Πα04192019

ΑνανέωσηΠα, 19 Απρ 2019 9am

Βολές Φίλια κατά Δήμου για το κυκλοφορικό αλαλούμ την ημέρα …χωρίς αυτοκίνητο

Για έλλειψη ενημέρωσης των πολιτών και καμία οργάνωση για την Ευρωπαϊκή ημέρα χωρίς αυτοκίνητο από την πλευρά της δημοτικής αρχής μίλησε ο δημοτικός σύμβουλος Ανδρέας Φίλιας στην τηλεόραση του BEST. Χαρακτήρισε την διοργάνωση ένα "πυροτέχνημα".

 Αναφέρθηκε επίσης σε άλλες εκδηλώσεις του δήμου οι οποίες τυγχάνουν τεράστιας προβολής ενώ σε αυτό που αφορά στην ποιότητα ζωής των πολιτών δεν δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα. «Καλές είναι αυτές οι ημέρες αλλά θα πρέπει να υπάρχει το απαιτούμενο υπόβαθρο» δήλωσε χαρακτηριστικά .

Ελενα Κονιδάρη: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με σχέδιο ρεαλιστικό στην Θεσσαλονίκη

Στην Θεσσαλονίκη προκειμένου να παρακολουθήσει την ομιλία του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη και να παραστεί στην ημερίδα του Τομέα Υγείας του οποίου είναι μέλος, βρέθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο η κυρία Έλενα Κονιδάρη.
Η κυρία Κονιδάρη είχε επαφές με κορυφαία στελέχη του κόμματος και συνομίλησε μαζί τους ανταλλάσοντας απόψεις για τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις και παρεμβαίνοντας σε φλέγοντα θέματα που απασχολούν τον χώρο της Υγείας. Με την ευκαιρία της παρουσίας της στην Θεσσαλονίκη η κυρία Κονιδάρη έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Είχα την ευκαιρία να βρεθώ στην συμπρωτεύουσα και να παρακολουθήσω τις εκδηλώσεις όπου παρέστη ο Πρόεδρος του κόμματος Κυριάκος Μητσοτάκης.
Για μία ακόμη φορά η Νέα Δημοκρατία αποδείχθηκε ότι εκφράζει λόγο ρεαλιστικό και σχεδιάζει σοβαρή πολιτική, με μοναδική πυξίδα την ευθύνη και την αλήθεια, άξονες στους οποίους κινήθηκαν οι τοποθετήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη. Παράλληλα, οι Τομείς του κόμματος δούλεψαν υπεύθυνα και συγκεκριμένα στους άξονες της σύνταξης του Κυβερνητικού προγράμματος του κόμματος, στα πλαίσια ενός ανοιχτού και δημοκρατικού διαλόγου. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία εξέπεμψαν για μία ακόμη φορά τους Έλληνες μηνύματα ευθύνης κόντρα στις πολιτικές του λαϊκισμού των λαοπλάνων"

Βίβιαν Σαμούρη: Η Achaia Clauss να επιστρέψει στην πόλη της

Εκστρατεία να επιστρέψει στην πόλη η Achaia Clauss, ένα από τα κορυφαία τουριστικά αξιοθέατα της περιοχής, ξεκινά η δημοτική σύμβουλος Βίβιαν Σαμούρη. Με ανοιχτή πρόσκλησή της καλεί τους φορείς να δραστηριοποιηθούν προς αυτή την κατεύθυνση.

Η ίδια σημειώνει: Αυτή η πρόσκληση -η αρκετά διευρυμένη αυτή τη φορά- στην "Αχάϊα Κλάους" της Τράπεζας Πειραιώς, υπό το σεληνόφως, μου έκανε κάτι σε προξενιό... με νύφη το ακίνητο των 60 στρεμμάτων...! Αλλά, πριν συνεχίσουμε ας θυμηθούμε λίγο την ιστορία (σε τίτλους... γιατί ειναι μεγάλη), κάποιες πτυχές της οποίας έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον...

Το 1919, αμέσως μετά την λήξη του Α' Παγκόσμιου Πολέμου και 11 χρόνια μετά τον θάνατο του ιδρυτή της Γουσταύου Κλάους, (όπου, εν τω μεταξύ, είχε περάσει στα χέρια του Γκούντερντ), η εταιρεία, γερμανικών συμφερόντων ακόμη, είχε δοθεί ως πολεμική αποζημίωση στο ελληνικό κράτος το οποίο μετά από κάποιο χρονικό διάστημα την έβγαλε σε «πλειστηριασμό»!

