Πα04192019

ΑνανέωσηΠα, 19 Απρ 2019 9am

Α.Φίλιας: Τι θα γίνει με την αποχέτευση από Βραχνέικα μέχρι Δεμένικα

Ερώτηση στον Δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη κατέθεσε ο Ανδρέας Φίλιας για το αποχετευτικό δίκτυο της περιοχής από Βραχνέικα μέχρι Δεμένικα και Παραλία. Ως γνωστόν η ολοκλήρωση του έργου έχει καθυστερήσει και την ίδια ώρα κάτοικοι κι επαγγελματίες περιοχών πρώην καποδιστριακών Δήμων υπόκεινται σε οικονομική αιμορραγία, πληρώνοντας για το άδεισμα των βόθρων και παράλληλα ανταποδιτικά τέλη.

Αναλυτικά η επιστολή του Α. Φίλια αναφέρει:

Κύριε Δήμαρχε

Όπως γνωρίζετε η μελέτη της επέκτασης των ΕΕΛ Πάτρα έχει ολοκληρωθεί και υποβληθεί από τη Δημοτική Αρχή Δημαρά στο Υπουργείο Εσωτερικών _Γεν Δ/νση Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών για θεώρηση αυτής καθώς και των τευχών δημοπράτησης από τις 13/6/2014. Αντίστοιχα η μελέτη που αφορά την αποχέτευση λυμάτων λοιπών οικισμών Γ’ προτεραιότητας του Δήμου Πατρέων (Δ.Δ. Βραχνεϊκων, Μονοδενδρίου, Ροϊτίκων, Μιντιλογλίου, Οβρυάς, Δεμενίκων, και παραλίας) έχει επίσης ολοκληρωθεί από την προηγούμενη Δημοτική αρχή και συζητήθηκε εξασφαλίζοντας θετική γνωμοδότηση (415/2-12-2015) προς θεώρηση αυτής από το Τεχνικό Συμβούλιο Δημοσίων Έργων της Δυτικής Ελλάδος.

Σε σχετική ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου είχατε απαντήσει ότι η δημοπράτηση των δυο έργων θα προχωρήσει όταν επιλυθεί το ζήτημα της θεώρησης, της επέκτασης ΕΕΛ Πάτρα από το ΥΠ.ΕΣ.ΔΑ με δεδομένο ότι η επέκταση των ΕΕΛ αποτελεί τον αποδέκτη των δικτύων των οικισμών Γ’  προτεραιότητας και όταν οριστικοποιηθεί ο φορέας διαχείρισης της πράξης (Ολοκληρωμένη Διαχείριση λυμάτων Δήμου Πατρέων)  από το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και τουρισμού Ε.Υ.Δ./ΕΠ.-Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α.) και τέλος όταν τροποποιηθούν οι αποφάσεις για ένταξη των έργων στο  ΕΣΠΑ 2014-2020.

Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένο ότι οι κάτοικοι των οικισμών που εδώ και χρόνια αναμένουν την ολοκλήρωση του έργου το οποίο έχει καθυστερήσει σε υπέρτατο βαθμό,  παρακαλώ να μου γνωστοποιήσετε τα εξής:

