Πα02282020

ΑνανέωσηΔε, 02 Μαρ 2020 12am

Επίθεση του Θ. Ξυλιά στον Δήμο για την κατάσταση των δρόμων

Τα προβλήματα της καθημερινότητας συνεχίζονται. Η εικόνα που παρουσιάζει η πόλη, είναι αποκρουστική σε συνοικιακούς κυρίους δρόμους. Αφού προτεραιότητα και αυτής της Δημοτικής Αρχής είναι, οι κεντρική δρόμοι και όχι περιοχές του Κέντρου, (για παράδειγμα, Αγ. Διονύσιος, Αγ. Σοφία, Αγ. Βαρβάρα, Αγ. Τριάδα κ.α.), ή στον διευρυμένο Δήμο της Πάτρας από τα Καμίνια έως τη Ροδινή όπου οι δρόμοι είναι καταστραμμένη.  

Εργολαβία που βρίσκετε σε εξέλιξη για τη συντήρηση των οδοστρωμάτων, στα πλαίσια υλοποίησης της συμβατικής υποχρέωσης, τις ημέρες του έντονου χειμώνα με τις βροχές προέβει στις παραπάνω εργασίες, με αποτέλεσμα να διαλύεται η άσφαλτος και οι δρόμοι να παρουσιάζουν πάλι απαράδεκτη εικόνα.    

Με αποτέλεσμα, ο Δήμος σε αυτή την οικονομική κρίση θα υποχρεωθεί, για μια φορά ακόμη και, προκειμένου να αποκαταστήσει τις ζημιές, να δαπανήσει και άλλα χρήματα από το υστέρημα του Πατραϊκού λαού.

Επίσης, με την ολοκλήρωση κατασκευής της Νέας Εθνικής οδούς, στο τμήμα από Ροδινή έως Ρίο, ακόμη και στην υλοποίησης του έργου συλλογής οβριών, από την εταιρεία που κατασκευάζει το δρόμο, οι αποδέκτες οβριών, ρέμα-χείμαρροι-ποτάμια, σε πολλά σημεία που διέρχονται μέσα από τις Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες  προς τη θάλασσα δεν είναι οριοθετημένα- καθαρισμένα και περιφραγμένα, με αποτέλεσμα να είναι ορατός ο κίνδυνος πλημύρας και καταστροφής των περιουσιών των δημοτών μας.  

ΤΕΛΟΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΛΕΙΤΑΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΑΙ ΤΩΡΑ.

Ανδρέας Ριζούλης: "Οι Αχαιοί έχουν μνήμη"

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο βουλευτής, Ανδρέας Ριζούλης: "Με αφορμή τις επισκέψεις υπουργών της κυβέρνησης στην Αχαΐα το τελευταίο διάστημα, αναπτύχθηκε μια παραφιλολογία από την τοπική ΝΟΔΕ η οποία μόνο γέλιο μπορεί να προκαλέσει.

Το σύνθημα δόθηκε από τον αντιπρόεδρο της ΝΔ και συνεχίστηκε από τοπικά στελέχη αλλά και τον τοπικό βουλευτή της ΝΔ.

Γίνεται λοιπόν μια προσπάθεια να υποβαθμιστούν τα έργα που ολοκληρώνονται στη Δυτική Ελλάδα και η παράδοση του θαλάσσιου μετώπου, ως κάτι προφανές που αν ήταν οι ίδιοι στη κυβέρνηση θα είχαν δρομολογήσει.

Αυτά γίνονται από αυτούς που έχουν ακέραιη την ευθύνη για τη υποβάθμιση της περιοχής και την απομόνωση της για δεκαετίες.

Ποιός άραγε ξέχνα σε αυτή την πόλη την εξαγγελία του υπουργού της προηγούμενης κυβέρνησης, κ. Βαρβιτσιώτη, για την απόδοση στην πόλη της τεράστιας έκτασης των 350 μέτρων θαλάσσιου μετώπου;

Ή μήπως ξεχάστηκε η επιθεώρηση των έργων από τον κ. Σαμαρά; Έργων σταματημένων για χρόνια σε μία προσπάθεια εξαπάτησης των ιθαγενών;

Το καλύτερο όμως το ακούσαμε από τον τοπικό βουλευτή της ΝΔ.