Έτσι, το 1920 πέρασε στην Αχαϊκή οικογένεια Αντωνοπούλου, η οποία είχε τον ελεγχό της για περισσότερο απο εβδομήντα έτη. Περί το 1995, έχασε τον έλεγχο της εταιρείας, οπότε και ακολούθησε ο δεύτερος, στην ιστορία της, πλειστηριασμός, ο οποίος, όμως, δεν κατέληξε πουθενά.

Τότε η Τράπεζα Πειραιώς, πιστωτής της εταιρείας, ανέλαβε την πρωτοβουλία (sic), να εκπονήσει ένα σχέδιο επιβίωσης (και εξυγίανσης) της εταιρείας. Τον ρόλο αυτό, τελικά, ανέλαβε να παίξει ο κ. Νίκος Καραπάνος, ο οποίος είχε εργαστεί στην Αχάϊα Κλάους, κάποια χρόνια κατά το παρελθόν, και είχε, εν τω μεταξύ, ιδρύσει δική του οινοποιητική εταιρεία υπό την ονομασία "Κυμοθόη ΑΕ".

Το όλο εγχείρημα κατόρθωσε να αντέξει έως το 2012, οπότε η Αχάϊα Κλάους ως εταιρεία έκλεισε και έμεινε μόνο το ακίνητο στα χέρια της Τράπεζας Πειραιώς του κ. Σάλλα τότε, δια στόματος του οποίου αλλά και με ολοσέλιδες καταχωρήσεις στον τοπικό τύπο(και συγκεκριμένα 30 Νοεμβρίου 2012), λαμβάναμε (συνοπτικά) διαβεβαιώσεις του τύπου: "Καμία ενέργεια σχετικά με την ιστορική και πολιτιστική φυσιογνωμία της Αχάϊα Κλαάους δεν πρόκειται να δρομολογηθεί αν δεν προηγηθεί συνεννόηση με τις τοπικές αυτοδιοικητικές αρχές και το Υπουργείο Πολιτισμού".

Και ερχόμαστε στο σήμερα, 5 χρόνια μετά, να βρισκόμαστε μπροστά στο ενδεχόμενο «πώλησης», πλέον, του ακινήτου της Αχάϊα Κλάους-έχει ήδη περιέλθει στην κυριότητα της Τράπεζας μετά τον δεύτερο πλειστηριασμό-, στο πλαίσιο της προσπάθειας εκκαθάρισης των τραπεζικών χαρτοφυλακίων με πώληση ακινήτων και μάλιστα με διαδικασία «impairment» (δηλ.σε τιμή που να συμβαδίζει με τις τρέχουσες αξίες των ακινήτων πολύ κατώτερη, τελικά, απο την αξία της).

Τουτέστιν, να βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα προσπάθεια ξεπουλήματος, ενός ιστορικού χώρου για την πόλη, άρρηκτα συνδεδεμένου με την πολιτιστική μας κληρονομιά... που πρέπον θα ήταν η τρίτη, κατά σειρά, απόπειρα να το παραδώσει, εκεί απ' όπου το πήρε ο πρώτος πλειστηριασμός, στους Πατρινούς και στο Δήμο Πατρέων.

Με άλλα λόγια, η πολιτική μου θέση είναι ότι ο Δήμος της Πάτρας πρέπει να κινηθεί, με όλες του τις δυνάμεις, προς την κατεύθυνση της απόκτησης της Αχάϊα Κλάους.

Ένα αίτημα που μπορεί να ικανοποιηθεί μόνο με τη μεσολάβηση της κεντρικής εξουσίας...!

Θα μπορούσε, φερ' ειπείν, η Πολιτεία να έρθει σε συμφωνία με την Τράπεζα να προχωρήσουν σε ανταλλαγή περιουσιακών στοιχείων...! Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να επέλθει μια τέτοιου είδους συμφωνία, αρκεί να υπάρχει θέληση και επιμονή, ιδίως απο την πλευρά της Κυβέρνησης...

Θεωρώ, δε, ότι πολύ δύσκολα θα αντιστέκονταν οι ιδιοκτήτες της Πειραιώς, της Τράπεζας, δηλαδή, που παρέμεινε "ζωντανή" μέσω της ανακεφαλαιοποίησης, την οποία, εμμέσως πλην σαφώς, φορτωθήκαμε άπαντες... της Τράπεζας που απορρόφησε την Αγροτική μαζί και τη μεγαλύτερη έκταση της ελληνικής υπαίθρου, κλπ κλπ... να μην συνεχίσω...! Άρα, θα πρέπει άμεσα να χτυπήσουμε την πόρτα του Υπουργείου Πολιτισμού προκειμένου να περιέλθει η πολιτιστική κληρονομιά στα χέρια της πόλης...!

