Πα06212019

ΑνανέωσηΠε, 20 Ιουν 2019 9pm

Διαχείριση απορριμμάτων: Μόνο λόγια και η μπάλα στην εξέδρα

Όταν τον Οκτώβριο του 2015 η Δημοτική Αρχή παρουσίαζε το σχέδιο διαχείρισης των απορριμμάτων του Δήμου μας, το «Κοινοτικόν» το στήριξε, επισημαίνοντας όμως, παράλληλα, πολλά σημεία τα οποία έχρηζαν βελτίωσης κι εξειδίκευσης, ενώ άλλα κρίνονταν υπερφιλόδοξα και ουσιαστικά ανεφάρμοστα. Καλούσαμε τότε, λοιπόν, τη Δημοτική Αρχή να ξεκινήσει από τα μικρά και άμεσα εφαρμόσιμα, χωρίς ιδιαίτερο κόστος, μέτρα, ώστε να δημιουργηθούν οι συνθήκες επιτυχίας των μεγαλύτερων, περισσότερο χρονοβόρων και κοστοβόρων παρεμβάσεων.

Ας ξαναθυμηθούμε όμως τι προέβλεπε το σχέδιο της νέας τότε Δημοτικής Αρχής:

·  Στόχος προετοιμασίας για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση 65% των απορριπτόμενων ανακυκλώσιμων υλικών (πλαστικό, μέταλλα, γυαλί). Ποσοστό ανακύκλωσης το 2013: 2%.

·  Στόχος χωριστής συλλογής χαρτιού – χαρτονιών 75% επί του συνόλου των απορριπτόμενων χαρτικών. Ποσοστό ανακύκλωσης το 2013: 5,8%

·  Στόχος χωριστής συλλογής βιοαποβλήτων 40%. Ποσοστό συλλογής σήμερα: άγνωστο.

Επιπλέον, το σχέδιο μιλούσε για πολλά «πράσινα σημεία», για διαλογή στην πηγή, σταθμούς μεταφόρτωσης απορριμμάτων (ΣΜΑ), τεμαχιστές κλαδεμάτων, μονάδες κομποστοποίησης, οικιακούς κομποστοποιητές και άλλα πολλά. Το μεγαλύτερο μέρος, μάλιστα, όλων αυτών υλοποιήσιμο μέσα σε 1-2 χρόνια! Και μπορεί όλα αυτά να σχεδιάστηκαν στη βάση του Εθνικού Σχεδιασμού, όπου η κυβέρνηση βάλθηκε να μετατρέψει τη χώρα από τη μια στιγμή στην άλλη σε… Σουηδία, αυτό όμως δεν αναιρεί την αδράνεια και την απραξία κατά τη διάρκεια αυτής της τετραετίας.

Γιατί, τι έκανε τελικά η Δημοτική Αρχή τα τρία αυτά χρόνια; Αυτό ακριβώς που βλέπουμε και αντιλαμβανόμαστε όλοι μας: το ελάχιστα δυνατό! Εκτός από τον τεμαχιστή και κάποιους υπογειοποιημένους κάδους ανακύκλωσης, παρατημένους από προηγούμενες δημοτικές αρχές και τους οποίους μόλις ξέθαψε, το μόνο έργο που έχει δρομολογηθεί (και όχι υλοποιηθεί) είναι ο τοίχος αντιστήριξης στο ΧΥΤΑ της Ξερόλακκας. Και για αυτό το έργο, όμως, βρήκε ώριμη προς υλοποίηση μελέτη από την προηγούμενη δημοτική αρχή, Σημειωτέον, δε, ότι ο νυν Δήμαρχος προεκλογικά απέρριπτε μετά βδελυγμίας παρόμοιες παρεμβάσεις…

