Πε02272020

ΑνανέωσηΔε, 02 Μαρ 2020 12am

Λεφτά υπάρχουν, καλά κλειδωμένα στο σεντούκι

Χωρίς ούτε ένα ευρώ είναι τα 230 περίπου σχολεία της Πάτρας, σε όλες τις βαθμίδες: νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια! Αιτία, η ολιγωρία της νέας Δημοτικής Αρχής και ιδιαίτερα της Αντιδημαρχίας Παιδείας, που δεν έχει φροντίσει να ξεμπλοκάρει τους λογαριασμούς των σχολείων, που πάγωσαν στις τράπεζες, με την αλλαγή στο Δήμο. Έτσι οι διευθυντές, εδώ και ένα ενάμιση μήνα (!), δε μπορούν να κάνουν ανάληψη των χρημάτων, που ήδη έχουν στους λογαριασμούς τους. Και είτε πληρώνουν απ’ την τσέπη τους, είτε φεσώνουν τους προμηθευτές τους, μιας και τα σχολεία ξεκίνησαν και πρέπει να δουλέψουν! Στην Αντιδημαρχία Παιδείας όμως οι ρυθμοί κυλούν διαφορετικά…

Αυτό που ξεχείλισε το ποτήρι είναι το γεγονός ότι, ενώ τα σχολεία είναι «στεγνά», στα ταμεία του Δήμου «λιμνάζουν» 370.000€ περίπου, ήδη από τον Ιούλιο. Χρήματα, που το Υπ. Εσωτερικών έστειλε για λειτουργικές δαπάνες. Τα χρήματα αυτά δεν προβλέπεται να φτάσουν στον προορισμό τους, πριν το Νοέμβρη!!! Οι πιέσεις προς τη Δημοτική Αρχή είναι πλέον έντονες, μιας και η υπομονή εκπαιδευτικών και γονιών έχει εξαντληθεί.

Χαρακτηριστική είναι η επιστολή προς τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, που έστειλε ο Ηλίας Γκοτσόπουλος, διευθυντής του 39ου Δημοτικού Σχολείου στο Νέο Σούλι Πατρών και δημοτικός σύμβουλος Πάτρας:

«Αξιότιμε κ. Αντιδήμαρχε,

όπως γνωρίζετε, λόγω της αλλαγής της Δημοτικής Αρχής και της ανασυγκρότησης των σχολικών επιτροπών, οι λογαριασμοί των σχολικών μας κοινοτήτων, εδώ και ενάμιση μήνα, έχουν «κλειδώσει» και τα σχολεία δεν μπορούν να πάρουν τα χρήματα, που ήδη είναι στους λογαριασμούς τους!

Διευθυντές, εκπαιδευτικοί, γονείς, από την αρχή της χρονιάς, βάζουν το χέρι στην τσέπη, για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία μας.

Για το θέμα δεν έχουμε καμιά πληροφόρηση, ούτε από σας, ούτε από τις υπηρεσίες σας. Το γεγονός δημιουργεί ανησυχία, αν και κατά πόσον έχετε επιληφθεί του ζητήματος και δρομολογείτε λύση.

Επιπλέον, είναι γνωστό ότι στα ταμεία του Δήμου υπάρχει αδιάθετο ποσό 370.000€ περίπου, για λειτουργικές δαπάνες Γ΄ τριμήνου 2014, ήδη από τα μέσα Ιουλίου! Φοβούμαι, ότι με τους ρυθμούς που κινούμαστε, δεν προβλέπεται η μεταβίβαση του ποσού στα σχολεία, ούτε καν εντός Οκτωβρίου…

Παρακαλούμε θερμά να επιληφθείτε άμεσα και των δύο παραπάνω θεμάτων, ενημερώνοντας και τα σχολεία σχετικά.