Υ.Γ. Άλλωστε ο Δήμος έχει τη δύναμή του...

Οποιοσδήποτε πιθανός επενδυτής γνωρίζει, εκ των προτέρων, οτι δεν μπορεί να αναπτύξει αυθαίρετες δράσεις πάνω στην ιστορία της πόλης, αν δεν συναινέσει ο Δήμος και οι υπηρεσίες του...»!

Νομίζουμε ότι οι προτάσεις της κυρίας Σαμούρη δεν θα πρέπει να περάσουν… «στα ψιλά»! Και με την βοήθεια των εκπροσώπων των τοπικών φορέων… η Achaia Clauss θα μείνει στην πόλη.

Σοβαρές δυσλειτουργίες στο ΠΕΔΥ Αγ Αλεξίου στην Πάτρα

Στην αδιαφορία της κυβέρνησης να δώσει λύσεις στις σοβαρές δυσλειτουργίες του ΠΕΔΥ Αγίου Αλεξίου στην Πάτρα αναφέρονται με ερώτησή τους προς τον Υπουργό Υγείας οι τομεάρχες Υγείας της ΝΔ Ιάσονας Φωτήλας και Βασίλης Οικονόμου.

Στο κεντρικό κτήριο της Γούναρη (ΕΦΚΑ) στην Πάτρα οι ανελκυστήρες βρίσκονται σε αχρηστία εδώ και 3,5 μήνες – γεγονός που κάνει δύσκολη έως αδύνατη την πρόσβαση των ασθενών ειδικά όσων έχουν κινητικά προβλήματα στα ιατρεία που στεγάζονται στον 3ο όροφο. Επίσης, εδώ και έναν (!) χρόνο δεν λειτουργεί ο μαστογράφος αφού έχει μεταφερθεί στην Ιθάκη ο ψηφιακός εμφανιστής και δεν έχει ακόμη επιστρέψει. Αυτό έχει οδηγήσει τις γυναίκες να απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα και να επιβαρύνονται οικονομικά. Για το λόγο αυτό ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός εάν θα βρεθούν λύσεις για τα συγκεκριμένα σοβαρά προβλήματα.

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:  

Προς τον Υπουργό Υγείας

Θέμα: Αδιαφορία για την επίλυση σοβαρών δυσλειτουργιών στο ΠΕΔΥ Αγίου Αλεξίου στην Πάτρα;

Καθημερινές είναι πλέον οι καταγγελίες εργαζομένων και πολιτών για τις σοβαρές ελλείψεις που καταγράφονται σε νοσοκομεία, κέντρα υγείας, ιατρεία ΠΕΔΥ. Η πολιτεία όμως δε φαίνεται να ενδιαφέρεται να βρει λύσεις ώστε να αντιμετωπιστούν αυτές οι δυσλειτουργίες.

Συγκεκριμένα, στο κεντρικό κτήριο της Γούναρη (ΕΦΚΑ) στην Πάτρα οι ανελκυστήρες βρίσκονται σε αχρηστία εδώ και 3,5 μήνες δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών. Τα ιατρεία στεγάζονται στον 3ο όροφο με αποτέλεσμα η μη λειτουργία των ανελκυστήρων ουσιαστικά να τα απομονώνει και να αναγκάζει τους πολίτες να χρησιμοποιούν – εάν μπορούν - τις σκάλες. Επομένως, δημιουργούνται προβλήματα σε ανθρώπους άρρωστους, σε πολλές περιπτώσεις με κινητικά προβλήματα, οι οποίοι ταλαιπωρούνται συστηματικά και ειδικά στην περίοδο του καλοκαιριού.

Επιπλέον, στα ιατρεία του ΠΕΔΥ Αγίου Αλεξίου στην Πάτρα εδώ και έναν (!) χρόνο δεν λειτουργεί ο μαστογράφος από τον οποίο σύμφωνα με καταγγελίες λείπει ο ψηφιακός εμφανιστής, ο οποίος είχε μεταφερθεί στην Ιθάκη και ακόμα δεν έχει επιστρέψει. Το εν λόγω πρόβλημα είναι σοβαρό και χρίζει άμεσης αντιμετώπισης δεδομένου ότι πολίτες αναγκάζονται να απευθύνονται αποκλειστικά στον ιδιωτικό τομέα προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις εξετάσεις τους και ως εκ τούτου να επιβαρύνονται οικονομικά και συνάμα να έχει δημιουργηθεί μία τεράστια «ουρά» για μία ψηφιακή μαστογραφία. Σύμφωνα με δημοσιεύματα υπολογίζεται ότι πάνω από 1.000 γυναίκες βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε αναμονή προκειμένου να πραγματοποιήσουν μία ψηφιακή μαστογραφία με το πρόβλημα διαρκώς να διογκώνεται.

