Τε09302020

ΑνανέωσηΤε, 30 Σεπ 2020 2pm

Απάντηση της ΔΕΥΑΠ για την υδροδότηση στο Άνω Καστρίτσι

Κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου, παρουσιάστηκε πρόβλημα υδροδότησης, στον συνοικισμό του Αγίου Ιωάννη, στο Άνω Καστρίτσι.

Η ΔΕΥΑΠ παρενέβη άμεσα, ώστε να λυθεί το πρόβλημα, τροφοδοτώντας τον συγκεκριμένο οικισμό, όταν υπήρχε ανάγκη, από την κεντρική δεξαμενή του Άνω Καστριτσίου.

Αυτό ενόχλησε πρώην στελέχη της Κοινότητας, τα οποία προσέφυγαν στην Δικαιοσύνη, για την έκδοση προσωρινής διαταγής, με σκοπό να μην ολοκληρωθεί το έργο της ΔΕΥΑΠ, προσφυγή που απορρίφθηκε.

Τα γνωστά «ζιζάνια» όμως, συνεχίζουν να διασπείρουν ψευδείς «ειδήσεις», για δήθεν μολυσμένο νερό στα δίκτυα ύδρευσης του Καστριτσίου και ταυτόχρονα στοχοποιούν με ανυπόστατες κατηγορίες, τον Διευθυντή Ύδρευσης της ΔΕΥΑΠ.

Η ΔΕΥΑΠ, κάνει συχνούς ελέγχους στα εργαστήριά της, για την ποιότητα του νερού όχι μόνο στο Άνω Καστρίτσι, αλλά και στο σύνολο του Δήμου Πατρέων, τα αποτελέσματα των οποίων, δημοσιοποιούνται στην ιστοσελίδα της ΔΕΥΑΠ (https://www.deyap.gr/).

Οι προβοκάτσιες… madeUSAδεν περνάνε στην Πάτρα.

Τα αποτελέσματα ελέγχου του Εργαστηρίου Υγιεινής του Πανεπιστημίου Πατρών για το νερό του Άνω Καστριτσίου, είναι στη διάθεση του όποιου ενδιαφερόμενου, αποτελούν απόδειξη της αξιοπιστίας της ΔΕΥΑΠ και είναι αποστομωτικά για τους συκοφάντες.

COVID Πατρινό Καρναβάλι 2021» από το σπιράλ - Μια καινοτόμος πρόταση για ένα Καρναβάλι προσαρμοσμένο στην εποχή

Αντιπρόσωπεία της δημοτικής παράταξης «σπιράλ» απισκέφτηκε το απόγευμα της Τρίτης την Πρόεδρο της Κοινωφελούς Δημοτικής Επιχείρησης «Πατρινό Καρναβάλι», κ. Ήρα Κουρή, προκειμένου να της παραδώσει μία πρόταση για τη διεξαγωγή του Πατρινού Καρναβαλιού 2021. Η πρόταση αφορά μία καλά επεξεργασμένη ιδέα για ένα Πατρινό Καρναβάλι προσαρμοσμένο στην εποχή, με πλήρη τήρηση των κανόνων, των μέτρων και των περιορισμών που θα ισχύουν στη χώρα την περίοδο του ερχόμενου Καρναβαλιού.

Το σπιράλ αποφάσισε να πάρει μία πρωτοβουλία και κατέθεσε μία ολοκληρωμένη πρόταση, ως βάση δημόσιας διαβούλευσης. Σύμφωνα με τη δημοτική παράταξη «για το Πατρινό Καρναβάλι 2021 υπάρχει ακόμα χρόνος για να ληφθούν αποφάσεις σε δημοτικό επίπεδο, προκειμένου “να σώσουμε οτιδήποτε αν σώζεται” και να κρατήσουμε εν ζωή την πόλη και τον θεσμό της. Η πρόταση βασίζεται στην παραδοχή πως τα μέτρα πρόληψης έχουν την απόλυτη προτεραιότητα, το Πατρινό Καρναβάλι πρέπει να έχει συνέχεια και τα δυο φαινομενικά αντικρουόμενα στοιχεία (COVID-19 και Πατρινό Καρναβάλι 2021) υπάρχει τρόπος να συνυπάρξουν. Η κρίση μπορεί να γίνει ευκαιρία! Η Πάτρα μπορεί να πρωτοτυπήσει, αποδεικνύοντας τη διαφορετικότητά της».