  1. Σε ποιο σημείο βρίσκονται οι διαδικασίες ολοκλήρωσης των διαδικασιών που αφορούν τις θεωρήσεις και οριστικοποιήσεις των μελετών.
  2. Σε ποιο σημείο βρίσκεται η τροποποίηση της απόφασης, ώστε μετά την απώλεια της χρηματοδότησης από το Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. να δημοπρατηθεί και ξεκινήσει άμεσα το έργο της αποχέτευσης λυμάτων λοιπών οικισμών Γ’ προτεραιότητας προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα των κατοίκων που έχει να κάνει και με τη δημόσια υγεία αλλά και με την οικονομική αιμορραγία αυτών, αφού σε τακτά χρονικά διαστήματα αναγκάζονται να εκκενώνουν τους βόθρους με ιδιαίτερα αυξημένο για την εποχή οικονομικό κόστος.
  3. Γιατί είναι απαραίτητο να αλληλεξαρτώνται τα δυο αυτά έργα, παρότι κατανοούμε ότι συνδέονται λειτουργικά; Δε θα μπορούσε, όταν ωριμάσει ένα από αυτά να ξεκινήσει, ώστε να μη χάνονται χρήματα  και χρόνος και στη συνέχεια η Δημοτική Αρχή να φροντίσει για το επόμενο;
  4. Στην Αποδοχή Απόφασης Έγκρισης του Στρατηγικού Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Πατρέων από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Ε.Π. «Δυτική Ελλάδα 2014 – 2020» στον Ειδικός Στόχο 6.b.2 Πράξη Π.8  Βασικές Υποδομές Αποχέτευσης Λυμάτων, αναφέρεται ποσό 11.300.000 € από το ΠΕΠ ΠΔΕ 2014 – 2020 χρηματοδοτούμενο από το ΕΤΠΑ. Η παραπάνω πρόσκληση έχει ανοίξει και αν ναι έχει υποβληθεί ή ενταχθεί κάποιο από τα παραπάνω έργα;

Πατρών-Κορίνθου:Επικίνδυνες οι κορύνες στον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο

Με έγγραφη καταγγελία του προς την τροχαία Κορίνθου και προς κάθε ενδιαφερόμενο ο πολιτικός μηχανικός Σταύρος Σταυρίδης αναφέρεται στους κινδύνους από τη σήμανση που υπάρχει στον υπο κατασκευή αυτοκινητόδρομο της Πατρών Κορίνθου και επισημαίνει:

Μετά από σειρά ατυχημάτων συχνά θανατηφόρων και μετά το παρ’ ολίγον σήμερα δικό μου ατύχημα στη διαδρομή ΝΕΟ Αθήνα-Δερβένι Κορινθίας στο 132χλμ, θα ήθελα να σας πληροφορήσω τα παρακάτω με την ιδιότητα α) του εκτελούντος τη διαδρομή Αθήνα-Δερβένι  κάθε εβδομάδα,  β) του πολιτικού μηχανικού κατασκευαστού κυρίως έργων οδοποιίας, γ) του υποψηφίου βουλευτού ν. Κορινθίας.

Η υπάρχουσα προσωρινή σήμανση της υπό κατασκευήν οδού της ΝΕΟ Κορίνθου-Πατρών είναι σε ορισμένα σημεία στα σημεία αλλαγής πορείας, είναι ακατάλληλη εξ αιτίας του γεγονότος του ότι οι κορίνες είναι αδύναμα σημεία σήμανσης στα σκιερά μέρη, κάτι το οποίο γίνεται χειρότερο για τον οδηγό ο οποίος από φωτεινή θέα βρίσκεται ξαφνικά σε σκιά.

Είναι απαραίτητη στα σημεία αλλαγών πορείας η ενίσχυση της σήμανσης και με βέλη υποχρεωτικής πορείας και με αναλάμποντες φανούς για τη  νύχτα.

Κάνω έκκληση όπως ληφθούν μέτρα ενίσχυσης της προσωρινής σήμανσης κατά τη διάρκεια που εκτελούνται τα έργα στη ΝΕΟ Κορίνθου Πατρών προς αποφυγή νέων ατυχημάτων. Είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε βοήθεια, θέτοντας στη διάθεσή σας την πολυετή εμπειρία μου.