 

                                                                            Ο διευθυντής του 39ου Δημ. Σχολείου

 

                                                                                               Ηλίας Γκοτσόπουλος 

                                                                                                             Δάσκαλος»

 

Απόστολος Βανταράκης: Η χώρα των ΑΑΑ

Φυσικά και δεν μιλώ για τα ΑΑΑ των οίκων αξιολόγησης αλλά για εκείνα τα άλλα ΑΑΑ, τα δικά μας: Αναξιοκρατία, Ατιμωρησία, Ασυνεννοησία. Ας τα ανιχνεύσουμε: Αναξιοκρατία:έλλειψη αξιοκρατικών κριτηρίων στην επιλογή ατόμων για μια θέση, ιδιαίτερα στο δημόσιο. Αμφιβάλλει κανείς για αυτό; Οι κομματικοί μηχανισμοί χρόνια τώρα, επιλέγουν μόνο με κομματικά κριτήρια είτε για δημόσιες,  είτε για κρατικές θέσεις. Άπειρα παραδείγματα σε όλες τις βαθμίδες... Να θυμηθούμε τους συμβούλους, να θυμηθούμε τις επιλογές σε διεθνείς οργανισμούς, να θυμηθούμε τους γραμματείς, ακόμα και τους φύλακες; τι να πρωτοθυμηθούμε τόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και σε τοπικό επίπεδο;

Πότε προκηρύχθηκε μια θέση για να υποβληθούν αιτήσεις και να γίνει επιλογή των αξιότερων, των καταλληλότερων; Το opengovπου ξεκίνησε ως μια αξιόλογη προσπάθεια, «πνίγηκε» στα γρανάζια των κομματικών μηχανισμών του ΠΑΣΟΚ. Ποιος δεν θυμάται σε εκείνη την περιβόητη ηλεκτρονική αίτηση, την τελευταία σελίδα που ζητούσε «συστατικές επιστολές» και εννοούσε βέβαια την κομματική συστατική επιστολή που αν δεν την είχες δεν περνούσες, ακόμα και αν είχες το καλύτερο επιστημονικό ή επαγγελματικό βιογραφικό; 

Δυστυχώς, και τα δύο κόμματα εξουσίας δεν φαίνεται να θέλουν να διορθώσουν την κατάσταση, με αποτέλεσμα την έλλειψη εμπιστοσύνης από τους πολίτες στην κρατική μηχανή και στο πολιτικό σύστημα, τη μη ενασχόληση των ικανών ανθρώπων- με τα ισχυρά βιογραφικά- με την άσκηση πολιτικής και τελικά τη μαζική φυγή των νέων στο εξωτερικό.  Όλα αυτά επιδεινώνονται με τη βαθιά κρίση που έχει εκτινάξει την ανεργία των νέων σε υψηλά ποσοστά και έχει εξανεμίσει κάθε ελπίδα τους.

Ατιμωρησία: Το να μην τιμωρείται κάποιος για τα σφάλματά του και όπως λέει σαν παράδειγμα έκφρασης το λεξικό «η ατιμωρησία αποθράσυνε τους πάντες».Μπορεί να θυμηθεί κάποιος πότε τιμωρήθηκε τελευταία φορά πολιτικός; Συνέχεια βλέπουμε δημοσιεύματα για ατασθαλίες πολιτικών αλλά πόσοι έχουν τιμωρηθεί; Το παράδειγμα του Άκη είναι μάλλον στάχτη στα μάτια μας.

Οι δημόσιοι υπάλληλοι από την άλλη γνωρίζουν ότι θα τους καλύψει είτε το υπηρεσιακό συμβούλιο είτε ο συνδικαλιστικός τους φορέας είτε ο κομματικός μηχανισμός στον οποίο ανήκουν- και αν δεν ανήκουν, θα προστρέξουν για να βρουν κάλυψη. Πότε βγήκε δημόσια ένα συνδικαλιστικό όργανο να «δείξει» κάποιον δικό τους ως υπεύθυνο για μια πράξη ενάντια στο δημόσιο συμφέρον και την κοινωνική ηθική; Πόσες φορές βγήκε, για παράδειγμα, ο Ιατρικός Σύλλογος να καταγγείλει ένα γιατρό που τα «παίρνει» ή η ΟΛΜΕ ένα καθηγητή που κάνει φροντιστήρια, ή η ΑΔΕΔΥ έναν εφοριακό υπάλληλο που χρηματίζεται; Και βέβαια αν δεν γίνεται αυτό στην κεντρική σκηνή γιατί να γίνει και σε τοπικό επίπεδο;