Τα ποσοστά ανακύκλωσης, βάσει των τελευταίων στοιχείων που ήρθαν στη δημοσιότητα, είναι πλήρως απογοητευτικά. Η Πάτρα, από τις πρώτες που ξεκίνησε την ανακύκλωση συσκευασιών στην Ελλάδα, βρίσκεται σήμερα πολύ χαμηλά ανάμεσα στις μεγάλες ελληνικές πόλεις, με ποσοστά της τάξεως του 4,5%. Καμία ενημερωτική καμπάνια δεν έχει γίνει στην πόλη όλα αυτά τα χρόνια, κανένα πρόγραμμα δεν υλοποιήθηκε στα σχολεία της πόλης, καμία πρωτοβουλία δεν πάρθηκε για την μείωση των οικιακών αποβλήτων και τη διαλογή των απορριμμάτων στην πηγή.

Παράλληλα, η Ξερόλακκα, η οποία «θα έκλεινε χθες», απέκτησε νέο κύτταρο, ενώ σήμερα πλέον τρέχουμε να μαζέψουμε 5-6 τόνους σκουπίδια που ξεκόλλησαν από το βουνό. Διαβάζουμε, λοιπόν, τον αρμόδιο αντιδήμαρχο στην πρόσφατη συνεδρίαση του ΦΟΔΣΑ να εισηγείται στο 3ο Θέμα: «Κατεπείγουσες εργασίες μεταφοράς απορριμμάτων λόγω κατολίσθησης στο ΧΥΤΑ Πατρών»…

Κατά τα άλλα, τα στραγγίδια εξακολουθούν να τρέχουν, το βιοαέριο παραμένει εγκλωβισμένο και περιμένουμε να φτιαχτεί κάποτε το εργοστάσιο επεξεργασίας των σύμμικτων απορριμμάτων για να «λυθεί» το πρόβλημα. Φυσικά, με τόσο χαμηλά ποσοστά ανακύκλωσης και κομποστοποίησης, ό,τι εργοστάσιο και να κατασκευαστεί, το πρόβλημα δεν θα λυθεί. Το υπόλειμμα που θα πηγαίνει προς ταφή υπολογίζεται σε τέτοιο ποσοστό, που και ο νέος ΧΥΤΥ του Φλόκα πολύ γρήγορα θα κορεστεί.

Απέναντι, λοιπόν, στον παρωχημένο κρατισμό, τη συγκεντροποίηση και εν τέλει, την απάθεια και αδιαφορία της Δημοτικής αρχής, εμείς επαναφέρουμε την πρότασή μας για οργάνωση της ανακύκλωσης, την ενημέρωση για τη μείωση των απορριμμάτων και την κομποστοποίηση. Και είναι στοιχειώδης υποχρέωση της Δημοτικής Αρχής να δρομολογήσει προς αυτή την κατεύθυνση τα πράγματα, αντί να μας λέει πόσο καλύτερα θάβει τα σκουπίδια από τους προηγούμενους στην υπερκορεσμένη Ξερόλακκα και πόσα πολλά έργα «θα» κάνουν, έργα που «γίνονται» κάθε χρόνο, εδώ και 4 χρόνια. Εάν η δημοτική αρχή αδυνατεί, ή η ιδεολογική της ακαμψία δεν το επιτρέπει, τότε οι τοπικές κοινωνίες σε επίπεδο συνοικίας, χωριού, οικισμού και γειτονιάς, θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη μείωση των απορριμμάτων τους, τη διαλογή στην πηγή των ανακυκλώσιμων, την επαναχρησιμοποίηση, ακόμη και την κομποστοποίηση, όπου αυτό είναι δυνατό. Μια πολύπλευρη κινητοποίηση από τοπικές πρωτοβουλίες κατοίκων, πολιτιστικούς συλλόγους, ομάδες εθελοντών, μικρές συνεταιριστικές επιχειρήσεις ανακύκλωσης, κ.ά., θα μπορούσαν να αλλάξουν τα δεδομένα και να εμποδίσουν να  παραμείνει η ανακύκλωση στα χέρια του αποτυχημένου και αμαρτωλού σχήματος των πολυεθνικών των ποτών/αναψυκτικών που τώρα τη διαχειρίζεται, με τη δόλια στήριξη του κράτους και τη συγκατάβαση της δημοτικής αρχής.