Η κυβέρνηση είπε εκφράζει το παλιό. 

Ενώ οι ίδιοι το νέο...

Επειδή λοιπόν το παλιό συνδέθηκε σε αυτή τη χώρα με τη διαπλοκή μήπως θα πρέπει να κατεβάσουν λίγο τους τόνους;

Μήπως μία σειρά κεντρικων στελεχών τους ανακαλύπτονται διαπλεκόμενοι;

Το ίδιο το κόμμα τους δεν είναι που εισέπραττε δάνεια από τράπεζες χωρίς επιστροφή;

Σε ποια χώρα ο επίδοξος πρωθυπουργός θα βρισκόταν δανειζόμενος μέσω εταιρείας (βλ. Κήρυκας Χανίων) τεράστιου ποσού χωρίς ποτέ να το αποπληρώσει, παρά μόνο να προσπαθήσει να το ρυθμίσει, κι αυτό μόλις αποκαλύφθηκε το γεγονός;

Σε ποια χώρα θα είχε παραμείνει στη θέση του και δεν θα είχε παραιτηθεί;

Το νέο που ισχυρίζονται ότι πρεσβεύουν είναι τόσο παλιό και διεφθαρμένο".

Η τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΠ

Σε σχέση με τη συζήτηση του θέματος για την τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΠ στο Δημοτικό Συμβούλιο η παράταξη ´ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ¨ υποστήριξε ως εξής:

Η ΔΕΥΑΠ δεν είναι κερδοφόρα επιχείρηση από το νόμο. Είναι ανταποδοτική και πρέπει να παραμείνει ως έχει. Τα επιπλέον έσοδα από τη διαχείριση του δημόσιου αγαθού, όπως είναι το νερό που διαχειρίζεται η ΔΕΥΑΠ, πρέπει άμεσα να επιστρέφουν σε νέα έργα. Αν η Δημοτική αρχή, όπως δηλώνει στην εισήγησή της, θεωρεί τη ΔΕΥΑΠ ως κερδοφόρα επιχείρηση, τότε κατά την άποψή μας, διαπράττει μέγα σφάλμα και με λίγα λόγια συμβαίνει αυτό που ο λαός μας λέει «σκάβουμε το λάκκο μας μόνοι μας». Δεν πέρασαν πολλά χρόνια, μόλις το 2014, στη λήξη της θητείας Δημαρά που επιχειρήθηκε από την κεντρική εξουσία η φορολόγηση των αποθεματικών. Τότε η θέση της Παράταξής μας ήταν και παραμένει σταθερά σήμερα, ενάντια σε οποιαδήποτε διαφυγή χρημάτων με μορφή φορολογίας.  Τα επιπλέον χρήματα που προκύπτουν επιβάλλεται να επιστρέφουν στους δημότες ανταποδοτικά με τη μορφή έργων. Εάν η παρούσα Δημοτική Αρχή δεν έχει πολεμήσει και αποτρέψει οποιαδήποτε φορολόγηση, έχει διαπράξει μέγα πολιτικό λάθος. Στη χειρίστη των περιπτώσεων, αν δεν μπορεί να κάνει διαφορετικά, οφείλει να  προχωρήσει στην ενσωμάτωση της ΔΕΥΑΠ στο Δήμο όπως ήταν από δεκαετίες και η θέση της Λαϊκής Συσπείρωσης.
Σε σχέση με το Φράγμα Πείρου Παραπείρου και τη θέση της Δημοτικής αρχής για αποτίναξη των ευθυνών στο κράτος διαφωνούμε επι της ουσίας. Η διαχείριση του φράγματος, το οποίο κατά 99% είναι έτοιμο αποτελείται από δυο διαφορετικές πτυχές.

Η μία είναι η διαχείριση των παγίων εγκαταστάσεων που ουσιαστικά είναι αδύνατον να διαχειριστούν από την τοπική αυτοδιοίκηση, λόγω υψηλού κόστους. Ένα ρήγμα στα τοιχία του φράγματος πχ απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό και τεχνογνωσία αλλά και πολλά χρήματα για την αποκατάσταση τα οποία μόνο το κράτος μπορεί να αντιμετωπίσει.