Η πρόταση αφορά τις εκδηλώσεις του Πατρινού Καρναβαλιού των οποίων την ευθύνη έχει ο Δήμος Πατρέων και η φιλοσοφία της στηρίζεται στα στοιχεία της φιλοσοφίας του σπιράλ: νομιμότητα, λογική, προτεραιότητα η Πάτρα. Κατατέθηκε στην Πρόεδρο του «Πατρινού Καρναβαλιού» με την επιθυμία να τη μοιραστεί με τη σειρά της με το αρμόδιο Διοικητικό Συμβούλιο, τον Δήμαρχο Πατρέων, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων και ολόκληρη την πόλη.

Η συνάντηση έγινε στα Παλαιά Σφαγεία και από την πλευρά του σπιράλ συμμετείχαν ο επικεφαλής του, Πέτρος Ψωμάς, ο δημοτικός σύμβουλος Θάνος Δούρος, τα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας  Στάθης Πολίτης και Εύα Αθανασοπούλου, η Σεσίλια Χαρμπίλα ως συντονίστρια της Ομάδας Εργασίας #Πολιτισμός της παράταξης και η Άκια Σταμάτη που εκπροσωπεί το σπιράλ στο Διοικητικό Συμβούλιο του οργανισμού με το ρόλο του παρατηρητή.

Πλάτωνας Μαρλαφέκας: Η «νέα πραγματικότητα» μετά τον κορωνοϊό

Η άρση των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό μας έφερε όλους, κοινωνία και επιχειρηματική κοινότητα, αντιμέτωπους με τη δύσκολη πραγματικότητα που κληθήκαμε να διαχειριστούμε. Η ενθαρρυντική και αισιόδοξη πλευρά είναι ασφαλώς η επιτυχία της Ελλάδας στην έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης, την οποία οφείλουμε να αξιοποιήσουμε κυρίως στην προβολή της χώρας μας ως ενός ασφαλούς τουριστικού προορισμού τα επόμενα χρόνια.

Η άλλη πλευρά, που θα βάλει σε περαιτέρω δοκιμασία την κοινωνική συνοχή της Ελληνικής κοινωνίας, σχετίζεται με την κατάσταση που θα επικρατήσει το επόμενο διάστημα σε όλες τις εκφάνσεις της αγοράς: επιχειρηματικότητα, παραγωγή, εργασιακές σχέσεις κ.ά.

Προσωπικά, δεν βλέπω να υπάρχει άλλη λύση από την διοχέτευση ρευστού στην αγορά για να μετριαστούν οι δυσμενέστατες επιπτώσεις που προκάλεσε η πανδημία. Την άποψή μου αυτή την εξέφρασα από την έναρξη των περιοριστικών μέτρων της κυβέρνησης που αφορούσαν σε πρώτη φάση την Αχαΐα, δηλαδή πριν από την 23η Μαρτίου 2020.

Για παράδειγμα, ένας τρόπος διοχέτευσης ρευστού στην αγορά είναι η ενεργοποίηση με νομοθέτηση συνοπτικών διαδικασιών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, των προγραμμάτων έργων και υποδομών που επιχορηγούνται από το ΕΣΠΑ, των έργων που βρίσκονται σε προγραμματισμό ή πρόκειται να προγραμματισθούν από τις Περιφέρειες και τους Δήμους. Έτσι θα τονωθεί η απασχόληση και η επιχειρηματικότητα αλλά και θα προκύψουν έσοδα για το Δημόσιο και για τα ασφαλιστικά ταμεία, από λιμνάζοντα κεφάλαια.

Πιστεύω ότι η «επόμενη μέρα» δεν θυμίζει σε τίποτα το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που ζούσαμε πριν από τον προηγούμενο Μάρτιο. Όλοι μας συμφωνούμε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα πραγματικότητα, ελπίζοντας ότι αυτή δεν θα είναι εν τέλει καταστροφική για τον άνθρωπο, τον εργαζόμενο, τον επιχειρηματία, τον καταναλωτή. Θέλω να είμαι αισιόδοξος και πραγματικά προσπαθώ πολύ για να βρω πειστικούς λόγους και βάσιμα επιχειρήματα που να ενισχύουν αυτή την αισιόδοξη προοπτική.

Αχτίδα φωτός αποτελεί ο ζήλος της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας να βρει σύντομα τον αποτελεσματικό τρόπο αντιμετώπισης του κορωνοϊού που θα μας επιτρέψει να επιστρέψουμε με ασφάλεια στη συνήθη καθημερινότητά μας. Ωστόσο, για την εξεύρεση του αντιδότου στον covid-19, τη μαζική παραγωγή του και τη διοχέτευσή του στον παγκόσμιο πληθυσμό βάσει ενός επιστημονικού πρωτοκόλλου, θα απαιτηθεί να περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα.  