Αν κάποια στιγμή η δημοτική αρχή «ξυπνήσει», μετά από 4 χρόνια λήθαργου, ας βοηθήσει στην κινητοποίηση της κοινωνίας, ώστε και το εργοστάσιο που θα κατασκευαστεί μετά από 4-5 χρόνια να μην είναι φαραωνικού τύπου και να μπορεί να διαχειρίζεται όσο το δυνατόν περισσότερο ομοιογενή προϊόντα, για να παράγει υψηλής ποιότητας ανακυκλώσιμα υλικά και κομπόστ. Τα οποία, επιπλέον, θα είναι εύκολα εμπορεύσιμα και θα καλύπτουν ένα μεγάλο ποσοστό του κόστους λειτουργίας του εργοστασίου μειώνοντας, έτσι, την επιβάρυνση για όλα τα νοικοκυριά της πόλης.

Πρέπει όλοι μας να αντιληφθούμε ότι πολιτικά παιχνίδια του στυλ σφυρίζω αδιάφορα και αφήνω την καυτή πατάτα στα χέρια του επόμενου, δημιουργούν πρόβλημα στους πολίτες και σε κανέναν άλλον. Η καυτή πατάτα των απορριμμάτων ενδέχεται να σκάσει ως βόμβα στα χέρια της τοπικής κοινωνίας, με απρόβλεπτες συνέπειες.

Δημοτική Κίνηση «Κοινοτικόν»

Κ. Σπαρτινός: Σε πείσμα του κ. Μητσοτάκη, οι επενδύσεις στην Ελλάδα προχωρούν

Ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Σπαρτινός, εισηγητής στο σ/ν για την “Κύρωση της σύμβασης παραχώρησης  μεταξύ, αφενός, του Ελληνικού Δημοσίου και της ΓΑΙΑΟΣΕ και, αφετέρου, της εταιρείας «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» και των εταιρειών ΕΤΒΑ και ΓΚΟΛΝΤΑΙΡ”,τοποθετήθηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής σχετικά με τα οφέλη της σύμβασης αυτής αλλά και έδωσε ουσιαστικές απαντήσεις στην κριτική της αντιπολίτευσης.

Αναφερόμενος στη στάση μέρους της αντιπολίτευσης, σχολίασε τις κατ’ επανάληψιν από το 2004 αποτυχημένες προσπάθειες ολοκλήρωσης του έργου από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. “Η Κυβέρνηση πετυχαίνει εκεί που απέτυχαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις”δήλωσε ο  βουλευτής. Επιπρόσθετα, κατηγόρησε την αντιπολίτευση που συνεχίζει να υπερασπίζεται το προηγούμενο καθεστώς προκηρύξεων εμπορευματικών κέντρων με τις αδιαφανείς παρεκκλίσεις εν αντιθέσει με το σημερινό, το οποίο θεσπίζει σαφείς και διαφανείς όρους για όλα τα εμπορευματικά κέντρα. 

Αναφορικά με τα οφέλη της σύμβασης, εστίασε στο ύψος της επένδυσης, που θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ και στη δημιουργία σε βάθος δεκαετίας περίπου 3-5 χιλ. νέων θέσεων εργασίας, καθώς και στο ότι προσφέρει μεγάλη προστιθέμενη αξία στο τομέα των Συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα, καταστώντας την έναν από τους σημαντικότερους Εμπορικούς-Μεταφορικούς κόμβους παγκοσμίως. Επιπλέον, επεσήμανε ότι η παρούσα σύμβαση συντελεί στην ισχυροποίηση της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης της χώρας μας, παρέχοντάς της ένα μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη τόσο του τομέα διαμετακόμισης εμπορευμάτων όσο και της λειτουργίας της ως πύλης εισόδου της Ανατολής προς τη Βόρεια Ευρώπη.