Η άλλη πτυχή της διαχείρισης είναι η χάραξη της τιμολογιακής πολιτικής, η κατανομή των υδάτινων πόρων στους δικαιούχους, η τεχνική διαχείριση, η επίβλεψη του δικτύου και άλλα συναφή τα οποία δεν είναι δυνατόν να αφεθούν στο κράτος. Δικαιούχοι είναι οι πολίτες και πρέπει αυτοί να αποφασίζουν δια των εκπροσώπων τους στην Τοπική αυτοδιοίκηση και των υπηρεσιών της όπως είναι η ΔΕΥΑΠ. Ως γνωστόν οι Δήμοι Πατρέων, Ερυμάνθου και Δυτικής Αχαΐας είναι οι φυσικοί δικαιούχοι του έργου και οφείλουν να αναλάβουν το πολιτικό βάρος που τους αναλογεί. Ο Δήμος της Πάτρας πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι είναι επισπεύδων του έργου και να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν, στην κατεύθυνση της λειτουργίας του Φράγματος και στην κατεύθυνση της διαχείρισής του.

Για τους παραπάνω λόγους, παρότι αναγνωρίζουμε την προσπάθεια της ΔΕΥΑΠ στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης του πολίτη σε ό,τι έχει να κάνει με τη διάθεση σε όλους, του αγαθού των υδάτινων πόρων, είμαστε αναγκασμένοι να καταψηφίσουμε την Τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΠ σε μια προσπάθεια αφύπνισης της Δημοτικής Αρχής, προς την κατεύθυνση της ορθής διαχείρισης του σοβαρού αυτού θέματος που αφορά όλους τους πολίτες και θα αφορά και τους πολίτες του μέλλοντος.

Η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

«Είναι πολύ ωραία η διαδικασία να αντιμετωπίζουμε την περιουσία μας ως «χαρτοφυλάκιο» και θα μας έδινε μεγαλύτερη ευελιξία για την αξιοποίηση της, αλλά ως Περιφέρεια είμαστε δεσμευμένοι από το Π.Δ. 242/1996»  σημείωσε οΑντιπεριφερειάρχης Οικονομικών και Αξιοποίησης Περιουσίας Παναγιώτης Μπράμος απαντώντας στηνεπερώτηση που έγινε στη διάρκεια του πρόσφατου Περιφερειακού Συμβουλίου σχετικά με την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Παράλληλα, συμπλήρωσε ο κ. Μπράμος πως από το συγκεκριμένο Π.Δ. «καθορίζονται «οι προϋποθέσεις, οι τρόποι και οι διαδικασίες για την εκμίσθωση, τη δωρεά, την παραχώρηση της χρήσης, την εκποίηση, τη μίσθωση και την αγορά ακινήτων και κινητών πραγμάτων των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων». Δυστυχώς δεν μπορούμε να παρεκκλίνουμε από αυτό το νομοθετικό πλαίσιο».

Ο Αντιπεριφερειάρχης ενημέρωσε αναλυτικά το Σώμα σχετικά με το τι έχει γίνει και συγκεκριμένα:

Από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων της πρώτης θητείας της αιρετής Περιφέρειας, η Περιφερειακή Αρχή της Δυτικής Ελλάδας προχώρησε στην απογραφή της περιουσίας με την απόφαση 46/2011 του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Η ΕΕΤΑΑ Α.Ε. για την διευκόλυνση κυρίως των Δήμων προχώρησε στην έκδοση του «Οδηγού διαχείρισης και αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας των ΟΤΑ» και δημιούργησε Εφαρμογή Διαχείρισης της ακίνητης Περιουσίας των ΟΤΑ.

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας άμεσα συμπλήρωσε το μητρώο ακινήτων της και το έχει αναρτήσει.