Το χειρότερο είναι ότι αυτή η μη κατανομή ευθύνης ξεκινάει από το σχολείο. Πόσες φορές έχει γίνει κατάληψη γιατί τιμωρήθηκε κάποιος μαθητής; Ή σε πανεπιστημιακό επίπεδο ένας φοιτητής; Και που τελικά, οδηγεί όλη αυτή η τακτική; Μήπως, στην αποθράσυνση όλων και στην έλλειψη κανόνων στην κοινωνία μας;

Τι θα πρέπει να γίνει; Απλά και πάλι εδώ το παράδειγμα πρέπει να το δώσει η πολιτεία. Μια πολιτεία που υπηρετεί το κοινωνικό αγαθό, σέβεται τον εαυτό της και τους πολίτες θεσπίζοντας νόμους και κανόνες κοινωνικά υγιείς και  εφαρμόσιμους για όλους ανεξαιρέτως.

Ασυνεννοησία: η έλλειψη συνεννόησης· η κατάσταση που δημιουργείται ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα άτομα όταν υπάρχει μεγάλη διαφορά στις ιδέες, στις απόψεις ή στις αντιλήψεις τους, ώστε είναι σχεδόν αδύνατον να καταλάβει ο ένας τον άλλον.

Σε ποια άλλη χώρα δεν μπορούν να συνεννοηθούν τα κόμματα έστω και για απλά πράγματα; Είτε σε κεντρικό επίπεδο είτε σε τοπικό επίπεδο. Λες και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι, αν θα χάσουν ψήφους, θα χάσουν πελατεία… Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, από τα μικρά, τα καθημερινά και ας προχωρήσουμε στη συνέχεια, στα μεγάλα και σημαντικά θέματα. 

Πως λοιπόν σε μια χώρα με τα δικά μας ΑΑΑ περιμένουμε να δούμε κοινωνική και πολιτική βελτίωση; Φυσικά, αν δεν τα αλλάξουμε ένα είναι το σίγουρο. Θα παραμείνουμε εδώ που είμαστε και δεν θα υπάρχει μέλλον για μας ή τα παιδιά μας.

Τι πρέπει να γίνει; Απλά να καταργήσουμε τα 3Α. Έστω με μικρά βήματα, ας ξεκινήσουμε ζητώντας τους άξιους σε όλες τις θέσεις με ανοικτές διαδικασίες χωρίς κομματικές συστάσεις. Ας προάγουμε τους ικανούς με αδιάβλητες διαδικασίες αξιολόγησης. Ας αρχίσουμε όμως να αποδίδουμε ευθύνες ξεκινώντας από τις «υψηλές» θέσεις. Καιρός να λειτουργήσουν διακομματικές επιτροπές και σε κεντρικό αλλά και τοπικό επίπεδο, ξεκινώντας από τα εύκολα και μικρότερα θέματα που θα βγάζουν αποφάσεις με όσο το μεγαλύτερη δυνατή ομοφωνία και οι οποίες θα είναι δεσμευτικές.

 Έτσι, θα μπορούμε να μιλάμε για πραγματική ανασύσταση του κράτους, την επαναδημιουργία των αξιών, την ανάκτηση της εμπιστοσύνης από τους πολίτες. Σε αυτά βέβαια έχουμε σημαντικό ρόλο και εμείς, οι πολίτες. Να επιδιώξουμε, να ζητήσουμε, να διεκδικήσουμε, να δραστηριοποιηθούμε, να συμμετέχουμε, να μην κάνουμε πίσω στις επιλογές τους, εν τέλει να σηκωθούμε από τον καναπέ μας! 

Μόνο έτσι θα έχουμε μέλλον. 