Παράλληλα, ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Σπαρτινός, σχολιάζοντας την τοποθέτηση του προέδρου της ΝΔ σε Άραβες επενδυτές είπε “Ακούσαμε άλλη μια φορά τον πρόεδρο της ΝΔ να προσπαθεί χωρίς περίσκεψη και ανενδοίαστα να υπονομεύσει κάθε επενδυτική – αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας, καλώντας Άραβες επενδυτές να επενδύσουν στη χώρα μας αλλά μόνο όταν θα είναι αυτός Πρωθυπουργός. Δηλαδή στο απώτατο και άδηλο μέλλον.”

Τέλος, ο Κ. Σπαρτινός στην δευτερολογία του και με αφορμή την τοποθέτηση της Υφυπουργού Οικονομικών περί κατάθεσης νομοσχεδίου για την ρύθμιση θεμάτων που αφορούν δημόσιες και κοινωφελείς εκτάσεις εντός αιγιαλού και παραλίας, ανέδειξε τα προβλήματα και τον παραλογισμό που επικρατεί από τις απαρχαιωμένες διατάξεις με χαρακτηριστικό παράδειγμα έγγραφα της κτηματικής υπηρεσίας του ν. Αχαΐας προς τον δήμο Πατρέων, εγκαλώντας τον για τις παρεμβάσεις  καθαρισμού στην περιοχή του Κόκκινου Μύλου Πατρών αλλά και για γκρέμισμα παραλιακών οδών. “Μπορεί οι δημόσιοι υπάλληλοι τυπικά να έχουν δίκιο, αλλά θα πρέπει σύντομα τα συναρμόδια Υπουργεία να φέρουν την αναθεώρηση αυτού του νομοθετικού πλαισίου για να προλαβαίνουμε τέτοιες παράλογες καταστάσεις” δήλωσε ο βουλευτής.

ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ: Στην Έξυπνη Πόλη, θα κερδίσουν όλοι

Η Πάτρα μαζί με τα Τρίκαλα, έχουν επιλεγεί για την πιλοτική εφαρμογή των νέων δικτύων κινητής τηλεφωνίας 5G. Ποιά θα είναι τα οφέλη για την τοπική οικονομία και τις επιχειρήσεις. Πώς προετοιμάζεται να υποδεχθεί αυτές τις εξελίξεις το τοπικό επιχειρηματικό δυναμικό και ποιά στάση έχει το Επιμελητήριο Αχαΐας, απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις; Σε αυτά και άλλα ερωτήματα της «ΠτΔ» απάντησε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτωνας Μαρλαφέκας.

 

Οι τηλεπικοινωνίες εξελίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς με τα νέα δίκτυα 5G. Ποιες δυνατότητες και οφέλη αναμένεται να έρθουν στην οικονομία μας, τοπικά από τη νέα τεχνολογία στις τηλεπικοινωνίες;

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, το 5Gδίκτυο μπορεί να μας φέρει πολύ καλύτερη ποιότητα τηλεπικοινωνιών, μεγαλύτερη χωρητικότητα, υψηλότερες ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων.

Τα οφέλη που προκύπτουν για την Πάτρα από την πιλοτική και πρώιμη εγκατάσταση της τεχνολογίας 5G θα είναι πολλά τόσο για τις εταιρείες τεχνολογίας όσο και για τον ακαδημαϊκό τομέα δηλαδή το Πανεπιστήμιο, το ΤΕΙ και τα Ινστιτούτα έρευνας. Θα μπορέσουν να αναπτύξουν πρωτοποριακά τεχνολογικά συστήματα, λογισμικό και υπηρεσίες γύρω από τις επικοινωνίες, το Internet of things, την «έξυπνη» πόλη.