Η αποτίμηση της ακίνητης περιουσίας έχει γίνει την 31/12/2012 και αποτελεί προσάρτημα του Ισολογισμού του 2012 της Περιφέρειας Δυτ. Ελλάδας, ο οποίος έχει εκπονηθεί και υποβληθεί στην υπηρεσία και αναμένετε να εγκριθεί μέχρι τα τέλη του χρόνου. Η αξία αγοράς στον ισολογισμό του 2012 για τα οικόπεδα – αγροτεμάχια αποτυπώνεται λογιστικά στο συνολικό ποσό των 37.278.672,79 και για τα κτίρια στο συνολικό ποσό των 11.297.691,40.

Η Π.Ε. Αχαΐας, ως διάδοχος της καταργημένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης διαθέτει οικόπεδο στο Κοτρώνι Πατρών επιφάνειας 923,38m2, αγοράσθηκε το έτος 2007, σύμφωνα με την απόφαση 74/2007 του Νομαρχιακού Συμβουλίου με σκοπό την ενσωμάτωση σε ενιαίο χώρο, ιδιοκτησίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, στην ίδια περιοχή για την ανέγερση του Διοικητηρίου. Έχει ήδη κατατεθεί πρόταση χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων από 11-12-2014 χωρίς να έχει ενταχθεί μέχρι σήμερα.

Αποκατάσταση της αλήθειας σε σχέση με την ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας για τα μεταπτυχιακά

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν αποστρέφεται το διάλογο, το αντίθετο. Πιστεύει στο διάλογο, δεν αποκλείει κανέναν ενδιαφερόμενο, εξαντλώντας κάθε δυνατότητα θεσμικής διεξαγωγής του. Ως προς το Σχέδιο Νόμου (σ/ν) για τα Μεταπτυχιακά, η Νέα Δημοκρατία βιάστηκε να βγάλει ανακοίνωση, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση για έλλειψη διαλόγου και κραδαίνοντας την απειλή της κατάρρευσης των μεταπτυχιακών σπουδών. Για την αποκατάσταση της αλήθειας, ο διάλογος ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο σε έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων, την οποία προκάλεσε η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και στην οποία βεβαίως παρευρέθη. Στη συνέχεια το σ/ν αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση στις 25/9/2016. Η διάρκειά της παρατάθηκε, προκειμένου να δοθεί περαιτέρω χρόνος στη Σύνοδο των Πρυτάνεων να υποβάλει εγγράφως τις παρατηρήσεις της, οι περισσότερες από τις οποίες ενσωματώθηκαν στο σ/ν.

Όσο για το «οριστικό τέλος των Μεταπτυχιακών», η ΝΔ συνηθίζει κάθε φορά που γίνεται προσπάθεια να αποκατασταθεί η νομιμότητα να κραδαίνει την απειλή της κατάρρευσης. Να υπενθυμίσω ότι, με το σ/ν, η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. δημιουργεί το αναγκαίο νομοθετικό πλαίσιο συμμόρφωσης στην υπ’ αριθμ. 2411/2012 απόφαση της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας: Σύμφωνα με αυτή, εναπόκειται στον κοινό νομοθέτη η επιβολή διδάκτρων στους μεταπτυχιακούς φοιτητές για την κάλυψη του κόστους των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, το ύψος των οποίων δεν θα πρέπει να είναι τέτοιο «ώστε να καθίσταται αδύνατη ή δυσχερής η συμμετοχή σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών φοιτητών περιορισμένης εισοδηματικής ικανότητας, διότι ένα τέτοιο μέτρο θα παραβίαζε την γενική ελευθερία προσβάσεως στην παιδεία». Ο προσδιορισμός του ύψους τους περνάει από τον αρμόδιο Υπουργό, δεν αφήνεται στα ίδια τα Α.Ε.Ι.

Και αφού γίνεται πολύς λόγος για σεβασμό των δικαστικών αποφάσεων, να μας πει η ΝΔ τι έπραξαν οι κυβερνήσεις τους για να δημιουργήσουν συνθήκες συμμόρφωσης με το γράμμα και το πνεύμα της παραπάνω απόφασης, μιας απόφασης που θεωρούσε εκπλήρωση συνταγματικής υποχρέωσης την διευκόλυνση φοιτητών περιορισμένης εισοδηματικής ικανότητας σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών.

Μάλλον η συμμόρφωση στις δικαστικές αποφάσεις είναι επιλεκτική.