Δεδομένων των προεκτεθέντων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1.      Έχετε γνώση των εν λόγω προβλημάτων στο κτήριο του ΕΦΚΑ της Πάτρας; Αν ναι, σε ποιες σχετικές ενέργειες έχετε προβεί έως σήμερα για την επίλυσή τους;

2.      Θα επιστρέψει ο ψηφιακός εμφανιστής του μαστογράφου της Πάτρας από την Ιθάκη ή προβλέπεται να προβείτε σε άλλες άμεσες ενέργειες; Ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα των όποιων ενεργειών σας προκειμένου να αποκατασταθεί το πρόβλημα και να μπορούν να πραγματοποιήσουν οι γυναίκες στην Πάτρα την τόσο σημαντική για την υγεία τους ψηφιακή μαστογραφία, χωρίς να χρειάζεται να πληρώνουν;

Ερώτηση του Ανδρέα Φίλια πρός το Δήμαρχο Πατρέων

Με μεγάλη δυσκολία προσπαθούμε να παρακολουθήσουμε όσα διαδραματίζονται πίσω από τη σκηνή και αφορούν το μέλλον του ΔΗΠΕΘΕ μετά και από την επίσημη αποχώρηση του τέως Καλλιτεχνικού Διευθυντή Κώστα Καζάκου ο οποίος μάταια προσπάθησε να μας πείσει ότι αποχώρησε για προσωπικούς λόγους τη στιγμή που η κοινή γνώμη γνωρίζει ότι παραιτήθηκε για να ιδιωτεύσει με τον κ. Τσακίρη στην Επίδαυρο. Παράλληλα για να επιβραβεύσουμε την στάση του κ Καζάκου στην πόλη, του παραχωρήσαμε το Αρχαίο Ωδείο στα πλαίσια του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας. Μοιράσαμε εκατοντάδες δωρεάν προσκλήσεις για να γεμίσουμε το θέατρο, στηρίζοντας την επιλογή του Δημάρχου στον κόκκινο κ. Κώστα Καζάκο ο οποίος λίγους μήνες πριν, εξαιτίας αυτής της παραγωγής εγκαταλείπει την πόλη δίνοντάς μας την υπόσχεση ότι θα είναι κοντά στην Πάτρα. Δε χρειάστηκε να περάσει αρκετός χρόνος και ο κύριος Καζάκος πραγματοποιεί την υπόσχεσή του δια μέσου του Δημάρχου ο οποίος επιστρατεύει τον κ. Τσακίρη, συνεργάτη του κ. Καζάκου στην επίμαχη παράσταση της Επιδαύρου να επιμεληθεί τη χειμερινή παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ, χρήζοντάς τον μ’ αυτόν τον τρόπο άτυπο Καλλιτεχνικό Διευθυντή. Ο κ. Τσακίρης κάνει την επιλογή των ηθοποιών για τη χειμερινή παραγωγή με άγνωστα κριτήρια και αμφισβητούμενη ενδεχομένως διαδικασία, εάν μάλιστα αληθεύουν οι πληροφορίες ότι στην όλη διαδικασία παρίστανται και άλλα πρόσωπα που η θέση που κατέχουν δεν έχει καμία σχέση με το καλλιτεχνικό μέρος του ΔΗΠΕΘΕ. Με βάση τα παραπάνω και προκειμένου να ενημερωθεί το Δημοτικό Συμβούλιο παρακαλούμε να μας γνωστοποιήσετε τα εξής:

1. Τι συμβαίνει με την αντικατάσταση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας; Μήπως ο κ. Τσακίρης έχει ήδη καταλάβει άτυπα τη θέση και δεν έχουμε ενημερωθεί;

2. Ποιος αποφασίζει, υπό ποια ιδιότητα και με ποια κριτήρια για τις παραστάσεις της ερχόμενης περιόδου;

3. Πόσοι από τους ηθοποιούς των παραστάσεων θα είναι απόφοιτοι δραματικής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας;

4. Υπάρχει μητρώο υλικών που ανήκει στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ενημερωμένο; Ισχύει η πληροφορία ότι υπάρχουν απολεσθέντα αντικείμενα τα οποία αναζητήθηκαν και στο τέλος εντοπίστηκαν αλλά δεν έχουν αποδοθεί ευθύνες