Τι μπορεί να γίνει σε 2 χρόνια (που δεν γινόταν για μερικές δεκαετίες)

Δεν σκοπεύω να κάνω αναλυτική αναφορά στο γενικό απολογισμό της Κυβέρνησης για τη συμπλήρωση των 2 χρόνων της. Να θυμίσω μόνο ότι εφάρμοσε πολιτικές και νομοθέτησε μέτρα που στόχευσαν και στοχεύουν αφενός στην ολοκλήρωση εφαρμογής της συμφωνίας του καλοκαιριού του 2015 και αφετέρου στη διασφάλιση – μέσα στις γνωστές δημοσιονομικές συνθήκες – μιας ικανοποιητικής προστασίας των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων, με ανάσχεση της πορείας προς την πλήρη εξαθλίωσή τους που είχαν δρομολογήσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις, καθώς «τα μνημόνια έπρεπε να τα ανακαλύψουμε, ακόμα κι αν δεν μας είχαν επιβληθεί», κατά την προσφιλή διατύπωση του γνωστού θορυβώδους στελέχους της Ν.Δ. που ανταμείφθηκε γενναιόδωρα από το σημερινό Πρόεδρό της.

Ο Πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας σε σχετική συνέντευξή του και ο Υπουργός Γ. Σταθάκης στην πρόσφατη ομιλία του στην Πάτρα αναφέρθηκαν αναλυτικά και με ειλικρίνεια στο γενικό πλαίσιο των κυβερνητικών πεπραγμένων και στις προγραμματισμένες επόμενες κινήσεις και προοπτικές. Προοπτικές που μπορεί να είναι πολύ θετικές για την κοινωνία, ιδιαίτερα μετά το ξεπέρασμα της σημερινής συγκυρίας που αντικατοπτρίζει τη διαπάλη και την αβεβαιότητα σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

Εγώ θα περιοριστώ και θα εστιάσω στα θέματα που αφορούν την Πάτρα, το Νομό μας, τη Δυτική Ελλάδα. Αυτά λοιπόν τα 2 χρόνια:

 

  • Οριστικοποιήθηκε και ολοκληρώνεται η οριστική παραχώρηση στο Δήμο του θαλάσσιου μετώπου της Πάτρας, που οι προηγούμενες κυβερνήσεις «έραβαν και ξήλωναν» κοροϊδεύοντας επί δεκαετίες τον πατραϊκό λαό. Όσοι – καλοθελητές ή όχι – δεν πίστευαν ή δεν ήθελαν να πιστέψουν ότι αυτό θα γίνει, σήμερα το αποσιωπούν ή προσπαθούν να καρπωθούν εκ των υστέρων (συχνά με αστείο τρόπο) ένα μερίδιο δικής τους συμβολής.
  • Επανεκκίνησαν και ολοκληρώνονται τα έργα της Ολυμπίας και Ιόνιας Οδού, έργα που οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν αφήσει «κουφάρια», υπολείμματα σκανδαλωδών συμβάσεων παραχώρησης. Τα οποία ολοκληρώνονται με κόστος εκατοντάδων εκατομμυρίων μικρότερο και σε χρόνους πολύ πιο μικρούς από τις αρχικές απαιτήσεις των παραχωρησιούχων.
  • Επανεκκίνησαν επίσης τα έργα και οριστικοποιήθηκε το χρονοδιάγραμμα έλευσης στην Πάτρα του ηλεκτροκίνητου σιδηρόδρομου. Της γραμμής που θα φθάσει μέχρι το νέο λιμάνι της πόλης και θα δώσει σημαντική αναπτυξιακή ώθηση όχι μόνο στο λιμάνι αλλά σε όλη την οικονομική ζωή της περιοχής. Εξασφαλίζοντας ότι η διέλευση από το ιστορικό κέντρο της πόλης είναι δυνατόν να υπογειοποιηθεί, παρ’ όλες τις προσπάθειες και διαρροές εμφανών και αφανών συμφερόντων.
  • Ξεκίνησε για πρώτη φορά και μπήκε με χρονοδιάγραμμα και σε ρεαλιστική βάση η έλευση του φυσικού αερίου στην Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή. Αίτημα και αυτό δεκαετιών, που είχε επανειλημμένα λοιδωρηθεί από τους τότε κρατούντες. Με απαρχή την τροφοδοσία πλοίων, των βιομηχανικών μονάδων και μεγάλων καταναλωτών (Νοσοκομεία, Πανεπιστήμιο κτλ) και κατάληξη την εμπορική και οικιακή κατανάλωση.
  • Ξεκίνησε και μπήκε σε ρεαλιστική βάση η κατασκευή της Ε.Ο. Πατρών –Πύργου. Έχουν ξεκινήσει και συνεχίζονται οι τμηματικές δημοπρατήσεις με τρόπο που εκτιμάται ότι θα εξοικονομηθούν πάνω από διακόσια εκατομμύρια. Και επειδή πολύ φασαρία γίνεται από ορισμένους, ας μην ξεχνάμε ότι επί των προηγούμενων κυβερνήσεων το έργο είχε ενταχθεί μόνο «κατ’ όνομα», χωρίς να εξασφαλίζεται χρηματοδότηση ούτε 1 (ενός) ευρώ.
  • Ξεκινά η επαναλειτουργία υδατοδρόμιου που είχε διακοπεί για πάρα πολλά χρόνια.
  • Παραδίνεται το επταόροφο κτήριο του Νοσοκομείου Αγίου Ανδρέα.