Η τεχνολογία 5G δίνει τη δυνατότητα παροχής και διαχείρισης νέων διαδραστικών και έξυπνων υπηρεσιών σε όλες τις συνδεδεμένες συσκευές σε σχεδόν πραγματικό χρόνο. Μπορεί να εξυπηρετήσει έως και 1.000.000 συσκευές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, προσφέροντας έως και 10.000 φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με τα σημερινά δίκτυα. Οι μέγιστες ταχύτητες θα φτάνουν έως και τα 10Gbps, ενώ θα είναι διαθέσιμη σε όλο το δίκτυο μέση ταχύτητα 100Mbps. Ο χρόνος απόκρισης θα κατέβει στο 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου με ταυτόχρονη αξιοπιστία επικοινωνίας στο 99,999%

 

Ποια μπορεί να είναι η αναβάθμιση στη λειτουργία των επιχειρήσεων, στην εσωτερική τους οργάνωση, στην πληροφόρηση, στη δικτύωση με τους πελάτες τους ;

Διανύουμε την 4η βιομηχανική επανάσταση. Το πιο σημαντικό θέμα είναι η διασύνδεση μεταξύ των διαφορετικών λογισμικών και των διαφορετικών συσκευών σε ολόκληρο τον πλανήτη. Η διασύνδεση απαιτεί δίκτυα υψηλών ταχυτήτων και μεγάλης χωρητικότητας - άρα απαιτεί 5G. Αποτέλεσμα είναι η ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων και υπηρεσιών ενώ εκτινάσσεται η επιχειρηματική αποτελεσματικότητα. Είναι σαν να πηγαίνουμε από το ποδήλατο στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οσο πιο σύντομα μπούμε στην ανάπτυξή του τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να κερδίσουμε σημαντικά σε καινοτομία και βιώσιμη ανάπτυξη. Η διερεύνηση νέων περιπτώσεων χρήσης σε διαφορετικούς επιχειρηματικούς κλάδους από νωρίς, καθώς και η απόκτηση εμπειρίας και η δημιουργία τεχνογνωσίας μέσω συνεργασιών, αποτελούν ουσιαστικό πλεονέκτημα για κάθε επιχείρηση.

 

Ποιες είναι οι προσδοκίες από το 5G και τις προοπτικές του ως καταλύτης ανάπτυξης; Πώς προετοιμαζόμαστε ως περιοχή; Πιστεύετε ότι τα νέα δίκτυα θα επιτρέψουν στην Πάτρα να εξελιχθεί σε «παίκτη» αξιώσεων στον δυτικό και εθνικό άξονα;

Το μίγμα που αποτελούν οι εταιρείες τεχνολογίας, το Πανεπιστήμιο, το ΤΕΙ και τα Ινστιτούτα έρευνας της περιοχής είναι ιδανικό για την πρώιμη αξιοποίηση και ενσωμάτωση των τεχνολογιών 5G. Μεγάλο ποσοστό των υπόλοιπων επιχειρήσεων είναι πολύ δεκτικές στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών προκειμένου να αποκτούν εμπορικά και λειτουργικά πλεονεκτήματα. Στοχευμένα περιφερειακά προγράμματα βοηθούν την έρευνα στις κατευθύνσεις αυτές. Το στοίχημα λοιπόν δεν είναι ο δυτικός άξονας αλλά η χώρα και οι αγορές του εξωτερικού.