 

Ν.ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Έκτακτο σχέδιο αντιμετώπισης της ανεργίας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Το εφιαλτικό ποσοστό 29,9% ανεργίας και την πρώτη θέση μεταξύ των περιφερειών της χώρας για το Β' τρίμηνο του 2014 κατέλαβε για πρώτη φορά η Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. Πιο συγκεκριμένα, είναι η μόνη Περιφέρεια στην οποία, μαζί με αυτήν της Πελοποννήσου, αυξήθηκε η ανεργία το Β΄ Τρίμηνο του 2014. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η Περιφέρεια αποτελεί μια «νησίδα» ιδιαίτερα αυξημένης ανεργίας σε σχέση με τις όμορές της Περιφέρειες, π.χ. Πελοπόννησος 23,6%, Στερεά Ελλάδα 26,8%, Ιόνια Νησιά 26,1%, ακόμα και η Ήπειρος 28,3%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι προτελευταία στην Ελλάδα ως προς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ. Τα πιο πάνω στοιχεία, εκτός από απογοήτευση, προκαλούν εύλογες απορίες για μια Περιφέρεια με ιδιαίτερα πλούσιους φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους, που διαθέτει το τρίτο αστικό κέντρο της χώρας και ιδιαίτερες υποδομές. Είναι προφανές ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συνιστά ιδιαίτερη περίπτωση και για αυτό απαιτείται ιδιαίτερη και εξειδικευμένη αντιμετώπιση όσον αφορά την ανάπτυξη και την απασχόληση, αλλά και την αντιμετώπιση του ανθρωπιστικού προβλήματος. Υπενθυμίζουμε όμως ότι, σύμφωνα με έρευνα τον Οκτώβριο του 2012 του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σχετικά με την εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος στην Ελλάδα, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αποτελούσε άριστο υποψήφιο για τη φιλοξενία της πιλοτικής φάσης, καθώς η φτώχεια είναι εντονότερη και βαθύτερη στη Δυτική Ελλάδα από ό,τι στο σύνολο της επικράτειας. Η μεγαλύτερη πόλη της, η Πάτρα, αντιμετωπίζει σήμερα όλες τις συνέπειες της αποβιομηχάνισης, με σημαντικότερη την υψηλή ανεργία. Άλλες πόλεις, όπως το Αγρίνιο, το Μεσολόγγι, το Αίγιο, η Αμαλιάδα και ο Πύργος, καθώς και οι μικρότερες πόλεις, τα χωριά και οι αγροτικές περιοχές της Περιφέρειας, αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα του γεωγραφικού, οικονομικού, κοινωνικού και δημογραφικού ιστού της χώρας στο σύνολό της. Κατόπιν όλων των ανωτέρω ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί: - Προβλέπεται κάποια διαδικασία για την εκπόνηση ειδικού και στοχευμένου σχεδίου για τη βραχυ-μεσοπρόθεσμη αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεργίας και ειδικότερα στα πλαίσια της εφαρμογής του θεσμού του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος; - Προτίθεστε στα πλαίσια της επόμενης χρηματοδοτικής περιόδου (ΣΕΣ) να υπάρξουν ολοκληρωμένες αλλά και στοχευμένες αναπτυξιακές παρεμβάσεις ούτως ώστε να αναστραφεί η κατάσταση και να υπάρξει αναπτυξιακή σύγκλιση με τις άλλες περιφέρειες της χώρας, αλλά και του πανελλαδικού μέσου όρου;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Νίκος ΤσούκαληςΝίκη Φούντα