Τις τελευταίες ημέρες παρατηρούμε μια ιδιαίτερη δραστηριότητα σε επίπεδο ανακοινώσεων από τους τοπικούς εκπροσώπους των δύο κομμάτων που κυβερνούσαν (χωριστά ή αδελφωμένα) επί δεκαετίες μέχρι τον Ιανουάριο του 2015. Προσπαθούν να αντεπιτεθούν στην Κυβέρνηση και στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά στην πραγματικότητα προσπαθούν να θολώσουν τα πεπραγμένα – ή καλύτερα την απουσία πεπραγμένων – των δικών τους κομμάτων. Να κρύψουν την κατάρρευση του αφηγήματος της «αριστερής παρένθεσης» και το γεγονός ότι οι επισκέψεις Υπουργών της Κυβέρνησης σχετίζονται με συγκεκριμένα έργα και χρονοδιαγράμματα και όχι με αόριστες υποσχέσεις. Αυτές που συνήθιζαν οι Υπουργοί του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ γιατί οι πρώτοι θεωρούσαν την περιοχή δεδομένη και οι δεύτεροι ξεγραμμένη.

Γιατί δεν μπορούν να χωνέψουν ότι μέσα σε 2 χρόνια αυτή η Κυβέρνηση πραγματοποίησε όσα αυτοί για πολλές δεκαετίες δεν μπόρεσαν ή δεν θέλησαν να προχωρήσουν.  Και έπεται συνέχεια.

Επίθεση του Θ. Ξυλιά στον Δήμο για την κατάσταση των δρόμων

Τα προβλήματα της καθημερινότητας συνεχίζονται. Η εικόνα που παρουσιάζει η πόλη, είναι αποκρουστική σε συνοικιακούς κυρίους δρόμους. Αφού προτεραιότητα και αυτής της Δημοτικής Αρχής είναι, οι κεντρική δρόμοι και όχι περιοχές του Κέντρου, (για παράδειγμα, Αγ. Διονύσιος, Αγ. Σοφία, Αγ. Βαρβάρα, Αγ. Τριάδα κ.α.), ή στον διευρυμένο Δήμο της Πάτρας από τα Καμίνια έως τη Ροδινή όπου οι δρόμοι είναι καταστραμμένη.  

Εργολαβία που βρίσκετε σε εξέλιξη για τη συντήρηση των οδοστρωμάτων, στα πλαίσια υλοποίησης της συμβατικής υποχρέωσης, τις ημέρες του έντονου χειμώνα με τις βροχές προέβει στις παραπάνω εργασίες, με αποτέλεσμα να διαλύεται η άσφαλτος και οι δρόμοι να παρουσιάζουν πάλι απαράδεκτη εικόνα.    

Με αποτέλεσμα, ο Δήμος σε αυτή την οικονομική κρίση θα υποχρεωθεί, για μια φορά ακόμη και, προκειμένου να αποκαταστήσει τις ζημιές, να δαπανήσει και άλλα χρήματα από το υστέρημα του Πατραϊκού λαού.