Για την απόδοση του Θαλάσσιου Μετώπου της Πάτρας

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση οι Πατρινοί πληροφορήθηκαν ότι επιτέλους μετά από πολύχρονους αγώνες παραχωρήθηκε για ένα αιώνα η χρήση του θαλάσσιου μετώπου. Πρόκειται για την ευτυχή κατάληξη ενός αγώνα που δόθηκε για αρκετά χρόνια από πολλούς φορείς αλλα και μεμονωμένα άτομα. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε σε όλους αυτούς τη συμβολή τους και να αφήσουμε την κοινή γνώμη να αποδώσει στον καθένα τα εύσημα που του αναλογούν, αν αυτό για κάποιους θεωρείται σημαντικό. Αλλωστε οι κοινωνικές κατακτήσεις ανέκαθεν υπήρξαν αποτέλεσματα συλλογικής προσπάθειας και ουδέποτε ατομικά επιτεύγματα. Οπωσδήποτε πρωταγωνιστές πάντοτε υπήρχαν όπως και στην προκειμένη περίπτωση και κατά κανόνα αυτοί αναδύθηκαν, αναγνωρίστηκαν και τιμήθηκαν από την κοινή γνώμη και την ιστορία. Ας αφήσουμε λοιπόν την ιστορία να κάνει τη δουλειά της και ας κάνουμε κι εμείς, όλοι αυτοί που διααχειριζόμαστε την τύχη αυτής της πόλης τη δικιά μας όπως η εντολή που έχουμε από τους συμπολίτες μας έχει ορίσει.

Οφείλουμε λοιπόν να στρέψουμε το βλέμμα μας στο μέλλον και να λειτουργήσουμε συλλογικά και μεθοδευμένα, ώστε η απόδοση του θαλάσσιου μετώπου να πάρει σάρκα και οστά ολοκληρώνοντας έτσι σύντομα το όραμα του μέσου πατρινού. Αρχικά οφείλει η Δημοτική αρχή να προγραμματίσει τις απαιτούμενες ενέργειες, ώστε να ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες από την τροπολογία διαδικασίες νομιποίησης των υφιστάμενων κτιρίων και κατασκευών εντός των δεδομένων χρονικών Ορίων που προβλέπονται. Παράλληλα να ασκηθεί πίεση στην κυβέρνηση να προβεί συντομα στη διευθέτηση μέσω νέας νομοθετικής ρύθμισης των ζητημάτων που υφίστανται σε σχέση με τον αιγιαλό και την παραλία. Είναι γνωστό ότι αυτή τη στιγμή οποιαδήποτε παρέμβαση του Δήμου στο θαλάσσιο μέτωπο είναι αδύνατη, με δεδομένη την υφιστάμενη νομοθεσία, κάτι που και η ίδια η κ. Παπανάτσιου είχε αναγνωρίσει στη συναντησή της με τους επικεφαλείς της αντιπολίτευσης τον περασμένο χειμώνα, δίνοντας παράλληλα τη διαβεβαίωση ότι παράλληλα με την παραχώρηση θα προχωρήσει σύντομα σε τακτοποίηση των ζητημάτων που προκύπτουν σε θέματα που αφορούν τον αιγιαλό και παραλία. Είναι πλέον κατανοητό ότι η νομοθέτηση της λεγόμενης αστικής παραλίας που εδώ και αρκετά χρόνια είχε επισήμως προταθεί από τη Δημοτική Αρχή Δημαρά αποτελεί την πιο ενδεδειγμένη λύση.

Τέλος πολύ σημαντικό που έχει σχέση με την αξιοποίηση αλλα και τη διεκδίκηση πόρων για τη διαμόρφωση του παραλιακού μετώπου είναι και η χρήση που η πόλη θέλει να έχει για το συγκεκριμένο χώρο. Για να απαιτείς χρηματοδότηση πρέπει να τεκμηριώνεις δράσεις. Με απλά λόγια τι θέλεις να φτιάξεις στα 270 αυτά στρέμματα που παρεπιπτώντος πρέπει να πιέσεις να γίνουν 340 με την άμεση αποχώρηση υπηρεσιών όπως το εμπορικό λιμάνι τελωνείο κλπ σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ποιος όμως είναι αυτος που θα αποφασίσει ποιο είναι το όραμα της πόλης; Φυσικά η ίδια η πόλη. Υπάρχουν φορείς όπως το τεχνικό Επιμελητήριο το πανεπιστήμιο, μια μελέτη του οποίου είναι ηδη στο αρχείο του Δήμου εδώ και χρονια, και άλλοι πολλοί που μπορούν μέσω της τεχνογνωσίας τους και φυσικα την αποδεδειγμένη εθελοντική προσφορα τους να συμβάλουν και να καθοδηγήσουν το Δημοτικό Συμβούλιο να πάρει σημαντικές αποφάσεις γρήγορα αλλά ταυτόχρονα και ορθά.