Ρ.Α.Π: Διώξεις Δημάρχων της Αριστεράς

Η χθεσινή απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με την άρνηση  συμμετοχής της δημοτικής αρχής στους σχεδιασμούς της συγκυβέρνησης και του υπουργού της Κ. Μητσοτάκη για την αξιολόγηση των συμβάσεων του δημοτικών υπαλλήλων με την  πρόφαση ελέγχου των δικαιολογητικών  τους, αποτελεί μια πολύ σημαντική στιγμή, την οποία χαιρετίζουμε. Ο Δήμος της Πάτρας και οι άλλες  Αυτοδιοικητικές Αρχές που αρνούνται να συμβάλουν σ΄ αυτόν τον εργασιακό μεσαίωνα υλοποιούν αποφάσεις της ΚΕΔΕ αλλά και των Δημοτικών και Περιφερειακών Συμβουλίων. Μαζί τους βρίσκονται χιλιάδες εργαζόμενοι που απειλούνται με απόλυση όχι γιατί δεν έχουν τα τυπικά προσόντα ή γιατί έχουν πλαστογραφήσει δικαιολογητικά – που ο έλεγχός τους άλλωστε μπορεί να πραγματοποιηθεί από τις διοικητικές υπηρεσίες – αλλά γιατί οι ζωές τους δεν χωρούν στις επιδιώξεις των μεγαλοεργολάβων που προσδοκούν κέρδη από τις προαποφασισμένες απολύσεις και κατά συνέπεια την συρρίκνωση της Αυτοδιοίκησης.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι 5 Δήμαρχοι και ηΠεριφερειάρχης Αττικής που μπήκαν στο στόχαστρο της Κυβέρνησης και του κ. Κ. Μητσοτάκη, προέρχονται από την Αριστερά. Πράγμα που δείχνει ότι η Αριστερά μπροστά στα μεγάλα ζητήματα υπεράσπισης της κοινωνίας και των εργαζομένων δεν μπορεί παρά να είναι ενωμένη, προσπερνώντας στην πράξη διαχωριστικές γραμμές που είναι παράλογο και ανιστόρητο να μπαίνουν, όταν η πραγματικότητα επιβάλει την ενότητα στον αγώνα. Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι οι βασικοί εκφραστές αυτών των πολιτικών στο Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας είτε απείχαν από τη σχετική ψηφοφορία – παράταξη Χριστόπουλου - είτε καταψήφισαν την απόφαση – ο κ. Οικονομόπουλος.

Η ΡΑΠ – Πάτρα Ανθρώπινη Πόλη θα δώσει τη μάχη της για τη δημιουργία ενός πλατιού αυτοδιοικητικού και εργατικού μετώπου για την αποτροπή των κυβερνητικών σχεδιασμών, για την υπεράσπιση του κόσμου της εργασίας, για το σεβασμό του θεσμού της Αυτοδιοίκησης. Στην κατεύθυνση αυτή θα στηρίξει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και τον Δήμαρχο της πόλης.

Καθυστερεί η αναθεώρηση του ΠΕΣΔΑ

Την ανάγκη άμεσης κίνησης των διαδικασιών για την αναθεώρηση του Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Απορριμμάτων αναδεικνύει με πρόσφατη επερώτησή της προς τον Περιφερειάρχη Δ. Ελλάδας κ. Απ. Κατσιφάρα και τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη κ. Υφαντή,  η Οικολογική Δυτική Ελλάδα. Η παράταξη επισημαίνει ιδιαιτέρως το γεγονός ότι από τον Απρίλιο οπότε και υπήρξε γραπτή κυβερνητική ειδοποίηση έχει σημειωθεί, αδικαιολόγητα, σημαντική απώλεια χρόνου, με δεδομένο ότι  η Αναθεώρηση είναι όρος για την χρηματοδότηση έργων σχετικών με την Διαχείριση Απορριμμάτων στην επόμενη προγραμματική περίοδο. Πέραν αυτών όμως η αναθεώρηση επιβάλλεται και για ουσιαστικούς λόγους συμφέροντος των Δήμων της περιφέρειάς μας αν λάβουμε υπόψη ότι οι Μονάδες Επεξεργασίας έχουν σχεδιασθεί  με βάση τα δεδομένα του παρελθόντος, αλλά σήμερα παράγουμε λιγότερα σκουπίδια λόγω της μείωσης της κατανάλωσης εξαιτίας της ύφεσης.

Επιπλέον υπάρχει η ανάγκη  (οικονομική και περιβαλλοντική)  να τεθούν φιλόδοξοι στόχοι όσον αφορά την ανακύκλωση όλων των ρευμάτων (ελαστικά, ορυκτέλαια, παλιά οχήματα, μπαταρίες κλπ) και όχι μόνο των συσκευασιών. Το ίδιο ισχύει για τους μπλε κάδους οι οποίοι ορατά έχουν φτάσει στα όριά τους και μπορούμε και πρέπει να τους αντικαταστήσουμε με περισσότερους για χωριστή διαλογή των υλικών.

Έτσι κι αλλιώς το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων είναι ακανθώδες. Δεν νοείται καμιά καθυστέρηση σε αναγκαίες προαπαιτούμενες διαδικασίες.

Γιώργος Κανέλλης

Αντιπρόεδρος Περιφερειακού Συμβουλίου, επικεφαλής της Οικολογικής Δυτικής Ελλάδας