Επίσης, με την ολοκλήρωση κατασκευής της Νέας Εθνικής οδούς, στο τμήμα από Ροδινή έως Ρίο, ακόμη και στην υλοποίησης του έργου συλλογής οβριών, από την εταιρεία που κατασκευάζει το δρόμο, οι αποδέκτες οβριών, ρέμα-χείμαρροι-ποτάμια, σε πολλά σημεία που διέρχονται μέσα από τις Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες  προς τη θάλασσα δεν είναι οριοθετημένα- καθαρισμένα και περιφραγμένα, με αποτέλεσμα να είναι ορατός ο κίνδυνος πλημύρας και καταστροφής των περιουσιών των δημοτών μας.  

ΤΕΛΟΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΛΕΙΤΑΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΑΙ ΤΩΡΑ.

Ανδρέας Ριζούλης: "Οι Αχαιοί έχουν μνήμη"

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο βουλευτής, Ανδρέας Ριζούλης: "Με αφορμή τις επισκέψεις υπουργών της κυβέρνησης στην Αχαΐα το τελευταίο διάστημα, αναπτύχθηκε μια παραφιλολογία από την τοπική ΝΟΔΕ η οποία μόνο γέλιο μπορεί να προκαλέσει.

Το σύνθημα δόθηκε από τον αντιπρόεδρο της ΝΔ και συνεχίστηκε από τοπικά στελέχη αλλά και τον τοπικό βουλευτή της ΝΔ.

Γίνεται λοιπόν μια προσπάθεια να υποβαθμιστούν τα έργα που ολοκληρώνονται στη Δυτική Ελλάδα και η παράδοση του θαλάσσιου μετώπου, ως κάτι προφανές που αν ήταν οι ίδιοι στη κυβέρνηση θα είχαν δρομολογήσει.

Αυτά γίνονται από αυτούς που έχουν ακέραιη την ευθύνη για τη υποβάθμιση της περιοχής και την απομόνωση της για δεκαετίες.

Ποιός άραγε ξέχνα σε αυτή την πόλη την εξαγγελία του υπουργού της προηγούμενης κυβέρνησης, κ. Βαρβιτσιώτη, για την απόδοση στην πόλη της τεράστιας έκτασης των 350 μέτρων θαλάσσιου μετώπου;

Ή μήπως ξεχάστηκε η επιθεώρηση των έργων από τον κ. Σαμαρά; Έργων σταματημένων για χρόνια σε μία προσπάθεια εξαπάτησης των ιθαγενών;

Το καλύτερο όμως το ακούσαμε από τον τοπικό βουλευτή της ΝΔ.

Η κυβέρνηση είπε εκφράζει το παλιό. 

Ενώ οι ίδιοι το νέο...

Επειδή λοιπόν το παλιό συνδέθηκε σε αυτή τη χώρα με τη διαπλοκή μήπως θα πρέπει να κατεβάσουν λίγο τους τόνους;

Μήπως μία σειρά κεντρικων στελεχών τους ανακαλύπτονται διαπλεκόμενοι;

Το ίδιο το κόμμα τους δεν είναι που εισέπραττε δάνεια από τράπεζες χωρίς επιστροφή;

Σε ποια χώρα ο επίδοξος πρωθυπουργός θα βρισκόταν δανειζόμενος μέσω εταιρείας (βλ. Κήρυκας Χανίων) τεράστιου ποσού χωρίς ποτέ να το αποπληρώσει, παρά μόνο να προσπαθήσει να το ρυθμίσει, κι αυτό μόλις αποκαλύφθηκε το γεγονός;

Σε ποια χώρα θα είχε παραμείνει στη θέση του και δεν θα είχε παραιτηθεί;

Το νέο που ισχυρίζονται ότι πρεσβεύουν είναι τόσο παλιό και διεφθαρμένο".