Η αγορά όμως λειτουργεί με δικούς της κανόνες και όλες οι εκτιμήσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δεν μπορούμε να «αγοράσουμε» άλλο χρόνο, καθώς έχει ήδη διαμορφωθεί μια εκρηκτική κατάσταση που προκαλεί αλυσιδωτές απειλές. Επανέρχομαι στην εκτίμησή μου περί της ανάγκης να «αιμοδοτηθεί» η οικονομία με ρευστό, εκφράζοντας την άποψη ότι θα πρέπει όλες οι κοινωνικές ομάδες και οι επιχειρηματικοί κλάδοι να σκεφτούμε διαφορετικά από τον τρόπο που σκεφτόμασταν πριν από τον κορωνοϊό, με μοναδικό γνώμονα το κοινό συμφέρον.

Θα χρησιμοποιήσω ένα παράδειγμα για να εξηγήσω τι εννοώ: Αν ένας από τους επιμέρους στόχους είναι να ξαναγίνει παραγωγικός ο κλάδος της μαζικής εστίασης, απαιτείται να αλλάξουν συνήθειες και καταναλωτικές συμπεριφορές πολλών ετών, όπως για παράδειγμα στο ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, ώστε να του δοθεί η δυνατότητα να πάρει οικονομικές ανάσες και να αποφύγει τον πνιγμό. Ενδεχόμενες αλλαγές στο ωράριο λειτουργίας των εμπορικών επιχειρήσεων δεν συνιστά απαραίτητα και συρρίκνωση του τζίρου τους, καθώς η κρίση που διανύουμε έδειξε ότι μπορούμε να αλλάξουμε ριζικά τις καταναλωτικές και άλλες συνήθειές μας, προσαρμόζοντας τις ανάγκες μας στις επικρατούσες συνθήκες.

Εξίσου σημαντικό είναι να αντιληφθούμε όλοι μας ότι στο διάστημα που θα χρειαστεί μέχρι να επανέλθει η ομαλότητα, απαιτείται η ομόθυμη στήριξη της τοπικής οικονομίας. Θα χρησιμοποιήσω άλλο ένα παράδειγμα: Όλα δείχνουν ότι ο τουρισμός θα βασιστεί στο ελληνικό στοιχείο στα επόμενα χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι με τη σειρά του ο τουριστικός κλάδος θα πρέπει να στηρίξει την τοπική παραγωγή και κατανάλωση, προκειμένου να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις που προκάλεσε ο κορωνοϊός και τις οποίες μονάχα ως υπόθεση εργασίας μπορούμε να προβλέψουμε σήμερα σε βάθος. Ακόμα και στις αγορές που κάνουμε ή θα κάνουμε μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να έχουν προτεραιότητα οι τοπικές επιχειρήσεις.

Απαιτείται να συνειδητοποιήσουμε ότι η στήριξη της τοπικής οικονομίας δεν είναι ένα επιχειρηματικό ευφυολόγημα, αλλά μια κοινωνική συμπεριφορά που την έχουμε ανάγκη περισσότερο από ποτέ και θα μας επιτρέψει να έχουμε αφενός μια ισχυρή τοπική οικονομία και αφετέρου να αποκτήσουμε παραγωγική αυτονομία.

Ως καταναλωτές οφείλουμε να στείλουμε το μήνυμα της παραγωγικής ανασυγκρότησης που περιέγραψα και η οποία θα μας οδηγήσει με ακρίβεια σε ένα νέο οικονομικό και παραγωγικό μοντέλο. Ο αγώνας που δίνουμε είναι για την επιβίωσή μας και η εποχή που διανύουμε απαιτεί να παραμείνουν ενωμένες οι τοπικές δυνάμεις (κοινωνικές, παραγωγικές, οικονομικές κ.ά.). Δεν έχουμε την πολυτέλεια να σπαταλάμε ενέργεια και χρόνο σε ανέξοδες διαμάχες και επιχειρηματικές ή προσωπικές αντιπαλότητες. Διαφορετικά πολύ φοβάμαι ότι δεν έχουμε μέλλον.

Ούτε ένα ευρώ στους Περιφερειακούς Ραδιοφωνικούς Σταθμούς παρά το 20 εκατ. ευρώ για τις καμπάνιες αντιμετώπισης του κορωνοϊού

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών (ΠΕΙΡΑΣ), Αντώνη Γρηγορόπουλου, στο tvxs.gr, αποκαλύφθηκε ότι κανένας από τους 650 ραδιοφωνικούς σταθμούς της Περιφέρειας δεν έχει λάβει ούτε ένα ευρώ για την προώθηση των ενημερωτικών μηνυμάτων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Ισχυρίζεται επιπλέον, ότι η Πολιτεία τους υποχρέωσε να μεταδίδουν τα σχετικά μηνύματα δωρεάν, παρά το γεγονός ότι διατίθενται 20 εκατ. ευρώ για την επ’ αμοιβή μετάδοση των μηνυμάτων και επιπρόσθετα έχουν χρηματοδοτηθεί 7 από τις 13 Περιφέρειες της χώρας  με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για τον ίδιο σκοπό. Σύμφωνα πάντα με τον κ Γρηγορόπουλο, οι περιφερειακοί ραδιοφωνικοί σταθμοί έχουν υποστεί βαρύ οικονομικό πλήγμα, δεδομένου ότι η οικονομική τους βιωσιμότητα, βασίζεται αποκλειστικά στις διαφημίσεις της τοπικής αγοράς, η οποία μετά από ενάμιση μήνα πλήρους απραξίας και μέσα σε καθεστώς αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα της ελληνικής οικονομίας είναι ερώτημα εάν και πότε θα υπάρξουν διαφημιστικά έσοδα. Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις έτσι και  οι Περιφερειακοί Ραδιοφωνικοί Σταθμοί βρίσκονται πλέον σε οριακό σημείο βιωσιμότητας και η απειλή των λουκέτων και σε αυτή την οικονομική δραστηριότητα επικρέμαται όχι απλώς πάνω από τους ιδιοκτήτες αλλά και πάνω από τους περισσότερους των 5000 εργαζομένων τους.

Επειδή, η κυβέρνηση ήδη διαθέτει πρακτικά χωρίς λογοδοσία και διαφάνεια περισσότερα από 20 εκατ. ευρώ για τις καμπάνιες ενημέρωσης για τον κορωνοϊό

Επειδή, οι πολίτες της περιφέρειας επιλέγουν ως ένα από τα βασικά μέσα ενημέρωσης τους τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς

Επειδή, οι τοπικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί στην συντριπτική τους πλειοψηφία ενημερώνουν αντικειμενικά και χωρίς αντίστοιχες εξαρτήσεις από συμφέροντα που επιθυμούν την κατάργηση του πλουραλισμού και της πολυφωνίας όπως συμβαίνει σε κεντρικά ΜΜΕ

Επειδή, οι τοπικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί αποτελούν ζωτικό κομμάτι της εκάστοτε τοπικής κοινωνίας

Ερωτάται ο κύριος Υφυπουργός:

  1. Πόσα από τα 20 εκατομμύρια που διατέθηκαν για την επικοινωνιακή καμπάνια και από τις εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που δόθηκαν στις Περιφέρειες για την μετάδοση των μηνυμάτων ενημέρωσης για τον κορωνοϊό, οι περιφερειακοί ραδιοφωνικοί σταθμοί να μην έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ;
  2. Για ποιους λόγους  οι Περιφερειακοί Ραδιοφωνικοί Σταθμοί υποχρεώθηκαν σύμφωνα με τον Πρόεδρό τους να μεταδίδουν αποκλειστικά δωρεάν μηνύματα τη στιγμή που άλλα μέσα αποφασίστηκε να τα μεταδίδουν έναντι αντιτίμου;
  3. Ποιες εταιρίες έχουν αναλάβει την διαχείριση των ποσών που έχουν διατεθεί από τις Περιφέρειες και πώς διασφαλίζεται ότι τα συγκεκριμένα κονδύλια δεν αξιοποιούνται για άλλους τελικά σκοπούς από αυτούς για τους οποίους διατίθενται;
  4. Γιατί δεν τηρήθηκαν οι κανόνες διαφάνειας και λογοδοσίας που επιτάσσει η Δημοκρατία και γιατί δεν τέθηκαν κριτήρια κατανομής στα ποσά που έχουν διατεθεί ή πρόκειται να διατεθούν στα ΜΜΕ;
  5. Η υποχρέωση δωρεάν προβολής των μηνυμάτων για τον κορωνοϊό ποια μέσα ενημέρωσης τελικά αφορούσε και ποια όχι;
  6. Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι Περιφερειακοί Ραδιοφωνικοί Σταθμοί θα λάβουν ουσιαστικές ενισχύσεις προκειμένου να επιβιώσουν και αυτής της οικονομικής κρίσης και θα συνεχίσουν να επιτελούν το έργο τους ιδίως σε ότι αφορά την ενημέρωση για τα τοπικά ζητήματα; 

«Ας μην πάει χαμένη μία ακόμα ευκαιρία για την Πάτρα»

Είναι δεδομένο πως η πανδημία του κορωνοϊού Covid-19 θα επηρεάσει καθοριστικά το ΑΕΠ της χώρας, καθώς αυτό εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό, ο οποίος πλήττεται άμεσα. Είναι επίσης δεδομένο πως η πόλη μας δεν απολαμβάνει σημαντικά οφέλη από τον συνολικό εισερχόμενο τουρισμό. Η μαρίνα της Πάτρας, η οποία αποτέλεσε στο παρελθόν σημαντικό πόλο έλξης διερχόμενων σκαφών αναψυχής, κυρίως ιστιοφόρων, ενισχύοντας σε ένα βαθμό τη δοκιμαζόμενη τοπική μας οικονομία, απαξιώνεται συστηματικά από το Δήμο Πατρέων.

Με αφορμή ένα θέμα που αφορούσε τη μαρίνα κατά την τηλεδιάσκεψη της 30ής Απριλίου 2020 της Επιτροπής Ποιότητας ζωής, το σπιράλ έθεσε στη Δημοτική Αρχή μια σειρά από πολύ σημαντικά ερωτήματα:

-Γιατί τόσα χρόνια ο Δήμος δεν προβαίνει στα απαιτούμενα έργα συντήρησης της μαρίνας;

-Γιατί τα τέλη που πληρώνουν οι δημότες της πόλης και επισκέπτες που ελλιμενίζουν τα σκάφη τους δεν ανταποδίδουν ποιοτικές υπηρεσίες;

-Γιατί ο Δήμος απαξιώνει την όποια άφιξη τουριστών;

-Γιατί με την πολιτική του αδιαφορεί για  την απώλεια δεκάδων θέσεων εργασίας συμπολιτών μας, που την καλοκαιρινή σεζόν ζουν από τη μαρίνα (προμηθευτές καυσίμων, ψυκτικοί, μηχανικοί, ενοικιαστές αυτοκινήτων, πράκτορες σκαφών κλπ);

Οι απαντήσεις που δόθηκαν δεν ήταν καθόλου πειστικές!

Σε μία σύντομη ιστορική αναδρομή η μαρίνα της Πάτρας, από την στιγμή που παραχωρήθηκε στον Δήμο Πατρέων το 2012 από τον ΟΛΠΑ, μέσω μιας σειράς παρεμβάσεων και προώθησης σημείωσε αξιοσημείωτη αύξηση επισκεψιμότητας. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η εν λόγω υποδομή υποφέρει από την παντελή έλλειψη συντήρησης σε συνδυασμό με τη φυσική φθορά του χρόνου και τα έντονα φυσικά φαινόμενα. Χαρακτηριστικά δε είναι τα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε «πλήρη διάλυση» και τη «μαρίνα της ντροπής». Αυτονόητα, αυτό έχει στοιχίσει στην πόλη σε έσοδα, θέσεις εργασίας ενώ έχει συμβάλλει στην δυσφήμιση της.

Συμπληρωματικά δε και σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις για τις τουριστικές συνήθειες εν μέσω πανδημίας, η συγκεκριμένη μορφή τουρισμού αναμένεται να μην πληγεί ιδιαίτερα συγκριτικά με τις άλλες μορφές, δεδομένου ότι αποτελεί μια σχετικά απομονωμένη μορφή ταξιδιού με αποτέλεσμα ο ταξιδιώτης να μην εκτίθεται σε μεγάλο κίνδυνο, αφού δεν έρχεται σε επαφή με άλλες ομάδες ανθρώπων.

 

Άλλες πόλεις της χώρας επενδύουν στις μαρίνες τους και ετοιμάζονται να υποδεχτούν τον σχετικό τουρισμό. Κοντινότερο (γεωγραφικά και χρονικά) παράδειγμα αποτελεί η επένδυση της Πρέβεζας σε μία μαρίνα με 300 θέσεις ελλιμενισμού.

Δυστυχώς, φαίνεται πως και αυτή η ευκαιρία πάει χαμένη για την πόλη της Πάτρας.