*Ανδρέας Φίλιας, Δημοτικός Σύμβουλος, πρώην Αντιδήμαρχος Δήμου Πατρέων.

Κ. Σπαρτινός: Κάποιοι προσπαθούσαν να ασελγήσουν κερδοσκοπικά πάνω στο σώμα της πόλης

Ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Σπαρτινός, τοποθετήθηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου συζητείται το νομοσχέδιο του Υπ. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, εστιάζοντας κυρίως στην τροπολογία του Υπ. Οικονομικών για την οριστική παραχώρηση του θαλάσσιου μετώπου στο Δήμο της Πάτρας.

Χαρακτήρισε την ημέρα αυτή “ιστορική” για τον Πατραϊκό λαό, που ζει σε μια παράλια πόλη χωρίς να έχει πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο. Τόνισε ότι ένα αίτημα πολλών δεκαετιών της πόλης, με πολλά πισωγυρίσματα από προηγούμενες κυβερνήσεις, γίνεται σήμερα πραγματικότητα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Η παραχώρηση χρήσης, μιας έκτασης περίπου 3 χιλιομέτρων, του θαλάσσιου μετώπου στο Δήμο Πατρέων για 99 χρόνια και η ρύθμιση θεμάτων με τρόπο που να εξυπηρετεί τον σχεδιασμό του Δημοτικού συμβουλίου της Πάτρας, αναβαθμίζουν την πόλη μας και την ποιότητα ζωής των πολιτών της.

Παράλληλα ο Κ. Σπαρτινός άσκησε έντονη κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις και Υπουργούς, κατηγορώντας τους για εμπαιγμό του πολιτών της Πάτρας. Αναφερόμενος στο ιστορικό της περιπέτειας της παραχώρησης του θαλάσσιου μετώπου, θύμισε μεταξύ άλλων την έωλη υπόσχεση το 2012 του τότε Υπ. Οικονομικών Ε. Βενιζέλου για μετατροπή της προσωρινής παραχώρησης σε οριστική εντός τριμήνου, καθώς και την πρόταση του τότε Υπ. Ναυτιλίας κ. Βαρβιτσιώτη για παραχώρηση 300 μ. (αντί 3χλμ. περίπου) και αξιοποίηση ενός άλλου μικρού πάλι μέρους από τον ΟΛΠΑ χωρίς παραχώρηση όμως στον Δήμο.

Θεώρησε υποχρέωσή του να αναφερθεί σε όλους όσοι διαχρονικά πάλεψαν μαζί με το λαό της Πάτρας για την υλοποίηση του σκοπού και για να αποτρέψουν όσους προσπαθούσαν να ασελγήσουν κερδοσκοπικά πάνω στο σώμα της πόλης.

Σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπ. Εργασίας ο βουλευτής εκτίμησε ότι αντιμετωπίζει πολλές “αμαρτίες” του νεοφιλελεύθερου “οράματος” για τη συμπίεση, μέχρι εξαφανίσεως, των δικαιωμάτων των εργαζομένων. “Η ΝΔ χειροκροτεί τον κ. Κούρτς και αδημονεί να έρθει η ώρα να τον μιμηθεί στην καθιέρωση της 12ωρης εργασίας” δήλωσε χαρακτηριστικά. Το νομοσχέδιο αυτό εφαρμόζει – όπως και άλλα που θα έρθουν στη Βουλή – πολιτικές που αποτελούν πραγματική ιδιοκτησία του ΣΥΡΙΖΑ.

Να σημειωθεί τέλος ότι ο Κ. Σπαρτινός είχε υπογράψει με άλλους τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τροπολογία για τα εργατικά δικαιώματα των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ και στήριξε ενεργά ρύθμιση για τα ασφαλιστικά δικαιώματα των σχολικών φυλάκων.