίπτωση στην τιμολογιακή πολιτική.

Συνολικά απαιτείται, η ευρεία συζήτηση μεταξύ των εμπλεκομένων Δήμων και της κοινωνίας.

Χρήστος Πατούχας

Δημοτικός Σύμβουλος, αναπληρωματικό μέλος του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΠ

Σχολείο για όλα τα παιδιά;

Ξεκίνησαν σήμερα οι εγγραφές των μαθητών στα Νηπιαγωγεία και στην Α΄ τάξη των Δημοτικών σχολείων, καθώς και για φοίτηση στα  ολοήμερα τμήματα για την επόμενη σχολική χρονιά 2016-17. Οι σχετικές εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας είναι αποκαλυπτικές της αλλοπρόσαλλης λογικής, που διέπει τις αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

 Συγκεκριμένα, για την εγγραφή των μαθητών στα ολοήμερα τμήματα για τα 6/θέσια και άνω Δημοτικά σχολεία είναι απαραίτητη προϋπόθεση  οι γονείς να είναι εργαζόμενοι ή να έχουν κάρτα ανεργίας ή να ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Για τα Δημοτικά σχολεία που λειτουργούν ως 4/θέσια και  5/θέσια δεν είναι απαραίτητη αυτή η προϋπόθεση, ενώ για τα ολοήμερα τμήματα των Νηπιαγωγείων, τα οποία είναι σχεδόν όλα μονοθέσια ή διθέσια, είναι απαραίτητη προϋπόθεση.

Με αυτόν τον τρόπο αποκλείονται χιλιάδες μαθητές από τα ολοήμερα τμήματα, δημιουργείται άνιση μεταχείριση των μαθητών και αλλάζει ο προσανατολισμός του ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Δημοτικού σχολείου σε χώρο αποκλειστικά φύλαξης μαθητών.

Αντί να υπάρξει αναβάθμιση και επέκταση του θεσμού του ολοήμερου, ώστε να αγκαλιάσει το σύνολο των μαθητών, με τις ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας εξαλείφεται ο παιδαγωγικός του ρόλος με συνέπεια ο θεσμός σταδιακά να οδηγείται σε κατάργηση. Μοναδικός σκοπός η  μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά σχολεία, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθεί ή να μηδενιστεί η ανάγκη για προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και  να επιτευχθεί η «απόλυση» περισσότερων από 6.000 αναπληρωτών την επόμενη σχολική χρονιά.

 Η λογιστική λογική και η δημοσιονομική προσαρμογή προτάσσονται  της παιδαγωγικής διάστασης στη λειτουργία  του σχολείου. Τίθεται πλέον το ερώτημα αν ο νέος τύπος σχολείου αφορά όλα τα παιδιά.

 

 

Τάσος Σταυρογιαννόπουλος

Πρόεδρος Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας

Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας